12 שנים עברו. כנס קטיף ה-3. צלום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

12 שנה להתנתקות: "רוח גוש קטיף נמצאת במועצה האזורית חוף אשקלון"

בישוב ניצן התקיים כנס מרכז קטיף לציון 12 שנים להינתקות. מנהל מתנ"ס חוף אשקלון, יוסי דהרי, שגדל בנווה דקלים: "אנו מובילים פעילויות התנדבות רבות , ברוח שעליה גדלנו בגוש קטיף"

פורסם בתאריך: 26.7.17 11:13

     

ביישוב ניצן, שבו מתגוררות רבות ממשפחות המפונים מגוש קטיף, התקיים השבוע כנס המרכזי לציון 12 שנה להינתקות. הכנס התקיים באולפנה לבנות והשתתפו בו, בין היתר, שרת המשפטים, איילת שקד, יו"ר מרכז קטיף, דוד חתואל, השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר ניר חפץ, אלוף במיל' עמירם לוין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר ועוד.

מרדכי (מוכי) בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, אמר בכינוס: "לפני כשנתיים כשציינו עשר שנים, החלטנו לקיים את הכנס כאן בניצן כיון שמרבית תושבי גוש קטיף נמצאים בתחומי מועצה אזורית חוף אשקלון ומרכז קטיף שוכן כאן".

בפאנל הראשון, שהנחתה העיתונאית, אמילי עמרוסי, השתתפה ראשת מועצת בני שמעון, סיגל מורן ורב המועצה בבני שמעון, הרב גבי קדוש ויוסי דהרי, מנהל המרכז הקהילתי בחוף אשקלון.

דהרי סיפר על ההתמודדות בעבודה עם בני הנוער לאחר ההתנתקות ועל קליטתם ביישובי המועצה, "אחת המורכבויות בטיפול בנוער, זה איך אוספים את השברים, איך מאחים אותם ויוצקים תקווה חדשה. אני עצמי הייתי נער שבגר בגוש קטיף, בישוב נווה דקלים. גדלנו שם על ערכים ואידיאלים והיה חשוב לנו לקחת את הערכים הללו למועצת חוף אשקלון. היום המועצה מאוד מגוונת עם קיבוצים ומושבים ואתה יוצא מהישוב הקטן אל המערכת הגדולה וחושב תמיד, איך לקחת את הערכים שעליהם גדלת ואיתם התמודדת בגוש קטיף ולהנחיל אותם לבני הנוער בישובים המיוחדים הללו".

דהרי הוסיף: " הערך המיוחד שעליו גדלנו בגוש קטיף הוא ערך ההתנדבות. היום אנחנו כאן מבקשים לקחת את הערך הזה ועליו לבנות פרויקטים מדהימים של בני נוער בכל המועצה האזורית. כך אנו מפיחים תקווה בישובים. היום אני שמח להגיד, שעם כל הקושי שידענו בשנים הראשונות שלאחר ההינתקות, הנוער ידע להתמודד עם הקשיים והמשברים ואנחנו טיפלנו בכל משבר בצורה יסודית והיום, ברוך השם, אני יכול להגיד שרוח גוש קטיף נמצאת במועצה האזורית כולה. פרויקט ההתנדבות פורש כנפיים עם הגיוס לצה"ל וניכר בשיעורי ההתגייסות הגבוהים ובגיוס ליחידות קרביות".

בהקשר לכך יש להזכיר כי לאורך כל השבוע שעבר הפעילו 90 בני נוער בניצן קייטנה לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים מכל הארץ והכל בהתנדבות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר