רבקה גמיל ז"ל

חודשיים לאחר ההסלמה: מתה רבקה ג'מיל שנפלה בדרכה לממ"ד

היא גידלה לבד את חמשת ילדיה לאחר שהתאלמנה במלחמת יום כיפור. אבל פציעה בגב הסתבכה והחמירה עד שהבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הלווייתה בערב בבית העלמין באשקלון

פורסם בתאריך: 7.7.19 17:05

     

הקורבן החמישי: רבים מתושבי אשקלון כבר הספיקו כמעט לשכוח את סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה, עת שוגרו לעבר העיר עשרות טילים בתוך פחות משתי יממות. משפחת ג'מיל לא שכחה וגם לא תשכח את אותם ימים שבעטיים נלקחה האם הזקנה רבקה לבית החולים וממנו לא שבה.

ג'מיל בת ה-89, נפצעה בעת מנוסה לממ"ד ומצבה החל להידרדר, במשך כחודשיים הייתה מאושפזת במרכז הרפואי ברזילי עד שהבוקר נפטרה לבית עולמה.

רבקה גמיל

"היא הלכה לכיוון המטבח. זה היה באחד וחצי שתיים בלילה" משחזר היום בנה ראובן. האם התגוררה עד אותו ליל בבית קרקע בשכונת נאות אשקלון ובעיתות לחימה לוקח אותה ראובן לבית נווה אילן הסמוכה שם היא ישנה במקום מוגן סמוך לממ"ד. "בתחילת הערב שמתי אותה בחדר הפנימי אחרי הממ"ד, אמרנו לה 'את לא צריכה לקום מהמיטה, את יכולה להמשיך לישון, הכל בסדר'". בגלל שהיו כל כך הרבה אזעקות באותם ימים, בני המשפחה הקפידו לישון בחדרים פנימי ואז אין הכרח לקום לממ"ד בכל אזעקה. "נגמרה האזעקה, והכל בסדר ולא שמעתי שום דבר" ממשיך ראובן לשחזר "אחרי כמה דקות אני שומע 'אייי אייי אייי אייי'. מסתבר שהיא הלכה למטבח ומעדה. שאלנו אותה 'מה קרה?' אמרה לנו 'נבהלתי ונפלתי'".

"הרמנו אותה, החזרנו אותה למיטה, הרגענו אותה והכל יהיה בסדר. בן אדם נפל, אבל הוא עדיין יכול ללכת. בבוקר אנחנו רואים שהיא לא זזה. היא תפוסה כולה". בוורלי, אישתו של ראובן היא מתנדבת במד"א ובאותם ימים בשל הכוננות הגבוהה הוצמד אליה אמבולנס כדי להיות מוכנים לכל תרחיש.

רבקה גמיל

בני המשפחה הבינו שמשהו כבר לא בסדר ובוורלי העמיסה את חמתה לאמבולנס ומשם היישר לחדר המיון במרכז הרפואי ברזילי.

"ואז התחיל ה'סרט' יש לך שבר ב-L2 בגב, תשכבי, אין לך אפשרות לזוז, זה יכול לפגוע לך בעמוד השדרה, לא לזוז" ממשיך ראובן לשחזר את תקופת האשפוז בברזילי "יש לה מחלות קודמות, מים בריאות ואז התחילה הידרדרות, אחרי מים בריאות, גודש בריאות, ובעיות לב, ואז התחילו התרופות ומשם בעיות בכליות".

במהלך האשפוז הורדמה ג'מיל והונשמה. בני המשפחה שקיבלו את חוות דעתם של הרופאים כבר הבינו שהכיוון הוא אחד.

רבקה ג'מיל היתה אלמנת צה"ל ממלחמת ששת הימים. בגיל 40 היא התאלמנה כאשר בעלה, אבי ילדיה סאלם נהרג בקרב מול המצרים בתעלת סואץ. בנה הגדול היה אז בן 12 ובתה הקטנה היתה בת 5 חודשים בלבד. למרות כל הקושי היא הצליחה לגדל בשתי ידיה את חמשת הילדים.

רבקה גמיל עם הרמטכ"ל דאז בני גנץ האירוע לאלמנות צה"ל

"עד יומיים לפני המקרה היא נהגה. היא היתה פעילה ועצמאית. היתה הולכת למועדון וחוזרת. היתה לה עובדת זרה אבל היא טענה שהיא לא רוצה אותה שהיא מסתדרת לבד" מספר ראובן.

את חמשת ילדיה של ג'מיל מכירים רבים מתושבי העיר. ראובן הבכור הוא בעל מעבדת אלקטרוניקה, שמעון חשב במפעל 'עשות אשקלון', אברהם הוא בוחן במוסך וולוו באשדוד ושתי הבנות, ציונה וסיגלית הן מורות, האחת באורט אפרידר והשניה במקיף א'.

רבקה ג'מיל הותירה אחריה גם חמישה עשר נכדים ונינה אחת.

רבקה גמיל עם נכדתה

בני המשפחה ציינו היום כי אתמול, יום לפני מותה הם התבשרו כי נכדה הציג נישואין לחברתו, אלא שכעת השמחה מלווה בעצב רב.

לפנות ערב הוציאה העירייה הודעה: "עיריית אשקלון משתתפת בצער משפחת ג'מיל על פטירתה של אם המשפחה, רבקה ז"ל. צוות עובדות סוציאליות מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים נמצא בקשר ישיר עם המשפחה ומציע לה את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו".

ראש העיר, תומר גלאם, מסר את תנחומיו למשפחה: "מילים לא יוכלו לתאר את גודל האובדן ואת הצער שנפל על המשפחה היקרה. לצערי, רבקה היא קורבן נוסף של המציאות הביטחונית הקשה שאנחנו מתמודדים איתה, גם עם תום האזעקות, וכולי תקווה שהיא תהיה גם הקורבן האחרון. תנחומיי מקרב לב למשפחה, שלא תדעו עוד צער".

רבקה ג'מיל עם הכלבים שגידלה

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי "ג'מיל אושפזה בבית החולים לאחר שמעדה במהלך מנוסה בעת ירי טילים באירוע האחרון שהתרחש בחודש מאי. היא נחבלה בגבה ובמהלך אשפוזה צצו בעיות נוספות אשר בעקבותיהם מצבה הלך והדרדר ולצערנו, נפטרה".

הלווייתה תתקיים היום יום א', בשעה 18:00 בבית העלמין גבעת ציון באשקלון וישבו שעה בביתה של רבקה ברחוב הנמר 55 בשכונת נאות אשקלון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר