הגוררת לוברני במזח הפחם בקצא"א. צילום: אדי ישראל

הגוררות החדשות של קצא"א: "אורי לוברני" ו"גיאה"

שתי הגוררות החדשות נקראו על שם המושב השכן ועל שם שגריר ישראל באיראן לשעבר שמילא שלל תפקידי ממשל בכירים כיהן כדירקטור בקצא"א ופעל רבות לפיתוחה

פורסם בתאריך: 14.5.19 15:57

     

בטקס חגיגי ומרגש שהתקיים בתחילת השבוע ציינו קצא"א, חברת החשמל וחברת הפחם את קבלתן של שתי ספינות גוררות חדשות, אשר תחלפנה ספינות הפועלות כיום בנמל קצא"א באשקלון.

הגוררת האחת קיבלה את השם 'גיאה' כשמו של המושב הנמצא כמה קילומטרים ממזרח למזח הפחם ואילו הגוררת השניה קיבלה את  שמו של אורי לוברני ז"ל, דיפלומט בכיר ודירקטור לשעבר בקצא"א, אשר נפטר במהלך מרץ 2018.

מימין: איציק לוי, מנכ"ל קצא"א בפועל, ארז חלפון, יו"ר קצא"א, האלוף (במיל') יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, משה בורנשטיין, מנכ"ל חברת הפחם.

לוברני כיהן לאורך חייו בתפקידים רבים בשירות הציבורי והדיפלומטי, משנות הקמת המדינה ועד יומו האחרון. בין תפקידיו הרבים כיהן כיועץ לענייני ערבים של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, ובהמשך אף כיהן כראש לשכתו; כיהן כשגריר ישראל ברואנדה, באוגנדה ובאתיופיה וכן כשגריר הישראלי באיראן, בטרם נותקו הקשרים בין המדינות.

במסגרת כהונתו זו יצר קשרים הדוקים עם השאה מוחמד רזה שאה פהלווי, אשר הודח מתפקידו במהפכה בשנת 1979, אז גם נותקו יחסיה הדיפלומטים של ישראל עם איראן.

בראשית שנות ה-80 כיהן לוברני כמתאם הפעולות בלבנון, בהמשך שימש יועץ לשר הביטחון אהוד ברק, ולבסוף מכן התמנה לתפקיד יועץ לשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, בו כיהן עד לפרישתו משירות המדינה, בשנת 2015.

במהלך השנים האחרונות כיהן לוברני כדירקטור בקצא"א, ולקח חלק בפיתוח החברה ובעיצובה.

הטקס המרגש נערך במעמד אלמנתו של לוברני ז"ל, שרה, ובני משפחתם. עוד נכחו בטקס, יו"ר חברת קצא"א, ארז חלפון, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל, מנכ"ל חברת קצא"א בפועל, איציק לוי, מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, מנכ"ל חברת הפחם, משה בורנשטיין.

מימין: איציק לוי, מנכ"ל קצא"א בפועל, ארז חלפון, יו"ר קצא"א, שרה לוברני, אלמנתו של אורי לוברני ז"ל, האלוף (במיל') יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, משה בורנשטיין, מנכ"ל חברת הפחם, נילי לוברני רולניק, בתו של אורי לוברני ז"ל. צילום: אדי ישראל

"תרומתו של אורי לוברני לביטחונה של ישראל היא עצומה ואין מספיק מילים לתאר אותה" אמר רון טל בטקס והוסיף "אני שמח שהצלחנו להנציח אותו בתחום הביטחון האנרגטי שהיה יקר לליבו, וממליץ להמשיך להנחיל את מורשתו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם יו"ר קצא"א, ארז חלפון נשא דברים ודיבר על לוברני. "בשל תרומתו האדירה של לוברני למדינת ישראל, היה זה אך טבעי לקרוא לגוררת המובילה ספינות בזהירות אל נמל המבטחים – על שמו. לאורי היה תפקיד משמעותי מאוד בעיצוב פניה של קצא"א והפיכתה לחברה מובילה במשק האנרגיה של מדינת ישראל, ואנו גאים ומתרגשים להנציח את פועלו ולהמשיך את דרכו האמיצה והמיוחדת" אמר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר