המרינה באשקלון. צילום: אדי ישראל
המרינה באשקלון. צילום: אדי ישראל

בצניחה חופשית: אשקלון הידרדרה לתחתית מדד איכות החיים

למרות שהסרטן פוגע בתושבי אשקלון מעל הממוצע ולמרות שהעיר נמצאת בתחתית מדד איכות החיים, התושבים מביעים אמון מלא בממשלה - זה מה שעולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

פורסם בתאריך: 12.2.19 17:22

     

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת היום את מדד איכות החיים בפילוח לפי הערים הגדולות, והמצב של אשקלון מביך במיוחד – במקום ה-13 מתוך 14, צניחה של ארבעה מקומות מהשנה שעברה, אז עמדה אשקלון במקום התשיעי.

מדד איכות החיים: אשקלון במקום הלפני אחרון

מדד איכות החיים: אשקלון במקום הלפני אחרון

אז על פי המדד הנוכחי, אשקלון היא במקום האחרון במדדים: שביעות רצון מעבודה, הערכה עצמית של בריאות ועודף משקל בקרב ילדים בכיתה ז'.

פחות שבעי רצון מהעבודה אבל מאמינים בממשלה

פחות שבעי רצון מהעבודה אבל מאמינים בממשלה

עוד מדד שאמור להדאיג תושבים רבים הוא מדד הסרטן ולפיו באשקלון שיעור המקרים החדשים של סרטן גבוה מהממוצע הארצי הן בקרב גברים (363.9 לעומת 329.9 ל-100,000 נפשות, בהתאמה) הן בקרב נשים (350.7 לעומת 315.1 ל-100,000 נפשות, בהתאמה). המדד תואם אף את הפרסום של משרד הבריאות בנושא מלפני כשבוע ימים.

במה אשקלון כן מובילה? אשקלון היא מהמובילות במדד אמון בממשלה: האמון בממשלה בקרב בני 20 ומעלה באשקלון גבוה מהממוצע הארצי (46.4% באשקלון לעומת 39.9% בממוצע הארצי).

תוחלת חיים מהנמוכות בארץ ועם ציפיות נמוכות ביחס לעתיד

תוחלת חיים מהנמוכות בארץ ועם ציפיות נמוכות ביחס לעתיד

כמו גם, אחוז התאונות הקטלניות מתוך תאונות הדרכים בדרכים עירוניות באשקלון הוא מהנמוכים ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות (0.59% באשקלון לעומת 1.59% בממוצע הארצי).

מדד נוסף שאשקלון נמצאת בו במקום טוב הוא: תחושת היכולת להתמודד עם בעיות בקרב בני 20 ומעלה באשקלון גבוהה מהממוצע הארצי (78.2% לעומת 67.8%, בהתאמה).

פחות משכילים - פחות משתכרים

פחות משכילים – פחות משתכרים

בסך הכל, מתוך 38 המדדים הזמינים עבור אשקלון, ב-25 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-13 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי.

אז ממה מורכב מדד איכות החיים? מתוך 70 מדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי שפותחו לשנת 2011, נתוניהם של 49 מדדים זמינים גם בפילוח לפי הערים הגדולות. אלא שהדירוג לעיל התבסס רק על המדדים המשותפים לכל 14 הערים הגדולות (30 מדדים):

איכות התעסוקה: שיעור התעסוקה; שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון; הכנסה חציונית ברוטו מעבודה של משקי בית; שביעות רצון מהעבודה.
ביטחון אישי: הרוגים בתאונות דרכים; פצועים קשה בתאונות דרכים; הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים; הולכי רגל פצועים קשה בתאונות דרכים.
בריאות: תמותת תינוקות; תוחלת חיים; עודף משקל בקרב ילדי כיתה א; עודף משקל בקרב ילדי כיתה ז; מקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) גברים ונשים; אמון במערכת הבריאות; הערכה עצמית של בריאות.
דיור ותשתיות: צפיפות דיור; שביעות רצון מאזור המגורים; שביעות רצון מהדירה.
חינוך, השכלה וכישורים: שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26; שיעור בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30.
מעורבות אזרחית וממשל: שיעור הצבעה בבחירות לכנסת ב-2015; אמון בממשלה.
סביבה: פסולת ממוחזרת; שביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים.
רווחה אישית וחברתית: שביעות רצון מהחיים; ציפיות ביחס לעתיד.
רמת חיים חומרית: שביעות רצון מהמצב הכלכלי.
פנאי, תרבות וקהילה: שביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים.
טכנולוגיות המידע: שימוש באינטרנט.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר