סרג ברדוגו (מימין) עם הרב פינטו עם הוולי המושל המחוזי. צילום: יח"צ

מרוקו: הרב יאשיהו פינטו מונה לאבי אבות בתי הדין של הממלכה

במעמד בכירי הממשל במרוקו וראשי הקהילה היהודית בקזבלנקה, מונה אמש הרב יאשיהו פינטו לאבי בתי הדין של מרוקו. מנוייו של הרב פינטו נערך לראשונה אחרי מאה שנים. "ממלכת מרוקו ערבה לכך שכל המאמינים באשר הם יוכלו לקיים את המסורת" מסר מלך מרוקו

פורסם בתאריך: 15.4.19 11:51

     

הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות 'שובה ישראל' שלו חסידים רבים גם באשקלון, מונה השבוע לאבי אבות בתי הדין של מרוקו. מדובר בתפקיד שלא אויש כ-100 שנה. אירוע ההכתרה התקיים במוצאי שבת האחרונה בבית הכנסת המרכזי "בית אל" בקזבלנקה. מאות משתתפים ובהם ראשי הקהילות היהודיות במרוקו ו-50 נציגי ממשל ומושלים בכירים במממלכה וכן גם בכירים בצבא ובמשטרה המרוקאית.

בין נציגי מלך מרוקו שהכתירו את הרב פינטו לתפקיד היו השגריר המיוחד של מלך מרוקו לאירוע, מר סרג' ברדוגו – שר התיירות לשעבר ונשיא הקהילה היהודית במרוקו וכן נציג הממלכה הוולי (המושל המחוזי) של קזבלנקה.

הרב יאשיהו פינטו. צילום: שובה ישראל

במרוקו חיים כיום כ-10,000 יהודים אשר רובם מתגוררים בעיר קזבלנקה ומיעוט מהם בבירה רבאט, ובערים אגדיר, מרקש, מקנס ופאס.

מדובר בתפקיד נדיר בו מונה במדינה מוסלמית רב לתפקיד אבי אבות בתי הדין של הממלכה כאשר המינוי בא מטעם המלך.

החלק הארי של התפקיד, כמו ביתר התפוצות, הוא לעמוד בראש מערך הכשרות של יהודי מרוקו ולתת מענה לצרכים ההלכתיים והדתיים הנוספים של יהודי הממלכה כמו טהרה, נישואין, קבורה ועוד… מלבד היהודים החיים במדינה מגיעים אליה מיד שנה כ-100 אלף תיירים יהודים, רובם מישראל שיזדקקו לסיוע בעיקר בתחום הכשרות.

נשיא הקהילה היהודית במרוקו, סרג' ברדוגו, ששימש בעבר כשר התיירות של הממלכה פתח את אירוע ההכתרה. "אני רוצה להודות לגאון הרב יאשיהו פינטו שהגשים את הפרוייקט המפואר הזה." אמר ברדוגו והוסיף "לפני פחות מחודש המלך מוחמד השישי אמר 'בעולם הזה שבו אנחנו מחפשים ציוני דרך, הממלכה המרוקאית אף פעם לא הפסיקה לדרוש את האהבה והחיבה הקיימת בין בני אברהם שמאחד בין כולם'. הביקורים בבתי הכנסיות, במסגדים ובכנסיות – מלמדים כי כולם כאן חיים בשותפות מלאה. ממלכת מרוקו ערבה לכך שכל המאמינים באשר הם יוכלו לקיים את המסורת."

הרב יאשיהו פינטו נשא נאום מרגש בפני מאות המשתתפים וסיפר על השנים הקשות שעבר ועל הדרך החדשה שלפניה הוא עומד כעת: "לפני 10 שנים, בערב פסח, התחלנו לעבור ניסיון קיומי קשה ביותר- שהימים לא היו ימים והלילות לא היו לילות – היינו בוכים לקב"ה 'אלי אלי למה עזבתני'. היום אחרי 10 שנים אנחנו עומדים כאן ומודים לקב"ה 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" אמר הרב פינטו בנאום שנשא והוסיף "לפני 4 שנים התחיל הקשר עם סרג' ברדוגו שמוסר את נפשו למען הקהילה היהודית במרוקו על הקמת בית מדרש במדינה – והיום אנחנו יוצאים לדרך חדשה."

הרב הזכיר את מצבו הבריאותי והתפלל להצלחה בתפקידו החדש "אנחנו חולים ולא מרגישים טוב ומתפללים בכאב ובצער שהקב"ה ייתן לנו אריכות ימים כדי להצליח במשימה ושנוכל לעשות נחת רוח לאבינו שבשמיים."

מי שעמד מאחורי הקלעים ורקח את המינוי המכובד הוא אחיו של הרב, מנחם פינטו. הרב הודע לו על המהלך יחד עם עם ג'ו בן אמו, חבר בהנהלת הקהילה ובכירי הממשל שתומכים בקהילה היהודית במרוקו.

אי אפשר מבלי לשבח את מלך מרוקו, הוד מלכותו, מוחמד השישי ואת רחמיו וחסדיו כלפי העם במרוקו ובעיצומו של הטקס נערכה תפילה להצלחתו ולשלומו של המלך.

<hr />

<blockquote>
<p style="text-align: center;" data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px"><span style="color: #339966;"><strong data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px">קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"</strong></span></p>
</blockquote>
<p style="text-align: center;" data-font-size="20" data-font-size-type="px" data-line-height="23px"><em>רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: <a href="https://bit.ly/2FDL1Xr">https://bit.ly/2FDL1Xr</a></em></p>

<hr />

התפקיד החדש מעניק לרב פינטו גם מעמד מיוחד כמו של שופט בית המשפט העליון ומעמד דיפלומטי בכיר.

כזכור, הרב הורשע במתן שוחד ושיבוש הילכי חקירה לניצב במשטרה וריצה בגין עבירות אלה עונש מאסר. לאחר שחרורו היגר לארצות הברית.

ברחבי אשקלון פזורים מספר בתי מדרש וכוללים השייכים למוסדות 'שובה ישראל' שבנשיאותו. במהלך קמפיין הבחירות האחרונות לראשות עיריית אשקלון תמך הרב במועמד תומר גלאם וייתכן שתמיכתו זו הכריע את הכף והביאה לנצחונו של האחרון לתפקיד ראש העיר.

תומר גלאם אצל הרב יאשיהו פינטו בניו יורק. צילום: אתר שובה ישראל און ליין

תומר גלאם אצל הרב יאשיהו פינטו בניו יורק. צילום: אתר שובה ישראל און ליין

הרב יעזוב את ארצות הברית ויעבור למרוקו. במסגרת התפקיד החדש צפוי הרב לבקר לעיתים קרובות מחוץ למרוקו ולשהות גם בניו יורק, צרפת, אנגליה ומקומות נוספים בעולם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר