היריד בשנה שעברה
היריד בשנה שעברה

בשבוע הבא: יריד אופנה וסטיילינג עם תרומה חברתית

בשבוע הבא יתקיים בבית העם יריד של אופנה וסטיילינג שהכנסותיו יהיו קודש למטרה חברתית חשובה - למען נשים מוכות. “מדובר ביריד עם סטייל, שיכלול בגדי מעצבים ומותגים. דברים חדשים לגמרי, חלקם הגדול אפילו עם טיקטים”, מסבירה חופית לוגסי-מיכאלי, אחת המארגנות

פורסם בתאריך: 28.12.18 14:52

     

ביום שישי הבא יתקיים בבית העם שבמרכז אפרידר יריד מכירות ביגוד ופרטי אופנה יד שנייה למען נשים נפגעות אלימות במשפחה.

סיון שפר וחופית לוגסי-מיכאלי

סיון שפר וחופית לוגסי-מיכאלי

מאחורי היוזמה החברתית הזאת עומדות סיוון שפר (36) וחופית לוגסי-מיכאלי (35), מנהלות קבוצת הפייסבוק "מה לבשת היום לעבודה?" את הקבוצה הקימה שפר בחודש נובמבר שנה שעברה, ויש בה כיום כ-3,000 חברות, רובן ככולן תושבות אשקלון. זה התחיל לאחר ששפר מצאה את עצמה מתעניינת בלבוש של נשים אחרות, בעיקר כשהן מתלבשות לעבודה, והחליטה לפתוח קבוצה כיפית וקלילה, שבה משתפות החברות, מעלות תמונות שלהן, מתייעצות ומפרגנות אחת לשנייה.

מהר מאוד נוצר בקבוצה הזאת גם משהו אחר – אחדות נשית. “הקבוצה יצרה פלטפורמה של תקשורת בין נשים שלא הייתה קיימת עד היום”, מסבירה שפר, “לקום בבוקר, להתארגן לעבודה ולהעלות תמונה שלך זאת סוג של חשיפה שאינה פשוטה לכל אחת. הפרגון יצר מעגל תמיכה שגרם לזה לקרות יותר בקלות, וכך נוצרה בעצם קהילת הנשים שלנו”.

לאחר כמה חודשים של פעילות הרגישו החברות צורך לצאת מגבולות הרשת, להכיר לעומק את זאת שמחייכת מתוך התמונה ולעשות משהו ביחד. “זה עורר רצון להיפגש, להכיר, להתחבר באמת. יצרנו למעשה קהילת נשים מקומית ומגובשת”, אומרת שפר.

המארגנות והמתנדבות: מיכל ברעם, אפרת כהן, חופית לוגסי-מיכאלי, ענת שטיינר, סיון שפר וענת ברטי-חג'ג'

המארגנות והמתנדבות: מיכל ברעם, אפרת כהן, חופית לוגסי-מיכאלי, ענת שטיינר, סיון שפר וענת ברטי-חג'ג'

כך נוצרו בקבוצה חברויות אישיות וגם שיתופי פעולה עסקיים. “אנחנו נפגשות הרבה וגם מוזמנות לאירועים אחת של השנייה. נשים שמעולם לא הכירו יצרו שותפויות מדהימות ומשתמשות בשירותים אחת של השנייה. זה מדהים לראות את זה”.

הצלחה מסחררת

בחודש מאי האחרון הן החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה וערכו את יריד המכירה הראשון שלהן. “עד אז מעולם לא התקיים יריד מהסוג הזה באשקלון”, אומרת לוגסי-מיכאלי, “זה קיים כבר שנים רבות בערים אחרות, בעיקר באזור המרכז, אבל לאשקלון משום מה זה עוד לא הגיע. אז החלטנו להרים את היוזמה. היו הרבה מאוד חששות במהלך הדרך, חששנו שזה יהיה בסוף ‘הקיץ של אביה’ ונמצא את עצמנו לבד עם כל הדוכנים”, היא צוחקת.

מותגי מעצבים. היריד בשנה שעברה

מותגי מעצבים. היריד בשנה שעברה

אבל החששות שלהן התבדו, והיריד היה הצלחה מסחררת. 23 דוכנים נפתחו, וכ-400 נשים הגיעו להשתתף ולרכוש לעצמן פריטים חדשים למלתחה שלהן. את הכסף שנאסף הן תרמו עבור טיול שנתי לנערות בסיכון ממעונות אור שלום. “אלה נערות שהוצאו מהבתים שלהן ממגוון סיבות, החל מהזנחה ועד להתעללות פיזית ומינית”, מסבירה לוגסי-מיכאלי, “רצינו לתרום כסף, אבל התברר שזה בלתי אפשרי, והן יכולות לקבל רק תרומות של משהו ממשי. במקביל התברר לנו שאין להם תקציב עבור הטיול השנתי, אז החלטנו שאנחנו נדאג לזה בצורה הזאת. היה גל של נשים שהגיעו ולקחו חלק, וזה היה מאוד מרגש. בסופו של דבר התודה והחיוך של הנערות היו שווים את הכול. בסופו של דבר יריד מהסוג הזה עונה על שני צרכים עיקריים. לקחת חלק בכל הטרנד הזה של מסיבות החלפות בגדים ולשלב את זה עם עשייה למען החברה והקהילה”.

ההצלחה של היריד הראשון עוררה עוד ועוד מתעניינות, שחיכו בקוצר רוח ליריד הבא. שפר ולוגסי—מיכאלי לא נשארו אדישות לדרישה שבאה מהשטח ויצאו לדרך בפעם השנייה. גם עיריית אשקלון נרתמה לפרויקט באמצעות מחלקת פרויקטים ואירועים והמחלקה לאיכות הסביבה וגם מרכז הצעירים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“מאז היריד הראשון לא הפסקנו לקבל פניות. התברר שיש לנשים צורך לקחת חלק באירועים מהסוג הזה”, אומרת שפר. “הארגון של כל הדבר הזה הוא מאוד לא פשוט. כולנו נשים עובדות ובעלות משפחה, וזה דורש מאיתנו הרבה מאוד זמן והשקעה, אבל המטרה שווה את זה, והיה לנו ברור שאנחנו עושות את זה שוב”.

"בגדי מעצבים ומותגים"

השבוע נפגשו "בנות הקומנדו", כפי שהן מכנות את עצמן, לישיבה מסכמת שנמשכה אל תוך הלילה. “אנחנו 10 נשים שמובילות יחד את כל הדבר הזה: חשיבה, תכנון והפקה. לקח לנו כחודש ימים לארגן את הכול, וכל אחת מוצאת זמן להירתם ולהגיע, לפעמים אפילו בשעות לא שעות. בימים האחרונים אנחנו נמצאות במרתון של ממש”, אומרת שפר.

היריד יכלול 28 דוכני מכירה של בגדים ואקססוריז, עמדה לייעוץ סטיילינג ופינת קפה. “יש עדיין אנשים שכשהם שומעים את צמד המילים ‘יד שנייה’, יש להם אסוציאציה של משהו שוקי וזול. זה ממש לא נכון, מדובר ביריד עם סטייל, שיכלול בגדי מעצבים ומותגים. דברים חדשים לגמרי, חלקם הגדול אפילו עם טיקטים”, מסבירה לוגסי-מיכאלי.

“היה לנו חשוב שיהיה מגוון של פרטים וסגנונות, ושכל אחת תוכל למצוא את עצמה, ולא משנה אם היא דתייה או חילונית, צעירה או מבוגרת, במידה קטנה או גדולה”, מוסיפה שפר, “בנוסף, יהיה דוכן מיוחד של אנשים עם עיכוב התפתחותי שיימכרו תכשיטים שהם מייצרים”.

"יוזמה נשית בתוך הקהילה"

עלות פתיחת דוכן היא 100 שקלים שהולכים לתרומות. גם כל כספי הכניסה ליריד, 20 שקלים למשתתפת, נתרמים. הכסף של מכירת הפריטים הולך לכיסה של המוכרת. “זה הקונספט בגדול. אבל יש לנו כבר כאלה שהודיעו מראש שהן בוחרות לתרום את כל ההכנסות מהמכירות או את חלקן”, אומרת לוגסי-מיכאלי, “בנוסף, גם אנחנו, אלה שמובילות את הדבר הזה, פותחות דוכן משלנו, וכל ההכנסות שלנו יילכו גם הן לתרומות. בחודש האחרון אנחנו עסוקות באיסוף הפריטים, קיבלנו הרבה מאוד פניות של נשים שרצו לתרום את הבגדים שלהם, ואנחנו מסתובבות ברחבי העיר, אוספות וממיינות. אנחנו דואגות לפריטים אופנתיים ושיקיים, כאלה שכל אחת הייתה קונה לעצמה בשמחה”.

היריד בשנה שעברה

היריד בשנה שעברה

הפעם הן החליטו לתרום את ההכנסות לטובת נשים נפגעות אלימות. “החלטנו להצטרף לזעקה הזאת ולהראות שגם לנו, הקהילה האשקלונית, יש אמירה. התחברנו למאבק הזה מתוך המקום שלנו, וזאת הדרך שלנו להביע הזדהות ולקחת חלק”, אומרת שפר. “הרעיון הוא בסופו של דבר ליצור יוזמה נשית בתוך הקהילה ולמען הקהילה. ואנחנו רוצות שעוד ועוד נשים יצטרפו וייקחו חלק. נכון ששגרת היומיום שלנו עמוסה ומאתגרת, אבל כדי שדברים יקרו וישתנו צריך שמישהו ירים את הכפפה. בסופו של דבר אנחנו מייצרים את המציאות של עצמנו. מה שמניע אותי לפעולה זו ההבנה שאם אנחנו לא נעשה את זה, אף אחד לא יעשה את זה במקומנו”, מסכמת שפר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר