יש לי אח מלאך. ספרה של קרן אור אזולאי

ילדים ושכול: הספר "יש לי אח מלאך" חולק לתלמידי כיתות א'

ספר חדש 'יש לי אח מלאך' של הסופרת קרן אור אזולאי, המגולל את סיפורם של ילדי השכול ואת סיפורה האישי, הספר יחולק ביום הזיכרון על ידי "קרן אלעזרא לחינוך", בבתי הספר בעיר אשקלון

פורסם בתאריך: 7.5.19 18:31

     

אתמול, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, חולק לילדי כיתות א' בעיר, ספר חדש – "יש לי אח מלאך" – פרי עטה של הסופרת קרן אור אזולאי.

קרן אור אזולאי – נולדה וגדלה באשקלון, בעלת תואר M.A מאוניברסיטת בר אילן. אהבותיה הגדולות הן ילדים וכתיבה. את השתיים הללו שילבה ביצירתה הראשונה היוצאת לאור. קרן־אור מאמינה כי יש להשריש יותר בדור הצעיר את ערכי הציונות ואהבת הארץ.

הספר מגולל את סיפורם של ילדי השכול, ילדים שנולדו לאחר מות אחיהם בצבא והם סוג של "נחמה" להוריהם. ההשראה לספר היא אביהו, בן משפחתה של אזולאי, שנולד חמש-עשרה שנים לאחר נפילתו של אחיו, אמיל אזולאי ז"ל, באסון המסוקים. אביהו נולד לצד השכול וממלא, מדי יום, את החלל שהותיר אחריו האח אמיל.

אביהו גיבור הספר מקריא קטע ממנו בערב ההשקה

'יש לי אח מלאך' נועד לספר את סיפור הלוחמים ומשפחות השכול מנקודת מבטם של הילדים ולחבר גם אותם לסיפור של גבורה ואהבת הארץ.

חלוקת הספרים התאפשרה בעקבות השתתפותו של אלי אלעזרא בערב לציון השקת הספר. כששמע את הסיפור, הוא התרגש ממנו וביקש לשתף גם אחרים. כך עלה הרעיון לחלק את הספר בבתי הספר, ללא תשלום, בעזרת "קרן אלעזרא", הפועלת לקידום נושאים חברתיים וחינוכיים באשקלון.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


בערב ההשקה הצהיר אלעזרא כי נושא הספר מאוד מרגש וחשוב מאוד כי כל ילד שלומד לקרוא ייחשף אליו ולכן הצהיר כי הוא תורם לכל ילדי כיתה א' ספר זה לקראת יום הזיכרון. "אני חושב שכל ילד שלומד לקרוא צריך לקרוא את הספר הזה," אמר אלעזרא. וכאמור, השבוע, למעלה מ-2,000 תלמידים באשקלון קיבלו את הספר הזה וקיימו בכיתה פעילות זיכרון הקשורה לספר.

אלי אלעזרא והמחברת קרן אור אזולאי בערב השקת הספר

אלעזרא לא ממש אוהב להתהדר בתרומותיו ולכן לא ממש הצלחנו לדלות ממנו ציטוטים למחווה ערכית ומרגשת זו, הוא רק הסכים לומר כי זהו נושא כל כך חשוב שיש צורך להנחילו כבר מגיל צעיר משום שאנו חיים כאן בביטחון בזכות כאלו שמסרו נפשם על קדושת הארץ, ולכן חשוב שנדע לחבק את המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, ונזכור שלרבים מאיתנו יש אח מלאך, שאינו עמנו עוד.

הספרים נרכשו באמצעות 'קרן אלעזרא לזולת', קרן שהוקמה על ידי אלי אלעזרא הבעלים של קבוצת אלעזרא המונה, בין השאר, את החברות, אלבר, אפרידר והכשרה ביטוח. במשך שנים רבות פועלת הקרן ומסייעת לתושבי אשקלון, במגוון תחומים כמו: רווחה, תרבות, חברה, חינוך, סטודנטים, דת ויזמות.

אייל חסאן, מנהל בי"ס 'בית יחזקאל' ויו"ר הסתדרות המורים במחוז דרום אמר: "קריאה אינה עוד פעולה היא דרך חיים. תודתנו הענקית לאלי אלעזרא איש העסקים האשקלוני שנתן ונותן לנו השראה וחזון שכל אחד מכל מקום יכול להצליח וגם בחר כעת להעניק לעשרות רבות מתלמידנו את הספר יש לי אח מלאך. עיתוי הנתינה לקראת ימי הזיכרון והעצמאות מרגש ומיוחד כאחד שכן גיבור הספר שכתבה העיתונאית ואשת החינוך קרן אור אזולאי הנו נער בגיל 15 המתמודד עם מציאות נוראה של שכול בעקבות נפילת אחיו באסון המסוקים המסוקים. משפחת בית יחזקאל כמו רבים, מודה לאלי אלעזרא על הנתינה החינוכית. אלי תודה על מי שאתה, מה שאתה, ושאתה."


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם מינהל החינוך באשקלון בירך על היוזמה. "אנו רואים ביוזמה חשיבות רבה בכך שמנגישה לשכבת הגיל הצעירה את נושא השכול בכלל ואת עולמם של האחים השכולים בפרט" ציין ראש המינהל ,יובל זוזט. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם התייחס גם הוא ליוזמה " קרן אלעזרא מקדמת נושאים חשובים בעיר בשיתוף פעולה מלא עם העירייה . הסיוע בהפצת הספר , פרי עטה של סופרת בת העיר מבורך וחלוקתו בבתי הספר מבטאת את מרכזיותה של מערכת החינוך בהנחלת ערכי היסוד של החברה הישראלית ואת סיפור התמודדותן של המשפחות השכולות עם האובדן ".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר