עשרות אלפים החגיגות העצמאות

נגמרה החגיגה? מהשנה הבאה יוגבל התשלום לאמנים ביום העצמאות

עדן בן זקן ושלומי שבת צפויים לקבל מהעירייה כ-400 אלף ש"ח. החל מהשנה הבאה, יקבל כל אחד מהם 70 אלף ש"ח בלבד

פורסם בתאריך: 29.4.19 18:06

     

הסכומים האסטרונומיים שאותם משלמות הרשויות המקומיות לאמנים המופיעים בחגיגות העצמאות מידי שנה כבר הפכו כמה וכמה פעמים נושא לביקורת קשה וטענות על בזבוז כספי משלם המיסים. בימים האחרונים אף פורסם תג המחיר שאותם מרווחים אמנים מובילים בישראל והאצבע המאשימה הופנתה דווקא לאמנים עצמם שמנצלים את הביקוש בכל עיר ועיר וגובים סכומים שמגיעים לסכום של כרבע מליון שקלים להופעה.

גם באשקלון רגילים התושבים ליהנות מידי שנה מאומנים מובילים שגוזרים קופון על הקופה הציבורית. בשנים עברו הופיעו באשקלון אייל גולן שעל פי הפרסומים השונים מרוויח 228 אלף שקלים להופעה, גם עומר אדם שמרוויח 292 אלף שקלים להופעה הופיע בשנים האחרונות כמה וכמה פעמים באשקלון. בשבוע הבא תופיע בחגיגות העצמאות באשקלון עדן בן זקן שתרוויח, 222 אלף שקלים להופעה, כך על פי הפרסומים.

שלומי שבת. צילום: גבריאל בהרליה

190 אלף ש"ח להופעה. שלומי שבת. צילום: גבריאל בהרליה

כמו גם יופיע הזמר שלומי שבת שירוויח, כך על פי הפירסומים, 190 אלף ש"ח להופעה שלו ביום העצמאות. כך שהעירייה צפויה לשלם להם יחד כ-400 אלף ש"ח וזאת מלבד התשלומים לשאר האמנים כמו שלישיית מה קשור.

עדן בן זקן. צילום: אדריאן חמיאס

222,000 להופעה. מכובד, לא? עדן בן זקן. צילום: אדריאן חמיאס

אבל מהשנה הבאה הדבר הולך להשתנות. שר הפנים אריה דרעי, החליט לאמץ את המלצות הועדה הציבורית להגבלת הסכומים שישלמו הרשויות המקומיות לאמנים באירועי יום העצמאות החל מהשנה הבאה.

התשלומים לאמן יוגבלו לסכום של עד 70 אלף שקלים להופעה של שעה בערב יום העצמאות.

"לתושבי הרשויות המקומיות יש את הזכות ליהנות מהופעות איכותיות במחיר שפוי, לא על חשבון שירותים חיוניים אחרים" מסר היום שר הפנים, אריה דרעי.

<hr />

<blockquote>
<p style="text-align: center;" data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px"><span style="color: #339966;"><strong data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px">קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"</strong></span></p>
</blockquote>
<p style="text-align: center;" data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px"><em>רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: <a href="https://bit.ly/2K7kMOD">https://bit.ly/2K7kMOD</a></em></p>

<hr />

בתחילת השנה הקים השר דרעי ועדה ציבורית, בראשות ראש עיריית כרמיאל לשעבר ויו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר. הועדה גיבשה כללים לתקצוב אמנים במסגרת אירועי יום העצמאות ברשויות המקומיות.

במשרד הפנים היו שלמים היום עם ההחלטה ומסרו כי גם השנה, הם עדים להוצאות כבדות מצד הרשויות של מאות אלפי שקלים להופעת אמן בודדת, אשר באות לעיתים קרובות על חשבון מתן שירותים חיוניים לתושבים, בעיקר ברשויות מוחלשות.

בין המלצות הוועדה:

*חובת התקשרות ישירה עם האמן או עם מייצגו הבלעדי וזאת על מנת למנוע שרשרת של עלויות נוספות.

*קביעת רף עליון לשכר אמן- הוועדה המליצה על קביעת רף עליון להוצאות לכלל הרשויות ולכלל האמנים בסך של עד 70 אלף שקלים פלוס מע"מ להופעת אמן.

עצמאות 69 אשקלון. צילום_אייל_ינון_(12) (1280x853)

הופעות יקרות מידי. צילום אילוסטרציה: אייל ינון.

* סיוע לפריפריה- הוועדה סבורה שמן הראוי שמשרדי הממשלה ישקלו לסייע בתקצוב הופעותיהם של אמנים באירועי יום העצמאות בערי הפריפריה.
*שיתוף פעולה- הוועדה ממליצה לרשויות המאוגדות באשכולות אזוריים לארגן ולהוציא לפועל אירועים בשיתוף פעולה ובכך לחסוך בעלויות.

מופי זיקוקים בין ההופעות. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן. הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות" ומסר היום השר דרעי והוסיף "התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו. יש מקום לתת הזדמנות גם לאמנים מקומיים וותיקים שכיום, בחלקם, נדחקים מהבמות הגדולות".

כיצד זה ישפיע על איכותן של החגיגות ועל כמות החוגגים שיצאו לרחובות? את זה נצטרך לראות החל מהשנה הבאה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר