קשיש חוצה את הכביש. באדיבות אור ירוק
קשיש חוצה את הכביש. באדיבות אור ירוק

בעשור האחרון: 156 קשישים הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים באשקלון

17 מתוכם נהרגו ועוד 56 נפצעו קשה. רק בשנה שעברה נהרג אחד ונפגעו 13. "מדובר באנשים ששרדו מלחמות אבל לא שרדו את הסכנות שהכביש מציב", נמסר מאור ירוק

פורסם בתאריך: 2.4.19 10:38

     

בתחילת חודש פברואר השנה צעדה נעמי פולקמן ז"ל, בת ה-78, אמו של ח"כ רועי פולקמן מסיעת כולנו, ברחוב נחלת יצחק פינת יגאל אלון בתל אביב-יפו, בעת שחצתה את הכביש במעבר החציה דרסה אותה משאית-מערבל בטון והרגה אותה. המקרה של פולקמן, הוא חלק מהמציאות היומיומית איתה נאלצים להתמודד האזרחים הוותיקים כהולכי רגל במדינת ישראל.

בעיר אשקלון נפגעו בעשור החולף (2009-2018) בתאונות דרכים 156 אזרחים ותיקים כהולכי רגל, מתוכם 17 נהרגו, 44 נפצעו קשה, ו-95 נפצעו קל. רק בשנת 2018 נפגעו בעיר 14 קשישים הולכי רגל, מתוכם הרוג אחד, 4 פצועים קשה והשאר פצועים קל.

זירת התאונה לפני זמן קצר ברחוב ההסתדרות. צילום: דוברות מד"א

זירת תאונת דרכים. צילום: דוברות מד"א

בכל שנה נפגעים בממוצע כ-700 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 780 קשישים הולכי רגל, 11% יותר ממוצע הנפגעים השנתי. מבין הולכי הרגל הקשישים שנפגעו בשנה זו, 40 נהרגו ו-211 נפצעו באורח קשה.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2K7kMOD


"מדובר באנשים ששרדו מלחמות ובנו את המדינה אבל לא שרדו את הסכנות שהכביש מציב", מסר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בהצלת חיים".

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה שמשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

קשישה חוצה את הכביש. באדיבות אור ירוק

קשישה חוצה את הכביש. באדיבות אור ירוק

בנקיטת מספר פעולות פשוטות, אותן ,לדברי העמותה, חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ליישם ולהוציא לפועל, ניתן למנוע נפגעים רבים בדרכים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.
  • באותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.
  • ריכוז ויישום הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר