צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום
צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום

חוקר שרפות: הפיצוץ ברחוב חיד"א נגרם מדליפת גז בדירה מחולקת

בשירות הכיבוי וההצלה מזהירים מאסון. המשפחות שפונו מהמקום הועברו להשתכן בבית מלון במימון העירייה

פורסם בתאריך: 18.3.19 09:28

     

בהמשך לאירוע בו אירע פיצוץ בבניין ברחוב חיד"א, חוקר השרפות של שירותי הכבאות וההצלה קובע כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מדליפת גז.

כזכור, בפיצוץ אמש נפצעה קשה אישה בת 55, שני אנשים לקו חרדה ונזק נגרם לבניין שחלקו קרס.

הכיריים שגרמו לפיצוץ עם חיבור חובבני של מערכת הגז

הכיריים שגרמו לפיצוץ עם חיבור חובבני של מערכת הגז

בשירותי הכבאות אומרים כי הדבר נגרם בין היתר בשל חיבור לא תקני של מערכת הגז, "כאשר חורגים משימוש נכון בגז כמו בדירה שבה היה פיצוץ נפחי הדבר עלול להסתיים באסון. בזירת האירוע חיברו צינור גינה מברז הגז בדירה לכיריים ועל מנת להשוות בין עובי הצינור לפיה הוסיפו איזולירבנד. יש לציין שגז הבישול (גפ"מ) מאוד מסוכן ולכן נדרשים כללים לחיבור ושימוש על פי חוק הגז כשרק חברת הגז רשאית לחבר כיריים או כל מתקן גז. חריגות מהתקינה במערכת הגז הם חמורות ביותר וגורמות לפיצוץ נפחי פגיעה בחיי אדם ורכוש".

כך זה נראה ממצלמת הקסדה של הכבאי אלי כהן:

אמש הגיע לזירת האירוע גם ראש העירייה תומר גלאם, הוא שוחח עם מפקד תחנת משטרת אשקלון, סנ"צ משה לוי, ועם תושבי המקום ועמד מקרוב אחר פעילות גורמי החירום העירוניים. כמו כן, 11 דיירים פונו לאחד המלונות באשקלון במימון מלא של העירייה.

הבוקר, עובדים סוציאליים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון במטרה לסייע בפתרונות האכלוס החלופיים של אותם דיירים. "נדגיש כי מיד עם היוודע דבר האירוע תפקדו מכלולי החירום העירוניים, בהם תפעול, הנדסה, רווחה, ביטחון ועוד, בצורה המיטבית ביותר והעניקו ליווי וסיוע צמוד, שנמשך גם בימים אלו", נמסר מהעירייה.

סנ"צ משה לוי וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

סנ"צ משה לוי וראש העירייה, תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד ציינו בשרותי הכיבוי כי הדירה הייתה מחולקת וגם דבר שכזה הוא גורם סיכון נוסף, "דבר נוסף שאנו נתקלים בו המון זה פיצול דירות כמו שהיה בדירה הנוכחית ואי התייחסות לחוק תכנון הבנייה. הפיצול בדירות הינו חובבני ומסכן את הדיירים בדירה ואת שאר דיירי הבניין. הפיצול נעשה ללא אישורים מתאימים כשבמקום היו צרכני חשמל כפולים שגורמים לעומס בחשמל וסבירות לדליקות. זמן חילוץ לכודים בזירה כזו ארוך יותר מהרגיל עקב פריצת דלתות נוספות שהותקנו והדבר גורם לסיכון חיי אדם של כל דיירי הבניין. כבאות והצלה לישראל מבקשת מהציבור לעשות שימוש בגז הבישול על פי התקינה ובכך לשמור על חייכם ועל חיי יקירכם".

צילום: השיטור העירוני אשקלון.

פעולות הכיבוי אמש. צילום: השיטור העירוני אשקלון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר