גן משחקים שעשוגים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
גן משחקים ושעשועים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

המשרד לפיתוח הפריפריה יקים שלושה גני משחקים באשקלון

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לצמצם את הפערים והקים גני משחקים חדישים ומותאמים לבעלי מוגבלויות בישובים גילת ותפרח. ב- 21 ישובים ומועצות יוקמו גני שעשועים לראשונה לאחר שמעולם שלא היה בשטחן גן משחקים בעקבות מהלך זה כמות גני המשחקים בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית תגדל ביותר מ- 8%

פורסם בתאריך: 16.1.19 09:56

     

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לטפח את הדור הצעיר וכחלק מפרויקט של המשרד להקמת כ-200 גני משחקים בפריפריה, הסתיימה בימים אלה הקמת גני משחקים ראשונים בישובים גילת ותפרח שבנגב. בימים אלה המשרד פועל להקמת מאות גני משחקים בלמעלה מ- 80 רשויות מקומיות בנגב ובגליל בעלות הכוללת של כ- 60 מיליון ₪.

גני המשחקים שיוקמו יעמדו בתקנים המחמירים בעולם, מונגשים ומאפשרים אינטגרציה לילדים בעלי מוגבלויות.

גן משחקים. שעשועים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

גן משחקים. שעשועים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

"הילדים הם דור העתיד ועלינו להעניק להם את מירב הכלים לאיכות חיים טובה יותר, החל מחינוך בלתי פורמאלי ועד לפעילויות בשעות הפנאי, כי אין כל סיבה שלילד בפריפריה לא יהיה גן משחקים מתקדם ליד הבית. המתקנים שאנחנו במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מקימים, מונגשים לילדים עם מוגבלויות וכוללים מתקני משחק וספורט, הצללה וריצפה למניעת זעזועים המקטינה את הסיכוי לפציעות" מסר השבוע מנכ"ל המשרד, אריאל משעל "הקמת המתקנים הנה צעד נוסף לחיזוק שעות הפנאי לכל המשפחה לרווחת מאות אלפי תושבי הנגב, הגליל והפריפריה החברתית. בעקבות הקמת גני המשחקים כמות גני המשחקים ברשויות המקומיות ברחבי הנגב, הגליל והפריפריה החברתית תגדל בכ-8% וישנן רשויות שאלו גני המשחקים הראשונים שנבנים בהן ואנו ממשיכים לפעול להעצמת הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בתחומים נוספים למען התושבים."

גן משחקים שעשועים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

גן משחקים ושעשועים. צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

מבדיקת המשרד את צרכי התושבים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית עלה כי קיים חוסר בפארקים ובגני שעשועים עבור פעילויות פנאי ובילוי בקרב משפחות וילדים. לאור זאת המשרד פעל לתכנון, ייצור, אספקה והתקנה של מתקני שעשועים בישובים אלה. במסגרת הפרויקט, יצר המשרד קשר עם מספר ספקים כאשר לכל רשות מוצע דגם אותו היא יכולה לבחור מתוך מודלים ייחודיים של גני שעשועים בגדלים שונים, אשר יוקמו ברשויות בהתאם לשטחים שהן הקצו לכך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי המשרד בעקבות הקמת גני המשחקים כמות גני המשחקים ברשויות המקומיות שבפריפריה תגדל בכ-8%. מתוך 84 הרשויות המקומיות בהן יוקמו גני משחקים, ב- 21 ישובים ומועצות יוקמו גני שעשועים לראשונה לאחר שמעולם לא היה בשטחן גן משחקים וביניהן: אבו גוש, מועצה אזורית גזר, אל-קאסום, מועצה אזורית גליל תחתון, ג'יסר א-זרקא, חריש, כפר קרע, עמק לוד, קריית ארבע ובסמת טבעון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר