אילוסטרציה: asap/ingimage

יום האישה: עד כמה מעורבות נשים בתאונות דרכים באשקלון?

מסתבר שלמרות הקלישאה שנשים נוהגות פחות טוב מגברים הן עדיין נוהגות הרבה יותר בטוח. הנתונים שמציגה עמותת אור ירוק לא משקרים ועם הפערים הגדולים אולי שעדיף שכל הנהגים בכביש יהיו נשים

פורסם בתאריך: 8.3.19 11:05

     

היום מצוין ברחבי העולם יום האישה הבינלאומי ועמותת 'אור ירוק' בחרה לכבוד היום החגיגי את מעורבותן של נשים בתאונות סרכים באשקלון.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2018 אירעו באשקלון 78 תאונות דרכים עם מעורבות של נהגת אישה ו- 119 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים באשקלון אשתקד עומד על 123 נשים (נוסעות ונהגות), מתוכן אישה אחת נהרגה, כזכור כשרכב פגע בה בצומת נאות אשקלון.

צוותי מד"א מטפלים בפצועה. צילום: אלירם משה

אם ניקח את נתוני העשור האחרון (2009-2018) נגלה כי  784 נהגות היו מעורבות בתאונות באשקלון לעומת 1,318 גברים.

במשך שנים רווחת בארץ תפיסה לפיה נשים נוהגות פחות בטוח מגברים, אך מסתבר שהסטיגמה הזו לא בדיוק נכונה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר.

למרות ההנחהה כי נשים נוהגות פחות שעות ביממה מאשר גברים, חדותם של הנתונים ועוצמתם של הפערים מציגים תמונה ברורה אודות מי הנהג הבטיחותי יותר.

כמה נהגות וכמה נהגים? צילום: אלירם משה

הקנה מידה ארצי עולה כי  14% בלבד מהתאונות הקטלניות (בהן הרוג אחד לפחות) שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2018 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה.

בשנת 2018 אירעו 200 תאונות קטלניות בתוך הערים, מתוכן ב- 29 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות – נשים.

עוד עולה מן הנתונים כי רק שישית מהנהגים ההרוגים בתאונות דרכים בערים ובישובים בשנת 2018, היו נשים. מתוך 76 נהגים הרוגים רק 13 נשים נהגות נהרגו בתאונות דרכים.

גם מספרם של הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בערים בשנה שעברה היה גדול באופן משמעותי ממספר הנהגות: -4,700 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 בעוד מספר הנהגות שנפגעו נמוך ביותר ממחצית ועומד על 2,076.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד עולה מנתונים כי מדי שנה נהרגות בתאונות דרכים בערים 11 נהגות ו-68 נהגים ומדי שנה מעורבות בתאונות קטלניות בערים 22 נהגות ו-116 גברים.

"הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר, מעורבות פחות בתאונות דרכים וגם נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה" אומר מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה שגם ממליץ מה צריכה המדינה לעשות "לאור זאת מדינת ישראל צריכה לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בתאונות הדרכים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר