עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה
עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

באמצע משמרת: רופא מברזילי נעצר בחשד להתחזות

עשרות החשודים נעצרו בכל רחבי הארץ. השוטרים אף הגיעו עד למחלקה הפנימית במרכז הרפואי ברזילי ועצרו במקום רופא שהיה במשמרת. רוב החשודים יובאו עוד היום לדיון בהארכת מעצרם

פורסם בתאריך: 2.12.18 08:52

     

משטרת ישראל שוב חושפת רשתות הונאה מתוחכמת והפעם כזו שאף מסכנת חיי אדם במיוחד. המשטרה עצרה לפנות בוקר 40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים בכל רחבי הארץ אשר הציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות ("DIPLOMA") מאוניברסיטאות בארמניה.

כל אלה, על פי החשד, למדו שם רק פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת. בזכות הדיפלומה המזוייפת קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ.

רופא. אילוסטרציה. א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

החקירה החלה לפני מספר חודשים כאשר פנו אנשי משרד הבריאות למשטרת ישראל וביקשו לחקור תלונה אנונימית שהוגשה אליהם בנושא.

היחידה המרכזית של המחוז הצפוני (ימ"ר צפון) ניהלה את החקירה בצורה סמויה במשך תקופה ארוכה ולפני מספר ימים התקבלה ההחלטה לצאת למבצע מעעצרים נרחב. הבוקר ניתן האות ובפעולה מתואמת, פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ועצרו בו זמנית 40 חשודים: רופאים, סטאז'רים ורוקחים חלקם עובדים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. החשודים נעצרו מלקיה שבפזורה הבדואית ועד מג'דל שמס שברמת הגולן.

תדריך אחרון לפני יציאה לשטח. שוטרי מג"ב. אילוסטרציה: דוברות המשטרה.

אז איך זה פעל? החשודים למדו לימודי רפואה במוסדות שונים בחו"ל. בשלב מסויים הם לא עמדו בדרישות של מוסדות לקבלת ההסמכה הנדרשת. מאכער (אשר גם הוא בעבר לא הצליח לסיים את לימודי הרפואה שלו ולבסוף קיבל הסמכה שכביכול הוא בוגר השכלה רפואית) שאיתר אותם הפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה: SAINT TEREZA, HAYBUSAK, MKHITAR GOSH. לאחר שנסעו לארמניה, כמו שהנחה אותם אותו מאכער, ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר ועזבו מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת. אלא שאותו מאכער דאג שלמרות זאת הם יקבלו תעודת הסמכה נדרשת כאילו למדו וסיימו בהצלחה.

בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

החשודים שידעו שמדובר בתעודת סיום לימודים מזוייפת ושיקרית הציגו אותה בפני משרד הבריאות כדי לקבל רישיון הרפואה. חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטאז'רים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אחד החשודים עבד כרופא לכאורה במרכז הרפואי ברזילי באשקלון. הלילה הגיעו השוטרים לביתו ומשלא מצאו אותו הגיעו היישר למחלקה הפנימית, בה הוא עובד כאמור בברזילי ועצרו אותו באמצע משמרת.

הרופא המתחזה, תושב ערערה, בשנות ה-30 לחייו במשמרת. במקרה אחר הצליחו השוטרים לתפוס שלל נוסף: במהלך מעצר של חשוד תושב טירה – נתפס אביו כשהוא נמלט מהבית כשברשותו 2 נשקים האחד מסוג קלצ'ניקוב והשני מסוג קרלו. במקרה אחר, השוטרים תפסו חשוד שהתחזה לרופא שיניים ואף הקים מרפאה עצמית והסתבר שהאיש ריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחונית.

במהלך החקירה אותרו עלונים בשפה הערבית בהם כתוב "אנו מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם – אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה, גיאורגיה ללא הפסד שנים – מאוניברסיטאות אירופאיות וכו'. יכולת הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיותרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים…". בהמשך העלונים מצוינים גם פרטים ליצירת קשר.

רכבי המשטרה יוצאים לביצוע המעצרים בבתים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עשרות החשודים נחקרים בשעות אלה ומרבית צפויים לעמוד עוד היום בפני שופט המעצרים בבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

"משטרת ישראל פועלת להגן על בריאות הציבור מפני נוכלים ומתחזים, מקרה זה חמור שבעתיים מכיוון שמדובר במקצועות בהם קיים פוטנציאל לנזקי גוף ועד חשש לחיי אדם" מסרו הבוקר ממשטרת המחוז הצפוני והוסיפו "נמשיך למקד אכיפה נגד עבירות הפוגעות בשלומם ובריאותם של האזרחים ותפעל על מנת להביא את מבצעי העבירות לדין".

מבית החולים ברזילי נמסר בתגובה: "בשעות הלילה נעצר רופא ממחלקה פנימית בביה"ח ע"י צוות משטרה. סיבת המעצר לא נמסרה לביה"ח. הרופא נלקח למעצר לאחר שהגיע כונן מהבית. כאמור, סיבת המעצר לא נחשפה בפנינו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר