אולם הכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי
אולם הכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי

מהליכוד ועד מרצ: הכירו את האשקלונים שמתמודדים לכנסת

מאות שמות מוגשים בשעות אלה לוועדת הבחירות לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת. אספנו מהם את מי שמתגוררים כיום באשקלון וגם אלה שכבר לא. מכירים כאלה ששכחנו? עדכנו אותנו בתגובות

פורסם בתאריך: 21.2.19 15:52

     

היום זה המועד האחרון להגשת הרשימות, מפלגות רבות כבר הציגו את רשימתם, חלקם אף הגישו אותה וחלקם צפויים להגיש כבר היום.

בדקנו במפלגות כולן ומצאנו לא מעט מתושבי אשקלון והאזור ברשימות, כמעט בכל מפלגה קיימת מימין ומשמאל.

אבי דיכטר. צילום: אורי קריספין

אבי דיכטר. צילום: אורי קריספין

נתחיל עם מפלגת השלטון – "ליכוד": במקום ה-11 ח"כ אבי דיכטר, תושב העיר כבר שנים רבות, מתגורר בשכונת אפרידר, ומרות התפקידים הרבים בהם כיהן הוא נשאר נאמן לאשקלון. דיכטר, נושא איתו לכל מקום את הילת ראש השב"כ לשעבר, אך לא לשכוח כי האיש גם כיהן כשר בשני משרדי ממשלה: ביטחון פנים והגנת העורף.

יוסי כהן

יוסי כהן

מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה לישראל: חבר מועצת העיר לשעבר, יוסי כהן, הגיע למקום הרביעי בפריימריז של "האיחוד הלאומי". כהן, תושב העיר, נולד וגדל בה מזוהה באשקלון עם תחום הספורט, זאת לאחר שעבד באליצור אשקלון וכחבר מועצה הממונה על הספורט היה ממקימי קבוצת אליצור איתו. כעת, עם האיחוד הגדול ברשימות הימין, ניצב כהן במקום העשירי, אך ישנו סיכוי שהוא יטפס מקום אחד למעלה בעקבות שריון של אחד מחברי הרשימה בליכוד.

יצחק כהן

יצחק כהן

מפלגת ש"ס: אפשר לומר שח"כ יצחק כהן הוא הח"כ האשקלוני הכי ותיק כאשר השנה הוא מציין 23 שנות כהונה רצופה בכנסת ישראל. הוא נולד וגדל באשקלון, הוא מתגורר בשכונת אפרידר בשכונת לח"כ דיכטר ומעולם לא עזב את העיר אשקלון. ניסיונו הפוליטי הוא רב מאוד, הוא החל את דרכו כחבר במועצת העיר אשקלון במשך שתי קדנציות וחצי, משנת 96' הוא מכהן כחבר כנסת ואף מילא שני תפקידי שר (שירותי דת וללא תיק) ומכהן לא מעט שנים כסגן שר האוצר.

אלכס קושניר

אלכס קושניר

מפלגת ישראל ביתנו: השם אלכס קושניר לא אומר הרבה לתושבי אשקלון, אבל בקרב מגזר העולים הוא דמות מאוד מוכרת. הוא נולד באוקראינה, בגיל 14 עלה לישראל היישר לאשקלון. לאחר שהשתחרר מצה"ל בלוחם, הוא עבר לשרת בשב"כ, בהמשך עבר למגזר הפרטי. בבחירות 15' הוא שובץ במקום ה-17 ברשימת ישראל ביתנו וכיהן כמנכ"ל משרד העלייה הקליטה ובבחירות הנוכחיות הוא שובץ במקום ריאלי יותר – המקום השביעי.

ישראל זיו

ישראל זיו

מפלגת העבודה: כבר לא מעט שנים שהוא חבר במפלגה, אבל ישראל זיו, אחד מהפוליטיקאים הכי חביבים באשקלון, החליט הפעם לעשות צעד קדימה ולהתמודד לרשימה לכנסת. הוא התמודד על משבצת מחוז הדרום. על פי חוקת המפלגה אם איש מהדרום הגיע למקום גבוה יותר, אז משבצת הדרום מבוטלת. אלא שזיו הצליח להוציא חתימות מאנשי הדרום כמו עמיר פרץ על ויתור על הבטחת ייצוג בדרום וכך הצליח באמצעות 900 קולות מצביעים להגיע למקום ה-25 במפלגה. זיו, מזכיר סניף המפלגה באשקלון, מתפרנס מתחום הנדל"ן ובעבר עבד שנים ארוכות בעשות וכיהן שם יו"ר ועד העובדים.

ברשימות של המפלגות לכנסת ישנם גם אשקלונים ואשקלוניות לשעבר. כאלה שגדלו כאן ועזבו את העיר.

כרמן אלמקייס. צילום: דודו בכר

כרמן אלמקייס. צילום: דודו בכר

מפלגת "גשר": אתמול הציגה אורלי לוי אבקסיס את רשימת המועמדים של מפלגתה. במקום השישי ניצבת כרמן אלמקייס עמוס שגדלה פה בעיר וידועה בתור אקטיביסטית חברתית. היא בעצמה גדלה בבית פוליטי כאשר אביה היה ממקימי מפלגת גשר ההיסטורית בראשות דוד לוי האבא של. עכשיו זה סוג של סגירת מעגל. אלמקייס עמוס, התגוררה באשקלון רוב חייה, לסירוגין וכיום היא מתגוררת בתל אביב. היא התפרסמה בזכות מאבקים חברתיים להם הייתה שותפה כמו גד פינויי המשפחות מגבעת עמל ולמען שחרור של האסיר יונתן היילו. היא התפרסמה בציבור כאשר הפגינה מול ביתו של שר האוצר דאז יאיר לפיד ונעצרה בצורה אלימה על ידי שוטרים ואף נפצעה.

ד"ר רפאל מינס

ד"ר רפאל מינס. צילום: יח"צ

מפלגת "זהות": את מייסד המפלגה אין מי שלא מכיר – משה פייגלין. המפלגה קיימה לאחרונה פריימריז פתוחים בהם כל תושב במדינה יכול היה להצביע, מי שהגיע למקום החמישי בבחירות הפנימיות הללו הוא ד"ר רפאל מינס, תושב אשקלון לשעבר. הוא נולד וגדל בשכונת רמת אשכול בעיר, שירת ביחידה מוברחת בצה"ל ולאחר מכן גם בשירות הביטחון הכללי. כיום הוא מרצה באוניברסיטאות בר אילן ואריאל ומתגורר בקריית נטפים עם אשתו ותשעת ילדיהם.

אבי דבוש. צילום: מגד גוזני

אבי דבוש. צילום: מגד גוזני

מפלגת מרצ: מתוך הבית הדתי-ימני של משפחת דבוש גדל מי שלימים התמודד על ראשות מרצ – אבי דבוש. הוא למד בפנימיה הצבאית אור עציון, בעקבות רצח רבין שינה את זהותו הפוליטית, התפרסם במאבקו בתחנת הכוח הפחמית באשקלון והקים את "התנועה לעתיד הנגב המערבי". כיום הוא מתגורר עם אשתו ושני ילדיו בקיבוץ ברור חיל. בפריימריז האחרונים של מפלגת מרצ הוא נבחר למקום העשירי.

אלונה ברקת. צילום: אילן אסייג

אלונה ברקת. צילום: אילן אסייג

מפלגת הימין החדש: הרכש הכי נוצץ במפלגה של איילת שקד ונפלתי בנט היא אלונה ברקת. היא נולדה באשקלון ליוסף ופנינה אקווע, עולי מתימן. היא גדלה באשקלון ואף שירתה פה בשירות לאומי. במהלך לימודיה באוניברסיטה היא הכירה את אלי ברקת ושניהם הפכו לאנשי עסקים מצליחים מאוד. בשנת 2007 היא רכשה את קבוצת הפועל באר שבע וכעשור לאחר מכן היא כבשה איתם את אליפות המדינה והשאר היסטוריה. כיום היא מתגוררת בשכונת צהלה בתל אביב עם בעלה ושלושת ילדיהם.

השר גלעד ארדן

השר גלעד ארדן

מפלגת הליכוד: הפוליטיקאי אולי הכי בכיר שיצא מאשקלון, הוא השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. ארדן, בנם של עורך הדין הידוע אבינועם ארדן, ושל הפסיכולוגית יהודית ארדן, קיבל חינוך דתי ואף למד בישיבה תיכונית. בהמשך הסיר את הכיפה מראשו, החל להיות מעורב בפעילות פוליטית ומשנת 2003 הוא מכהן כחבר כנסת. הוא כיהן כשר בשישה משרדים בהם: פנים ותקשורת. כיום הוא מתגורר בקרית אונו עם אשתו שלומית וארבעת ילדיהם.

סמיון גרפמן

סמיון גרפמן

מפלגת "בט"ח": את המפלגה אתם בטח לא מכירים, אבל את העומד בראשה קרוב לוודאי שכן – סמיון גרפמן. גם אם שמו לא אומר לכם דבר, אתם מכירים את פניו של גרפמן מסרטוני רשת רבים ומהתוכנית הצינור וגם "הצנרת". גרפמן שעלה מאוקראינה לישראל בגיל 15, התגורר באשקלון בבית אמו וכיום הוא הוא חולק את חייו בין בת ים שם מתגוררים ילדיו לאשקלון בה מתגוררת אמו. אז גרפמן, הנחשב לאחת מאושיות הרשת המוכרות בארץ, אחריו עוקבים מאות אלפי ישראלים ברשתות החברתיות השונות, החליט לנסות ולתרגם את הפופולריות לכוח פוליטי והקים את מפלגת בט"ח (ביטחון חברתי). גרפמן בטוח שהוא יהיה הפתעת הבחירות ומבטיח לעסוק בעיקר בנושאים חברתיים. ברשימה של גרפמן ישנה גם תושבת אשקלון ופעילה פוליטית מקומית, אירן שוורץ, אשר מוצבת במקום החמישי ברשימה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מפלגת "חוסן לישראל": במקום ה-20 ברשימה המדוברת של בני גנץ (מקום 37 אחרי האיחוד עם "יש עתיד") ניצבת עו"ד עינב קאבלה. היא במקור מאשקלון, ברזומה שלה בעיקר פעילות במסגרת ההסתדרות: היא כיהנה כמנכ"ל האיגוד המקצועי בהסתדרות וגם כראש המטה של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן. כיום היא מתגוררת בתל אביב יחד עם משפחתה.

יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

יש גם נציגים ברשימות מהמועצה האזורית חוף אשקלון: ברשימת "חוסן לישראל" במקום ה-26 (מקום 48 אחרי האיחוד עם "יש עתיד") ממוקם מי שכיהן כראש המועצה במשך שתי קדנציות – יאיר פרג'ון. גם ברשימת "יש עתיד" ממוקמת במקום ה-23 (מקום 53 אחרי האיחוד עם "חוסן לישראל") יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה ומי שנחשבת לדוברת הלא רשמית של היישוב השוכן לגבולה של רצועת עזה.

מכירים כאלה ששכחנו? עדכנו אותנו בתגובות

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר