אין אפשר לצאת מהרכב. ליקויים בחניית נכים באחת ממתחמי הקניות באשקלון. צילום: אורי ירוק

האם נהגים חונים שלא כחוק בחניות נכים באשקלון?

כמעט ברבע מחניות הנכים שנבדקו באשקלון חנו רכבים בניגוד לחוק. האכיפה אמנם מתבצעת אזל זה לא מזיז לנהגים שממשיכים לחנות בחניות נכים בניגוד לחוק. בשפיר המצב גרוע יותר

פורסם בתאריך: 4.12.18 13:25

     

יום הנכה הבינלאומי צויין אמש וזו גם היתה סיבה טובה למתנדבי אור ירוק לצאת בפרוייקט בו יבדקו כיצד זכויותיהם של הנכים ממומשות גם בכביש, או ליתר דיוק במגרשי החניה המוקצים להם. כידוע, בישראל 2018 עדיין מתרחשים מצבים בהם חניית נכים נתפסת על ידי אדם שאינו נכה ובעלי התווים מוצאים עצמם מתמודדים עם תנאי דרך שלעתים בלתי אפשריים עבורם, דורשים מהם מאמצים גדולים ובעיקר מסכנים את חייהם.

בדרך כלל, מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים לעלות אליה בצורה בטוחה. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

מתנדבי העמותה ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF, יצאו אתמול לבדוק האם עדיין ישנם נהגים שחונים בניגוד לחוק ותופסים מקום חניה השמור לנהג נכה. הם גם בדקו את התשתית בסביבת החניה:
· הימצאות תמרור המסמל חניית נכים
· תקינות סימון החניה וצבע הסימון
· הנמכת המדרכה בסמוך לחניה המאפשרת מעבר כסא גלגלים
· האם משטח החנייה תקין ללא חריצים ובורות.

רכב ללא תו נכה שחונה בחניית נכים. צילום: אור ירוק

הבדיקה התקיימו בעשרות ערים ורשויות ברחבי הארץ.

תוצאות התצפית באשקלון:
באשקלון נצפו 25 חניות נכים, שהיו כולן מאוכלסות בכלי רכב חונים, ארבעה מהם חנו בניגוד לחוק.
באחת החניות שנצפו היה צבע החניה דהוי ומחוק.
בשבע מן החניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה המאפשרת גישה לכסא גלגלים.

תוצאות התצפית בתחום המועצה האזורית שפיר אינן מעודדות:
בישובי המועצה נצפו עשר חניות נכים.
בשש מהן לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור לא היה תקין.
בכל החניות שנצפו היה צבע החניה דהוי ומחוק.
בכל החניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה המאפשרת גישה לכסא גלגלים.
בשש מהחניות הייתה הרצפה בעלת בורות וחריצים.

"קשה להאמין שבישראל 2018 עדיין ישנם נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים את אוכלוסיית הנכים. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו לכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין" מסר היום מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה וקרא גם לרשויות לפעול בנושא "בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחניה שאינה שמורה לנכים, הוא מסתכן במקום חניה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לו יציאה מהרכב או שהיא מתאפשרת רק מן הצד של הכביש.

בישראל קיימים עשרות אלפי נכים הנעזרים בתו נכה לרכב. אור ירוק טוענת שעל המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום.

המסקנה השעלתה מכמעט כל הבדיקות שבוצעות בכל המקומות ברחבי הארץ עולה כי למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם נהגים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר