הנחת אבן הפינה לאנדרטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון
הנחת אבן הפינה לאנדרטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"אין הבדל בין דם לדם": אבן פינה לאנדרטה לאזרחים שנרצחו בפיגועים

הונחה אבן הפינה להקמת האנדרטה להנצחת נפגעי פעולות האיבה ברחבת יד לבנים

פורסם בתאריך: 10.3.19 20:18

     

לפני זמן קצר נערך טקס ברחבת בית "יד לבנים", בו הונחה אבן הפינה להקמת האנדרטה, הראשונה מסוגה, לזכרם של נפגעי פעולות האיבה תושבי אשקלון. זאת לאחר שבמשך שנים ארוכות ניצבה שם אנדרטה שהנציחה רק את חללי צה"ל תושבי העיר.

להבה. כך תיראה האנדרטה החדשה ב'יד לבנים'

הטקס כלל קריאת תהילים מפי סגן ראש העירייה, הרב יעקב אביטן, קטע מוזיקלי של להקת "חוף ימים", ברכות והנחת אבן הפינה – מגילת היסוד.

ראש העירייה נושא דבים בהנחת אבן הפינה לאנדרטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש העירייה נושא דבים בהנחת אבן הפינה לאנדרטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

לדברי האמן ומעצב האנדרטה, קדם מירון, בבסיס הפסל דימוי של אש המהווה סמל כפול. האחד, מסמל זיכרון ולכן פסל זה מזכיר נר זיכרון. השני, מסמל כאב שאינו חולף. כאב שאותו חווים לא רק המשפחות השכולות, אלא כל אזרחי ישראל.

"אנחנו מניחים היום את אבן הפינה להקמת האנדרטה להנצחת יקיריכם", אמר ראש העירייה, תומר גלאם למשפחות. "אנדרטה שתשמש עדות דוממת לזיכרון החי הפועם בלבכם, אנדרטה שתהווה סמל לערבות ההדדית ולסולידריות החברתית אך גם עדות ניצחת למחיר היקר שאנחנו משלמים על קיומנו כאן, בארץ ישראל. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענכם, להבטיח ששמם וסיפורם של תושבי אשקלון, קורבנות הטרור האכזר, לא יימחה ולא יישכח".

הנחת אבן הפינה לאנדרטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה להנצחת נפגעי האיבה, הרב יעקב אביטן הוסיף: "האנדרטה לזכרם של נפגעי פעולות האיבה, מוצבת בסמוך לבית 'יד לבנים', לזכרם של חללי צה"ל, בכדי לומר שהדמים אחד הם. אין הבדל בדם שנופל על תקומת המדינה".

עוד השתתפו בטקס: מ"מ ראש העיר, סופה ביילין וסגנית ראש העיר, מיריי אלטיט. חברי המועצה: אפי מור, איתי סהר, יעקב חוטובלי, מישל בוסקילה, שי רובין, יוחאי יפרח ושרה זכריה. מנהל סניף ביטוח לאומי באשקלון, יוסי כהן, המשפחות השכולות, חברי הוועדה, יו"ר אגודת אמני אשקלון, מיקי בנאי ומכובדים נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר