העבודות בשיאן. כביש היציאה הצפונית מאשקלון. צילום: אור דלקיאן

ממעוף הרחפן: העבודות לסלילת כביש היציאה הצפונית בעיצומן

צילומי הרחפן חושפים את תוואי הכביש, את הקטע שכבר נסלל ואת מה עוד נשאר להשלים כדי שבעוד שנה תתחולל באשקלון ומצפון לה מהפיכת תחבורה שעשויה להשפיע על תושבי העיר והאזור

פורסם בתאריך: 8.8.19 18:46

     

כבר למעלה משנה עומלים חברת אוליצקי וקבלנים מטעמה על הקמת וסלילת המשכן הצפוני של שדרות יצחק רבין ויצירת כביש היציאה הנוסף מאשקלון.  הכביש החדש יתחבר עם המחלף שמוקם אף הוא בימים אלה על ידי חברת רמט על כביש 4 מצפון לבאר גנים.

כביש היציאה הצפוני עשוי לפתור משמעותית את עומסי התנועה הקשים שנוצרים מידי בוקר וערב בשדרות בן גוריון ובשדרות מנחם בגין שלעת עתה עדיין נחשבת בקרב הציבור היציאה הצפונית. בעתיד צפוי גידול ניכר באוכלוסיית בעיר עם הקמתן של שכונות חדשות ובעיקר עם יישום הסכם הגג שעשוי להפוך את אשקלון לאחת מהערים הגדולות בישראל.

מאשקלון ועד לכביש 4. כאן יעבור הכביש. אילוסטרציה: אלירם משה

צילומי החרפן שביצע השבוע אור דלקיאן חושפים את תוואי הכביש של קילומטר וקצת שכבר נסלל ועליו יסעו תושבי העיר בצאתם ובבואם לעיר לכשיפתח הכביש.

בצילומים שביצע דלקיאן ניתן גם לראות את המשך תוואי הכביש שטרם נסלל  ושיתחבר עם המחלף החדש סמוך לבאר גנים.


צילום: אור דלקיאן

עם פתיחתו של הכביש תושבי אשקלון יצטרכו להתרגל לשם החדש של כביש היציאה: שד' יצחק שמיר, על שם מנהיג הליכוד וראש הממשלה לשעבר שהלך לעולמו לפני מספר שנים.

שד' יצחק שמיק. קטע כביש היציאה הצפונית שטרם נסלל. צילום: אור דלקיאן

כביש נוסף שייחשף עם פתיחת הכביש יהיה הכביש הצפוני ביותר באשקלון, מקום בו ניתן לראות ביום בהיר את שכונותיה הדרומיות של אשדוד ויקרא שד' אריאל שרון על שמו של ראש ממשלה לשעבר שאף הוא הלך לעולמו.

שני הפרויקטים הנפרדים: סלילת כביש היציאה והקמת המחלף צפויים להסתיים בעוד כשנה, בקיץ 2020.

בינתיים נודע כי יש כוונה בעיריית אשקלון לפתוח חלקית, כבר בעוד מספר חודשים, את הקטע הדרומי של שד' יצחק שמיר שכבר סלול ולאפשר פניה מערבה לשד' אריאל שרון אל שכונותיה הצפוניות של אשקלון. הדבר יקל ולו במעט על התנועה מצפון העיר אל היציאה הוותיקה דרך שד' מנחם בגין.

שד' אריאל שרון, הגבול הצפוני של אשקלון. צילום: אור דלקיאן

בעוד שנה, אם העבודות תמשכנה ללא תקלות ועיכובים תתחולל באשקלון ובכלל באיזור מהפיכת תנועה. מלבד ההקלה הצפויה בעומסי התנועה באשקלון גם בחוף אשקלון יהיו שינויים. במסגרת הקמת המחלף החדש צפוי להיסגר צומת פריאור המסוכן וכל התנועה לישוב באר גנים הסמוך תיעשה באמצעות המחלף החדש ובשלב מאוחר יותר באמצעות כביש ייעודי שיחבר בין הישוב לאשקלון דרך שכונת עיר היין.

עובדים על המחלף בחדש על כביש 4. צילום: אור דלקיאן


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ציר נוסף ומשמעותי שייסגר הוא החיבור מהישוב ניצן וחוף ניצנים לכביש 4 (צומת אשכולות/ניצנים) והתנועה תתנהל באמצעות המחלף החדש.

השינויים הם חלק מהתכנית הלאומית של משרד התחבורה להמעיט את מפגשי כביש ומסילה בכל רחבי הארץ ובכך יתבטלו שני מפגשי מסילה מסוכנים בניצנים ובפריאור.

מפגש מסילה בצומת פריאור. צילום: אלירם משה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר