העץ לזכרו של יובל מוריוסף. צילום: דורון סגרון

ט"ו בשבט: טקסי נטיעות בכל רחבי העיר

טקס נטיעות מרגש נערך במקיף ב', שם שתלו עץ לזכרו של יובל מור יוסף ז"ל וביער שרשרת, שהוצת בגל טרור ההצתות, נערך טקס בין דורי מיוחד בשיתוף מרכז קהילתי 'נווה דקלים' יחד עם מועדון הנוער 'אקסודוס' וחניכי מועצת הנוער העירונית

פורסם בתאריך: 22.1.19 15:45

     

חגיגות ט"ו בשבט התקיימו בכל רחבי העיר. בכל מוסדות החינוך כולל בגני הילדים למדו התלמידים על החג לאילנות. כבכל שנה התקיימו גם טקסי נטיעות ברחבי העיר.

אחד המוקדים שמשכו את תשומת הלב היה ברחוב ז'בוטינסקי בשכונת שמשון, בסמוך לבניין שספג את אחת הפגיעות הקשות בהסלמה האחרונה, שם נטעו ראש העיר, תומר גלאם, בשיתוף ילדי גן 'רקפת', תושבים ועובדי העירייה, גינה מלבבת וירוקה של עצי פרי ופרחים.

שותלים עץ ליד הבניין שנפגע קשות. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"דווקא במקום הזה, בו ארגוני הטרור ביקשו להרוס ולהשמיד, בחרנו לשתול חיים ולהפריח מחדש את האדמה ובמיוחד בט"ו בשבט המסמל את העמקת השורשיות, החיבור לאדמת הארץ, למולדת ולמורשת של העם היהודי" אמר ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "זה המסר שלנו למחבלים בעזה – בזמן שאתם מתעסקים במוות, אנחנו מקדשים את החיים, בזמן שאתם הורסים, אנחנו בונים, בזמן שאתם מחנכים את הילדים לחורבן, אנחנו מחנכים אותם לעתיד טוב יותר. יש לנו חוסן איתן, רוח נחישות ואלפי שנות היסטוריה שמעניקים לנו את הכוח להמשיך לעבר מה שאנחנו מאמינים בו".

טקס הנטיעות ליד הבניין שנפגע יחד עם ילדי גן חבצלת. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בהקשר ישיר לבניין הנפגע בהסלמה האחרונה ובו אף נהרג אדם, ציין גלאם כי ימשיך לעשות כל שביכולתו מול משרדי הממשלה על מנת לצאת לפרוייקט בו ימוגנו בצתי התושבים בשכונה הדרומית.

מוקדם יותר השתתף גלאם בטקסי נטיעות בבית הספר 'אמירים', במרכז יום 'תמר' ובכפר הנופש לחיילים יחד עם לוחמים מהחילות השונים ובשיתוף האגודה למען החייל.

כאמור גם בבתי הספר ובגני הילדים ברחבי העיר נערכו נטיעות. תלמידי 'נווה ציון' ציינו את החג יחד עם האזרחים הוותיקים בבית אבות 'הלפרין'. טקס מיוחד ומרגש נערך ביום שישי האחרון במסגרת מיזם קהילתי של העירייה, במהלכו יצאו חברי מועדון הגמלאים של מרכז קהילתי 'נווה דקלים' יחד עם מועדון הנוער 'אקסודוס' וחניכי מועצת הנוער העירונית לטקס נטיעות משותף ביער שרשרת, שהוצת ונשרף בגל טרור ההצתות בקיץ האחרון.

באמי"ת ב' נחנך בית המדרש "תורת יובל" לזכרו של בוגר בית הספר יובל מור יוסף ז"ל, שנרצח בפיגוע הירי בגבעת אסף בחודש שעבר. יובל, אח לשתי אחיות בעלות צרכים מיוחדים, בלט עוד בימי התיכון כנער מסור ובעל ערכים.

אביו של יובל מוריוסף נושא דברים בחנוכת בית המדרש. צילום: רפאל ברוך

לזכרו, הוחלט להקים בית מדרש, אשר ישמש את תלמידי בית החינוך לשיעורים קבועים במגוון נושאי אמונה וחינוך לערכים, לאור דמותו של יובל.

לצד בני משפחת מור יוסף, השתתפו בטקס ראש העיר תומר גלאם, הרב ערן תמיר ראש ישיבת ההסדר באשקלון, הרב ברדא ראש מוסדות 'יצחק ירנן' בעיר, מנהל בית החינוך יניב עקיבא, מחנכים תלמידים ובוגרי בית החינוך.

הוריו של יובל נגיעו לבית הספר וביחד עם תלמידים נטעו עץ הדר לזכרו של בנם, בגן הזיכרון לזכר חללי צה"ל בוגרי בית הספר.

טקס הנטיעות באמית ב לזכרו של יובל מוריוסף. צילום: דורון סגרון

"מול אויבינו המנסים לזרוע הרס וחורבן, אנו נזרע אור וטוב. לזכרו של יובל נמשיך להנחיל לתלמידים ערכים של רגישות חברתית ונתינה" אמר מנהל אמי"ת ב', יניב עקיבא "נטיעת עץ ובמיוחד עצי פרי מסמלים את ההסתכלות שלנו קדימה על העתיד. אנחנו כבית חינוך נוטעים את הנטיעות, נותנים לתלמידים את הכלים לתת מעצמם לעם ישראל ולמדינה. כמאמר המדרש- "אילן אילן במה אברכך שיהיו כל נטיעות שלך כמוך" -שאיפתנו היא לגדל דור נוסף של נתינה ועשייה."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר