הרכב שניזוק מחוץ להוסטל

אינתיפאדה בשכונה: סלעים הושלכו מתוך הוסטל לרחוב באפרידר

אירוע חמור התרחש השבוע כאשר חוסה בהוסטל באפרידר החל להשליך סלעים אל מעבר לגדר המתחם היישר אל הרחוב. רכב שהיה במקום ניזוק באופן קשה. “אנחנו מפחדים ללכת ברחוב”, אומרים השכנים. בחברה המפעילה את ההוסטל אומרים, “החוסה הורחק, אנחנו לוקחים אחריות”

פורסם בתאריך: 14.6.19 11:28

     

רחוב אחוזת בית בשכונת אפרידר הוא רחוב קטן של וילות ובתי מידות הממוקם בקצה רחוב גבעתי ונחשב לרחוב שקט מאוד. השבוע התרחש בו אירוע חמור במיוחד.

ברחוב נפתח לפני כמה חודשים הוסטל בשם “בית עופרים”, שעל פי האתר של משרד הרווחה נועד ל”מתן מסגרת שיקומית ייחודית לבגירים הסובלים ממכלול של קשיים תפקודיים הנובעים מהנמכה קוגניטיבית בשילוב הפרעת אישיות או פגם נוירולוגי הבאים לידי ביטוי בהפרעות התנהגות”.

השבוע אחד החוסים במקום החל להשליך סלעים מתוך המקום, “זה התחיל עם אבן קטנה שהוא זרק לכאן”, סיפרה אחת השכנות והצביעה על קיר הבית שלה. “אז אני יוצאת ואני שומעת רעשים ואני רואה את האבנים כמו טילים עפים משמה, הוא זורק וזורק. נכנסתי להיסטריה, לא ידעתי מה לעשות. הוא עקר בפנים חלונות ומזגנים. טירוף מה שקרה פה”.

חלק מהאבנים שהושלכו מההוסטל לחניה

בלב הרחוב ישנה חניית כלי רכב גדולה. אחד מכלי הרכב חנה קרוב להוסטל, והסלעים נחתו עליו. “חזרנו עכשיו מחו”ל, ואני רואה שכל האוטו שלי מנופץ, איזה פוגרום עשו לנו כאן. איזה סלעים זרקו לי על האוטו. זה האוטו השני שעשו לו את זה כאן. תראה איזה סלעים”.

על שמשת הרכב המנופצת היו אבנים גדולות ואבנים נוספות היו זרוקות מסביב לרכב ובחניה.

סלעים ואבנים מסביב לרכב

השכנים מספרים כי זה לא הרכב הראשון שניזוק וכי לפני שבועיים חוסה במקום חבט באמצעות לום ברכב ב.מ.וו חדש והוציא אותו מכלל שימוש. “בלילה היה אירוע, לא פנו אליי. קמתי בבוקר, ראיתי את האוטו שלי הרוס, שבור. תיארתי לעצמי שזה מההוסטל. נכנסתי אליהם, והם אמרו שהיה בלגן והיה דייר שהשתולל והמשטרה עצרה אותו ואחרי זה החזירו אותו. הוא הרס את האוטו למצב של טוטאל לוס, הוא גמור. מאז אני לא חונה פה קרוב, אני חונה רחוק. זה לא אמיתי, זה אינתיפאדה פה. אם היו אומרים שזה מחבל ערבי, היו מרימים את כל המדינה. אבל בגלל שזה דייר בהוסטל לא עושים כלום”.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


“אני יוצאת מפה בבוקר ואני מפחדת”

השכנים אומרים כי מלבד אירועים של זריקות אבנים והנזק לרכב, ישנם גם אירועים מטרידים אחרים, “המשטרה מגיעה פה כל יום, כמות הפעמים שהמשטרה הגיעה זה לא נורמלי”, מספר אחד השכנים. “גם לי הם בעטו באוטו. המדריכה השאירה לי פתק על האוטו שאם קרה נזק, והיא יצאה אליי ושאלה אם קרה משהו לאוטו. אמרתי שבסדר, אבל מה יהיה בפעם הבאה? כי באותו היום היה אחד שהסתובב פה עם לבנה ביד. זה נראה הגיוני שהוא מסתובב פה עם לבנה ביד?”.

דיירת מבוגרת המתגוררת ברחוב אומרת כי היא חוששת לעבור שם, “זה מפחיד אותי, אני יוצאת מפה בבוקר ואני מפחדת, כל הזמן יש פה משטרה. זה לא ככה. תעבור כאן ילדה קטנה, הוא יכול לפוצץ לה את הראש. הרבה פעמים יש סלעים ואבנים גדולות על הרחבה פה”, היא אומרת.

הם אומרים כי הם פנו למשטרה כמה פעמים. המשטרה מגיעה, עוצרת את מי שמזיק אבל משחררת אותו. “המשטרה לא עושה להם כלום. פנינו למשטרה, הם עוצרים ומשחררים אותו. זה המקום הכי מוכר במשטרה היום, כל יומיים יש פה משטרה”.

ההוסטל ברחוב אחוזת בית

חשוב לציין שגם המשטרה עצמה ידיה די כבולות, ובמקרים רבים שבהם מובאים מתמודדי נפש לבית המשפט הם ננזפים על כך, בעיקר כאשר מדובר רק בנזק לרכוש.

תגובות: “הדייר הורחק ולא יחזור למקום”

ממשרד הרווחה המפקח על המקום לא נמסרה תגובה, למרות פניות אליהם.

ממשטרת מרחב לכיש נמסר כי בכל אירוע שהמשטרה נקראה אליו היא הגיעה מיד למקום, עיכבה חשודים שגם נחקרו ושוחררו בתום חקירה.

עוכבו חשודים. צילום: משטרת ישראל

מחברת "א. של פרויקטים שיקומיים", המפעילה את ההוסטל, נמסר בתגובה: “זו מסגרת שפועלת תחת משרד הרווחה ותחת פיקוחו. מי שמפנה את האנשים למסגרת זה משרד הרווחה. אנחנו רק מפעילים את המקום. אנחנו כמובן מנסים ומתאימים את האוכלוסייה שאנחנו קולטים לתנאים שיש במקום וליכולות הטיפוליות כמובן בתיאום עם משרד הרווחה.

“במסגרת הזאת רוב דיירים הם מתפקדים, ואפילו יש לנו דיירת אחת שמתנדבת בצבא. יש מקרים חריגים כמו המקרה הזה, ואנו מאוד מבינים את החשש של הדיירים, והם צודקים בכל טענה. אנחנו לומדים את המקרה ואנחנו בדיאלוג עם המשרד וכל הגורמים כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה.

“מקרה כזה הוא מאוד חריג. הדייר הורחק ולא יחזור למקום. אנחנו עושים מאמצים להפנות אותו למקום שהוא צריך להיות בו. אנחנו בקשר עם השכנים ונדאג לפצות אותם על הנזקים, נעשה מה שצריך וניקח אחריות”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר