משה מנושרי, דוד בוסקילה ויהושע באבאי. יהי זכרם ברוך
משה מנושרי, דוד בוסקילה ויהושע באבאי. יהי זכרם ברוך

בסמיכות של ימים: שלושה ממייסדי העיר הלכו לעולמם

יהושע באבאי, דוד בוסקילה ומשה מנושרי הלכו לעולמם בסמיכות לחג. “לנו נותר רק להמשיך את דרכם ומורשתם”, כתב ראש העירייה תומר גלאם

פורסם בתאריך: 3.5.19 08:35

     

יהושע באבאי

איש החסד יהושע באבאי ז”ל זכה לקבל השנה את אות יקיר העיר אשקלון על פועלו למען משפחות נזקקות. במסגרת אירועי 70 שנה לאשקלון בחרה ועדה מטעם עיריית אשקלון בעשרה תושבי העיר לקבלת עיטור “יקיר העיר אשקלון 2018”. העיטורים מוענקים לאישים בעלי הישגים ותרומה לעיר כאות הערכה והכרת תודה על פועלם.

יהושע באבאי ז"ל

בין הנבחרים היה באבאי. “כל חייו עסק בהתנדבות, הקים גמ”ח בגינת ביתו”, נכתב בנימוקים להענקת האות. בשנים האחרונות בריאותו של באבאי הייתה רופפת, ובתקופה הסמוכה לקבלת האות, בנובמבר האחרון הוא בעיקר התאשפז בבתי חולים לפרקי זמן ארוכים. בחודש יולי האחרון הוא התראיין ל"כאן דרום" וסיפר על קבלת האות: “כל החיים העדפתי לעשות דברים בשקט ולא להיחשף, לא הרגשתי שיש איזושהי סיבה לפרסם את זה”, הוא אמר, “לא ידעתי שהם המליצו עליי, ואם הייתי יודע, כנראה שהייתי מבקש מהם לא לעשות זאת. יחד עם זאת, אני שמח מאוד על הבחירה ,וזה מרגש אותי”.

משה מנושרי

משה מנושרי ז”ל הלך לעולמו בגיל 97, אך יש האומרים כי הוא נולד לפני 102 שנים. הוא היה אב לחמישה ילדים, בהם: תנ”צ בדימוס אפי מור, נצ”מ דני מנור ומנהל מתנ”ס נווה אילן גד מנור.

משה מנושרי ז"ל

הוא עלה לישראל מפרס בשנת 1950 היישר לאשקלון ועבד במשך שנים רבות בחברת סולל בונה. “אבא הוא איש ארץ ישראל ברמ”ח איבריו ושס”ה גידיו”, ספד לו בנו גד. “הוא האיש שנאמר עליו בונה ארץ ישראל במו ידיו. אבא היה גא מאוד בעבודתו בחברת הבנייה סולל בונה. הוא הדגיש את זה בכל פורום. 30 שנה אחרי שיצא לפנסיה הוא עוד סיפר בשבחה של סולל בונה. כשעבדתי איתו בבנייה בימות החופשה ראיתי במו עיניי איך האיש המיוחד הזה חדור אהבת הארץ”.

דוד בוסקילה

דוד בוסקילה ז”ל נולד בשנת 1927 במרוקו, עלה לארץ בשנת 1955 למעברה חרובית והגיע לאשקלון בשנת 1959. הוא עבד בקרן קיימת לישראל בשנים 1955 עד 1977. לאחר פרישתו לגמלאות עבד בעיריית אשקלון במחלקת הגינון, ושם היה מנהל עבודה האחראי על טיפוח הטיילת בברנע וברצועת חוף הים. לאחר שעזב את העירייה עבד כעצמאי.

דוד בוסקילה ז"ל

דוד בוסקילה ז"ל

נולדו לו 13 ילדים, אך שניים מהם הלכו לעולמם בטרם עת. מקסים ז”ל נהרג במלחמת יום כיפורים, ואילו יצחק ז”ל נהרג בתאונת דרכים כעבור פחות מעשור.

בנו של דוד הוא המשנה לראש העירייה מישל בוסקילה. קראו עוד על דוד בטור של פיני ביטון.

“אשקלון איבדה במהלך החג שלושה ממייסדיה, יהושע באבאי, דוד בוסקילה ומשה מנושרי, זכרם לברכה. שלושתם, כל אחד בדרכו, היו מבוני העיר ומעמודי התווך שלה”, כתב ראש העירייה תומר גלאם. “באבאי זכה לפני מותו לקבל את אות יקיר העיר על פעילות החסד ארוכת השנים שעשה במשך כל חייו למען תושבי העיר. לנו נותר רק להמשיך את דרכם ומורשתם. אני שולח מכאן תנחומים למשפחות היקרות ושלא תדעו עוד צער. יהי זכרם ברוך”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר