למען הרוכבים הצעירים. אופניים חשמליים. צילום: אלירם משה

אשקלון: זינוק רב במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים

דו"ח שמפרסמת עמותת אור ירוק מגלה תמונה עגומה. במקום להקטין את כמות הנפגעים בתאונות דרכים עם מעורבות אופניים חשמליים באשקלון נרשמה דווקא העלייה הגבוהה ביותר בישראל

פורסם בתאריך: 12.5.19 13:02

     

האופניים החשמליים שהפכו יותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות טומנים בחובם גם סכנות לא מעטות, בעיקר בשל אי הכשרתם של הרוכבים עליהם בצורה מסוכנת ולא זהירה. כעת מגיעים גם המספרים הקשים. 864 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2018 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, כמעט שניים וחצי בכל יום בממוצע. כך עולה מדוח של מכון גרטנר שהגיע לידי עמותת אור ירוק.

אופניים חשמליים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

אם נתייחס לנתונים שנאספו באשקלון נגלה מצב חמור בו כמות רוכבי האופניים שנפגעו כמעט הכפילה את עצמה. אם בשנת 2017 פונו לטיפול רפואי 26 בני אדם הרי שבשנת 2018 פונו 49. מדובר בעליה של 88%. אשקלון מובילה באחוז העליה. הערים הגדולות מציגות עליה של כשליש פחות או יותר.

אגב נתונים אלו שכנותיה של אשקלון: אשדוד וקריית גת דווקא הציכו ירידה של 50% בכמות הנפגעים ב-2018 בהשוואה לשנה שקדמה לה.

מהדו"ח עולה תמונה עגומה לפיה בכל שנה חל גידול משמעותי במספר המאושפזים בבתי החולים עקב תאונת אופניים חשמליים.

מהדוח שהכינה ד"ר מאיה סימן-טוב, עולה כי בשנת 2018 נרשמה עליה של 26% במספר המאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה אושפזו 688 בני אדם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"בכל שנה יותר ויותר בני אדם נפגעים בתאונות עם אופניים חשמליים וזו תוצאה של אוזלת היד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגרירת רגליים במשך שנים רבות. היפגעות רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים הפכה כבר מזמן לבעיה לאומית שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות" מסר היום מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה והוסיף "במשרד התחבורה חייבים לקחת אחריות ולהוביל סלילה של שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ובמקביל גם המשטרה וגם הרשויות חייבות להגביר את האכיפה, כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים ולמנוע את ההרוג הבא".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר