האופניים מתחת למשאית. צילום: דוברות המשטרה
האופניים מתחת למשאית. צילום: דוברות המשטרה

אשקלון: שישה הרוגים בתאונות עם משאית בעשור האחרון

עמותת אור ירוק מציגה את נתוני הלמ"ס הקשים: 249 תאונות באשקלון בעשור האחרון בהן מעורבים כלי רכב כבדים וקוראת למשרד התחבורה להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטלי שעשוי לצמצם את כמות התאונות האלה

פורסם בתאריך: 10.2.19 09:54

     

מותה הטראגי של נעמי פולקמן ז"ל, אמו של חבר הכנסת רועי פולקמן מסיעת 'כולנו', כתוצאה מפגיעת משאית כשצעדה במעבר החציה ברחוב נחלת יצחק בתל אביב לאחר התנדבות במטה המפלגה, מעלה שוב את השאלה עד כמה מסוכנים כלי הרכב הכבדים ועד כמה הם מעורבים בתאונות דרכים קטלניות.

כמו רבות מהתאונות בהן מעורבים כלי רכב כבדים מותה של פולקמן בת ה-78 נקבע בזירת התאונה. פולקמן היא אחת משישה בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים במעורבות משאיות מתחילת שנת 2019, בתוך פחות מחודש ושבוע.

התהפכה וחסמה את הכביש. צילום: אלירם משה

הנתונים בכל הארץ מלמדים על המסוכנות הרבה של כלי הרכב האלה. אם נתמקד בנתונים של אשקלון נמצא כי גם בה הסטטיסטיקה קשה. ברחבי אשקלון אירעו בעשור האחרון (2008-2017) 249 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שש תאונות קטלניות.

בשנה החולפת שנת 2018 אירעו בעיר 14 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן אחת הייתה קטלנית. זה קרה כאשר רוכב אופניים נלכד, עם אופניו מתחת למשאית בצומת נאות אשקלון. בעיר זכורות עוד כמה תאונות קשות שהן מעורבות משאיות ובהן קיפחו את חייהם בני אדם, כמו המשאית שנסעה אחורה ברחוב אלי כהן ונהגה לא הבחין במנקה הרחובות, פגעה בו וגרמה למותו במקום.

הרנו מתחת לאחורי המשאית. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

נתוני עמותת אור ירוק מבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) התרחשו ברחבי ישראל 1,577 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה), מתוכן 77 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד).

 

בתוך הערים אירעו בשנה שעברה 770 תאונות במעורבות משאיות, כמחצית מכלל התאונות בשנה זו. 27 מהתאונות בתחום העירוני היו קטלניות ו- 103 קשות. בכל העשור אירעו בתוך הערים קרוב ל-14 אלף תאונות דרכים במעורבות רכבי משא, מעל 300 מהן היו קטלניות. כך שלפחות 300 אנשים קיפחו את חייהם בתאונות מעין אלה בעשור האחרון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"תאונה עם כלי רכב כבד היא בעלת פוטנציאל קטלני ביותר. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים" מסר היום מנכ"ל 'אור ירוק', ארז קיטה ואף הסביר מה יכול להקטין משמעותית את כמו התאונות ואת מספר ההרוגים "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים היה חייב כבר מזמן להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. באירופה כבר מעל לעשור חייבים לעשות שימוש במכשיר הפשוט והחשוב הזה אבל בישראל מתנהגים כמו מדינת עולם שלישי וממשיכים לגרום לאלפי נהגים לעבוד שעות רבות מעל למותר בחוק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר