הפגנת יוצאי אתיופיה באשקלון. צילום: אילן אסייג
הפגנת יוצאי אתיופיה באשקלון. צילום: אילן אסייג

המשטרה בכוננות לקראת הפגנות האתיופים: "לא נאפשר הפרות סדר אלימות"

במשטרה מפיקים לקחים מההפגנות שלא זכו למענה הולם בשבוע שעבר. כעת, עם פרסומן של הודעות הקוראות להגיע ולהפגין בצמתים מרכזיים ולחסום אותם נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים כדי למנוע את המראות הקשים שנראו בשבוע שעבר

פורסם בתאריך: 8.7.19 15:07

     

משטרת ישראל בשעות אלה לקראת גל הפגנות נוסף של בני העדה האתיופית וקוראת למפגינים לשמור על החוק והסדר – כן למחאה לא לאלימות.

כזכור, בשבוע שעבר החלו בשעות הערב הפגנות של בני העדה האתיופית המחאה על הקלות לטעמם בהם פותחים שוטרי משטרת ישראל באש לעבר בני העדה באירועים פלילים אליהם הם נקלעים. ימים לפני כן נהרג סלומון טקה במהלך אירוע בו ירה שוטר כשניסה למנוע לטקה להתפרע. האירוע עדיין בחקירה מה שאינו מונע מבני העדה להסיק מסקנות שמדובר באפליה של המשטרה כלפי בני העדה.

בשבוע שעבר נחסמו צמתים מרכזיים בכל רחבי הארץ למשך שעות ארוכות ובני העדה יחד עם שאינם מבני העדה השחיתו, שרפו וגרמו לנזקים שנאמדים בציליוני שקלים בכל רחבי הארץ.

המשטרה ספגה ביקורת על אוזלת ידה ועל הקלות בה הצליחו המפגינים לשתק את המדינה ולגרום לנזקים.

היום הופצו הודעות נוספות על הפגנות שיתקיימו היום.

"הפגנה בפ"ת
בשעה 17:00 התקבצות מול בניין העירייה. צועדים לאורך כביש ז'בוטינסקי. חוסמים את צומת גהה.

הפגנה בראש העין
בשעה 17:30 בתחנת המשטרה

הפגנה בתל אביב
בשעה 17:00 חוסמים את צומת עזריאלי

הפגנה בנתניה
בשעה 17:00 חוסמים את כביש החוף בין פולג לאיקאה

הפגנה באשקלון
בשעה 18:00 מול היכל הספורט העירוני (ליד מקיף ב')

הפגנה בירושלים
בשעה 19:00 צומת פ"ת

לא שוכחים הפעם לא מוותרים" לשון ההודעה.

 

 

האם מדובר בהתארגנות אמיתית או בהודעות שמטרתן לגרום למשטרה להיערך לשווא, כמו בארע ביום שלישי האחרון, יממה לאחר ההפגנות הסוערות, את זה נראה בשעות הערב.

לעת עתה המשטרה מבקשת להבהיר למפגינים: נאפשר מחאה לגיטימית, אולם לא נאפשר ונפעל בתקיפות מול התפרעויות והפרות סדר אלימות שיכוונו כלפי שוטרים או אזרחים באשר הם, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו.

מהמשטרה נמסר היום כי היא ניהלה  ועודנה מנהלת שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש.

"לצערנו, בשבוע שעבר חלק מהמוחים ניצלו זאת לביצוע מעשי אלימות וונדליזם, כלפי שוטרים ואזרחים והמשטרה עצרה עשרות חשודים" נמסר הערב מהמשטרה.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה, וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר