מדחן מקולקל בחניון אשקלון סנטר
מדחן מקולקל בחניון אשקלון סנטר

הסוף למדחנים | בקרוב: תשלום על חנייה רק באפליקציה או כרטיס חכם

בעירייה החליטו כי החל מתחילת החודש הבא, יבוטלו המדחנים והתשלום על חנייה יתאפשר רק באמצעות האפליקציות בסמארטפונים וכן בכרטיסים חכמים

פורסם בתאריך: 5.3.19 17:20

     

תחת הכותרת "אשקלון מתקדמת לחניה חכמה", החליטו בעירייה להיפטר מהמדחנים ולעבור לתשלום על חנייה באמצעים חכמים בלבד – אפליקציה או כרטיס חכם.

החל מתאריך 01.04.19 תשלים עיריית אשקלון את הסרת כלל המדחנים הפרוסים ברחבי העיר והיא מסבירה זאת "כחלק ממהלך לשיפור השירות וקידום המדיניות למעבר לעיר חכמה". לרשות התושבים יעמדו אמצעי תשלום דיגיטליים וכרטיס חניה אלקטרוני.

חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בעירייה מסבירים כי הסרת המדחנים נובעת "מהעלויות הגבוהות של דמי השימוש החודשיים, המגיעות לכחצי מיליון שקל בשנה, כאשר לצד זאת היו תקלות רבות שהיו חוזרות ונשנות לעיתים קרובות ובעקבות ירידה משמעותית ומתמשכת בשימוש במדחנים, דבר שלא הצדיק את ההוצאה הכבדה עבורם מכספי הציבור, שמעתה יתועלו לרווחת התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בכך, מצטרפת אשקלון לערים רבות בעולם ובארץ, כמו ירושלים, באר שבע, אשדוד ועוד, שהסירו אף הן את המדחנים ברשותן ועושות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בתחום.

בעירייה מציינים עוד כי תושבי אשקלון ימשיכו ליהנות משעת חניה ראשונה חינם והתשלום יחל מהשעה השנייה ויעמוד על 1.20 לשעה – תעריף החניה הנמוך ביותר בישראל.

מה יעשו הקשישים? בעירייה מצאו תשובה גם לזה ושם מזכירים כי האזרחים הוותיקים בעיר, נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גיל 67, בעלי תו חניה זהב לא משלמים כלל ולכן השינוי באמצעי התשלום לא תקף מבחינתם. תושבים ומבקרים שאין ברשותם טלפונים חכמים יוכלו לשלם באמצעות חיוג לאחד ממפעילי האפליקציות או באמצעות רכישת כרטיס חניה אלקטרוני נטען 'איזי-פארק'.

דו"ח חניה. צילום: אלירם משה

ואל תשכחו לשלם. דו"ח חניה. צילום: אלירם משה

על מנת להטמיע את השינוי הזה, בימים הראשונים למהלך תעמיד העירייה דיילים ודיילות שיסייעו לתושבים ויסבירו להם כיצד לעשות שימוש באפליקציות התשלום. בנוסף, כבר בימים אלו, יגיע לבתי התושבים, באמצעות מעטפת הארנונה, עלון הסברה מפורט.

"מדובר במהלך מתבקש", אומר ראש העירייה, תומר גלאם. "נוכח השימוש המועט במדחנים ותכיפות התקלות בהם, זאת לעומת ההוצאות הכבדות עליהם מהקופה הציבורית מידי חודש. ערים גדולות מאיתנו, גם בארץ וגם בעולם, כבר הסירו את המדחנים ברשותם ואין סיבה שגם אנחנו לא נעשה כן. את הכסף שנחסוך מכך נתעל לטובת פרויקטים ותוכניות לרווחת התושבים".

ניתן יהיה לשלם באמצעות:
פנגו – הורדת האפליקציה לנייד או בחיוג למספר: 4500*
סלופארק – הורדת האפליקציה לנייד או בחיוג למספר: 9070*
איזי פארק – שימוש בכרטיס חנייה אלקטרוני או בחיוג למספר: 3279*
לנקודות המכירה וההטענה של איזי פארק באשקלון לחצו על הקישור: http://www.easypark.co.il/City-1330.aspx?city=2405

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר