ראשי כחול לבן במסיבת העיתונאים באשקלון

גנץ באשקלון: "על כל עפיפון צריך להחזיר טיל"

חברי הכנסת של כחול לבן סיירו באשקלון, עמדו על המחסור במיגון בדרום העיר, שוחחו עם תושבים והבטיחו להחזיר את ההרתעה: "על בלונים מאש אנחנו משלמים בקש. מספיק", אמר ח"כ גבי אשכנזי

פורסם בתאריך: 4.7.19 15:49

     

ראשי סיעת כחול לבן הגיעו הבוקר לאשקלון, הם התחילו את היום בסיור באזור התעשייה הדומי ומשם הגיעו לשכונת שמשון כדי לעמוד מקרוב על בעיות המיגון של העיר, בעיקר בשכונות הדרומיות.

גבי אשכנזי ותושב העיר

יחד איתם הגיעו כל חברי הכנסת של כחול לבן וליד בית הספר ארלוזורוב התקיימה מסיבת עיתונאים.

ח"כ משה בוגי יעלון באשקלון

ראשון פתח בדברים יו"ר הסיעה בני גנץ שאמר: "אנחנו בסיור באשקלון ולא במקרה. התחלנו את הסיור במפעלים פה בדרום העיר, הגענו כאן לשכונה לראות את רמת המיגון ונשמע את כל הבעיות. אפשר לארוז את זה בארבעה דברים: קודם כל אנשים, יש אנשים שחיים מחוץ לאזור המרכז, בפריפריה, חיים אנשים בדרום ובצפון. אנשים מכל הגוונים והעדות, יהודים, ערבים, יוצאי אתיופיה וכולם בני אדם וכולם מצפים שיקשיבו להם. לא ראינו שזה קרה בימים האחרונים וכדאי להקשיב להם. נדרשת תעסוקה לבני אדם, ראינו פה מפעל שמעסיק קרוב לאלף עובדים, מדינת ישראל היא מדינה פנטסטית בתחום ההייטק, אבל יש תעשיות אחרות שצריכות עזרה, גם באשקלון. ראינו עניין שקשור בביטחון, אנחנו תכף נעשה פה סיור ונראה את האתגרים שצריכים להתמודד מי שאמור לרוץ תוך 20 שניות למרחב ממוגן, יש לו או אין לו".

צפו במסיבת העיתונאים:

עוד דיבר גנץ על אובדן ההרתעה מול חמאס ואמר: "אנחנו יודעים שהסיפור הזה מתחיל בהרתעה, קודם כל, על כל עפיפון שעף אלינו צריך להיות עליו שם של מישהו וטיל צריך לחזור בחזרה למקום שממנו זה יצא בלי לחשוש בכלל. כל מדיניות ההרתעה חייבת להתחזק מחדש ואז כשיש הרתעה גבוהה ויש פעילות הגנתית אז המיגון שצריך להשלים יהיה בו פחות צורך. מעל הכל מה שאנחנו רואים בימים האחרונים, הכל משברים, מטפלים במשבר שדה דב, מטפלים במשבר אילת, מטפלים במשבר הגירעון, מטפלים במשבר בני העדה האתיופית. יש פה רק משבר אחד וקוראים לו משבר מנהיגות ואת זה כולנו בכחול לבן, כל החברים וכל השותפים באים לסדר. לעבוד בשביל מדינת ישראל, לא בשביל עצמנו כדי שזה יהיה מקום טוב לחיות בו".

ח"כ בני גנץ באשקלון

אחריו דיבר ח"כ יאיר לפיד ואמר: "אתמול קרה פה משהו חסר תקדים, ראשי רשויות פה בעוטף עזה סירבו לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו באוגדת עזה. אני לא זוכר דבר כזה מעולם. הם סירבו משתי סיבות: סיבה ראשונה שנמאס להם, נמאס להם מהזנחה נמאס מרקטות ופצ"מרים שפוגעים בישובים שלהם, נמאס להם משריפות שפוגעות בישובים שלהם. נמאס להם מהעובדה שאף אחד לא מטפל בבעיות שלהם והם הפכו לחצר האחורית של מדינת ישראל ונמאס להם שמשקרים. הסיבה השנייה היא: שהם יודעים שנתניהו לא יעשה כלום כי הוא לא עושה כלום, הוא הפסיק לתפקד, הוא הפסיק לעבוד בשביל אזרחי ישראל. והם יודעים שמה שיקרה באמת זה שהם יהיו סטטיסטיים בהצגה שבה הוא מביא אותם למסיבת עיתונאים ולעשות סרטונים ואחר כך לא מטפל בעיות שלהם כמו שהוא לא מטפל בבעיות של הקהילה אתיופית ולא מטפל במיגון של אשקלון ולא מטפל במשבר הכלכלי שמגיע לפתחנו, אז לא בא להם כי הם אנשים רציניים עם בעיות רציניות. מה שאנחנו מציעים זה לעבוד קשה. אם אנחנו ניבחר אנחנו נקום לפני כולם, נישן אחרי כולם ונטפל בבעיות של אנשים אמיתיים שיש להם צרכים אמיתיים ובגלל זה באנו לאשקלון ובגלל זה נלך לכל מקום במדינת ישראל כדי שידעו שיש פה מישהו שמטפל בבעיות של מדינת ישראל"

גנץ נשאל על איחוד עם אהוד ברק והשיב: "כחול לבן היא הסיעה הגדולה הממרכז המפה הפוליטית מעשית היא זכתה באותה הכמות של מנדטים של הליכוד. אנחנו והאלטרנטיבה, אנחנו מכבדים כל אחד, אנחנו מצרף לממשלת אחדות שלנו כל מפלגה שתסכים לקווי היסוד שלנו, עם הליכוד עם מפלגות אחרות ולt נדיר אף אחד. כרגע אנחנו מובילים את הסיפור הזה, נגיע לבחירות ננצח ואחרי זה נדבר".

חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד משוחחים

ח"כ גבי אשכנזי ניסה להחזיר את השיח למסלול ואמר: "הסיפור הוא ביטחון, הסיפור פה הוא כלכלה, הוא חוסן נפשי ואתם צריכים לשאול את עצמכם, את מי אתם רוצים שיישב בקבינט: מירי רגב, סמוטריץ', אמיר אוחנה או אנחנו, מה עשינו כל החיים שלנו? ביטחון. אנחנו יודעים מה קורה מסנוואר, איזה הסדרה יש פה? הסתרה יש פה. זה ממש בושה, שופרים פה שדות יורים 500 טילים ואנחנו מעבירים להם כסף, על מטח מעבירים מט"ח, על בלונים מאש משלמים בקש. מספיק! יש פה אלטרנטיבה, תחליטו מי אתם רוצים שיטפל פה בביטחון. ראינו 10 שנים מה קרה פה".

איתי סהר ובני גנץ

משם המשיכו חברי הכנסת לסיור בשכונה וכן במרכז מסחרי ג' אותו ערך להם המשנה לרה"ע איתי סהר, שם פגשו תושבים מהעיר, שוחחו עמם. הם גם שמעו סקירה קצרה מקב"ט העירייה, יוסי גרינפלד ואחר כך נסעו לקיים ישיבת סיעה במלון לאונרדו.

הסיור באשקלון:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר