מעבר הסחורות כרם שלום. צילום: אליהו הרשקוביץ
מעבר הסחורות כרם שלום. צילום: אליהו הרשקוביץ

נהג משאית: "פעילי עוצמה יהודית תקפו אותי"

הנהג שהגיע להעביר סחורה במעבר כרם שלום נתקל במפגיני עוצמה יהודית. לטענתו הוא ביקש מהם שלא להדביק על רכבו מדבקות והוויכוח התדרדר לעימות פיזי בינו לבין המפגינים, "אמרתי להם אני ממפוני גוש קטיף, אני איתכם", הוא מספר. מנהיג עוצמה יהודית, עו"ד בן גביר: "יש תמונות והוא מתועד, הוא יוצא ומנסה לתקוף את החבר'ה שלנו"

פורסם בתאריך: 3.4.19 15:12

     

ככל שמועד הבחירות לכנסת ה-21 מתקרב יוצאים פעילים מימין ומשמאל לשטח כדי לעורר את תשומת הלב הציבורית ולהכנס לתודעתם של הבוחרים. תשומת הלב בדרך כלל מתקבלת לאחר יצירת פרובוקציות.

אתמול נערכה פעולת מחאה סמוך למעבר הסחורות בכרם שלום. עשרות פעילי 'עוצמה יהודית' הפגינו על אוזלת ידה של הממשלה שבעוד בישובי הדרום החיים משתבשים מפעם לפעם נמשך מעבר הסחורות והמשאיות מישראל לתוך הרצועה.

המפגינים חסמו את דרכן של המשאיות שעמדו בתור הכניסה למעבר. חלק מהם אף הדביק מדבקות של עוצמה יהודית.

שי זיגדון

שי זיגדון עם חבלה בפניו

מי שנקלע למקום הוא שי זיגדון (40) נהג משאית ממפוני גוש קטיף שגדל בתוך הרצועה 24 שנים עד לפינוי וכיום מתגורר בישוב ניצן סמוך לאשקלון.

המשאיות הרבות שמגיעות למעבר עמוסות, פורקות את הסחורה במתחם ייעודי לכך וחוזרות ריקות. "הגעתי למעבר לפרוק סחורות והם הסתובבו מסביב לאוטו והדביקו מדבקות על הסחורה. על הסחורה אין לי בעיה, זה הולך לפלסטינים. אחר כך הם התחילו להדביק לי על השמשה ועל הפח של האוטו, פתחתי את החלון אמרתי לו 'אח שלי, עם כל הכבוד לכם ואני בצד שלכם, תעצור! אל תדביק לי על האוטו, זה ידפוק לי את הצבע'. הם התחילו קללות והתחילו בלאגן" משחזר זיגדון וממשיך "ירדתי מהאוטו ואיך שאני יורד, איזה 25 חבר'ה סביבי. הם תחילו לדחוף והתחילו בלאגן ופתאום קיבלתי פצצה לראש ממוט פיברגלס שמלא בברזלים. אחרי זה אני רצתי אחריו, עם מפתח ברגים שהיה לי במשאית". העובדים המורשים להיכנס למעבר הסחורות לובשים ווסט צהוב לזיהוי. לדברי זיגדון המפגינים משכו ממנו את הווסט כשניסה להתגונן מפניהם "כשאני רצתי הם צעקו 'מחבל עם סכין, מחבל עם סכין'. אמר לי השוטר 'עוד שבריר שניה היינו מורידים אותך'.

מה הרגשת?
"זה גועל נפש, אני ממפוני גוש קטיף. אני הגעתי לגוש קטיף בגיל 3.5 ויצאתי משם בגיל 27. אתה מבין את הדעות שלי. 24 שנים גרתי בגוש קטיף ועוד לפני זה כשאני יורד אליהם אני אומר להם 'אני מגוש קטיף, אני איתכם', לא רציתי את כל הבלאגן הזה, אבל הם 'אתה עובד עם ערבים, אתה מחבל, אתה משפחה של מחבלים'. מה יש לכם?".

מה אתה חושב עליהם?
"אכזבה מכל החובשי הכיפות, אכזבה מכל הימניים שמתסיסים לנו את המדינה וגורמים לפילוג בעם ולמלחמת אחים. אני בגיל 18 הייתי גם כן עצור לאומני, אבל לא נגד יהודים. ממש לא כמוהם".

מנהיג עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר דווקא הציג תמונה שונה לגמרי וטען כי זיגדון הוא זה שהחל לתקוף את המפגינים.

"זה בדיוק הפוך. הנהג הזה צריך היה לשבת בכלא עכשיו. הוא יצא מהמשאית החבר'ה שלי חשבו שזה סכין אבל מסתבר בסוף שזה לא סכין, שזה חפץ אחר. לתדהמתי המשטרה גם שחררה אותו ומבחינתנו זה חמור ביותר" מסר היום בן גביר והוסיף "אני חושב שזה חלק מההתנכלות של המשטרה לפעילים שלנו. באנו לשם כדי להפגין למען תושבי הדרום, כדי שהמצב ההזוי הזה שיורים טילים ובתמורה מדינת ישראל מעבירה מצרכים, מזון, שיירות צריך להיפסק אבל ההתנהלות של הנהג הזה, שיוצא ומנסה לפגוע בפעילים שלנו בעיני זה דבר מאוד חמור. יש תמונות והוא מתועד, הוא יוצא ומנסה לתקוף את החברה שלנו".


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2K7kMOD


במשטרה הגיבו: "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות מחאה במעבר כרם שלום תוך חשד לתגרה במקום ציבורי. שוטרים הגיעו למקום ועכבו שלושה חשודים במעורבות באירוע והם שוחררו בתנאים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר