חקלאי העוטף עם בקבוקי הבירה שעל שמם. צילום: משה פילברג
חקלאי העוטף עם בקבוקי הבירה שעל שמם. צילום: משה פילברג

מהדורה מוגבלת: בירה אלכסנדר משדות החיטה שנשרפו בעוטף עזה

מחווה יוצאת דופן לחקלאי עוטף עזה. כל הרווחים ממכירות הבירה יועברו בחזרה אליהם. את בקבוקי הבירה ניתן למצוא כבר כעת ברשת שופרסל, במסעדות ובבארים בכל רחבי הארץ

פורסם בתאריך: 25.12.18 15:43

     

חקלאי עוטף עזה המגדלים חיטה סובלים בחודשים האחרונים מטרור בלוני התבערה שמציתים כל חלקת חיטה טובה בצפון הנגב המערבי. עשרות אלפי הדונמים של גידולי חיטה מיועדים לא רק לטחנות קמח אלא גם למבשלות בירה הלא מעטות הפזורות ברחבי הארץ.

שריפת שדות החיטה בחודשים האחרונים בעוטף עזה. צילום: אורן דננברג

מבשלת בירה אלכסנדר החליטה להרים את הכפפה ולסייע לחקלאי עוטף עזה ששדות רבים בהם צמחה החיטה נשרפו כליל. בימים אלה ניתן לרכוש סדרה מיוחדת של בירה אלכסנדר שיוצרה מחיטה שגדלה בשדות עוטף עזה.

החקלאים בעוטף עזה שמחו לדעת שגם במגזר העיסקי מישהו דואג למזער את הנזקים שלהם ולתמוך בהם. "כל חקלאי מחכה לקציר. פעם בשנה אנחנו זוכים לראות את תוצר העבודה הסיזיפית שלנו ואין תסכול וכאב גדול יותר מאשר לראות את העבודה שלך נמחקת ברגע" סיפר ראובן ניר, מנהל גידולי השדה בקיבוץ מפלסים וכפר עזה הסמוכים לגבול הרצועה.

קוצרים תחת אש. צילום: משה פילברג

מירב תוצרת החיטה של ישראל מגיע מישובי עוטף עזה, מדובר בכ- 175 אלף טון חיטה בעונה שמשמשת ליצור סוגי קמח שונים אבל גם למבשלות בירה שונות. מרבית ישובי העוטף מתפרנסים מחקלאות מגוונת, בין היתר גם מגידול שדות החיטה. כ-45,000 דונמים של שדות חיטה נזרעים מידי עונה בעוטף עזה וכ-15% מהם נשרפו כליל בחודשים האחרונים כתוצאה מטרור בלוני התבערה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"בירה היא משקה שמתחיל בשדה, בשעורה ובחיטה, מתחילת דרכנו בחרנו לעבוד עם חיטה ישראלית משדות הדרום כאחד המרכיבים בבירה שלנו" מסר השבוע, מנכ"ל ומייסד בירה אלכסנדר, אורי שגיא. "גדלתי כחקלאי והקשר לשדות הוא חלק ממני, אינני יכול להישאר אדיש לנוכח המראות קורעי הלב של שדות ויבולים נשרפים ולבי עם החקלאים. אנחנו עושים בירה ישראלית מעולה, שמביאה לידי ביטוי את החיטה המעולה שמגדלים ידידינו החקלאים, אני מזמין את כולם לקחת חלק וליהנות פעמיים – גם מבירה ישראלית מעולה וגם במתן עזרה קטנה לחקלאים הגיבורים בעוטף שעוברים חודשים קשים" הוסיף שגיא.

בירה אלכסנדר – עוטף עזה. צילום: יח"צ

את הבירה ניתן למצוא ברשת שופרסל, בברים ובמסעדות ברחבי הארץ. ניתן גם לרכוש און ליין באתר המבשלה (מארז 12 בקבוקים או 24).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר