יאיר מירל מקבל את פרס המקום הראשון

מוזיקה: יאיר מירל זכה במקום הראשון בתחרות FLORIDA KEYS

הנער האשקלוני עבר שלב אחר שלב עד שהוזמן לאירוע הגמר והצליח לגבור על עשרות נגנים צעירים מכל רחבי העולם. "להגיע לאחת הבמות הגדולות בעולם ולהופיע בתור נגן וליצור מוזיקה, זו חוויה של פעם בחיים" סיפר

פורסם בתאריך: 28.11.18 20:38

     

גאווה מקומית. יאיר קירל, מאשקלון זכה בשבוע שעבר בתחרות המוזיקה היוקרתית בארצות הברית.

קירל, לומד בבית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין בגבעתיים ועדיין לא בן 16. הואהחל ללמוד לנגן בפסנתר כבר בגיל 8. הוא מנגן גם על גיטרה אקוסטית וחשמלית בשביל הנשמה והכיף אבל את המומחיות הוא צבר על הפסנתר.

מירל בחזרה הגנרלית לפני האירוע

"הכל התחיל כשאחי נפטר לפני 10 שנים. החלום של יאיר היה לנגן את השיר של אחי באזכרות ומכאן האהבה נפתחה" משחזרת השבוע אמו, תמרה מירל "הוא נשאב וגילה שזה חלק בלתי נפרד ממנו".

מירל ומורתו תמרה יוסמן

לפני מספר חודשים הוא נרשם יחד עם מורתו תמרה יוסמן לתחרות מוזיקה אינטרנטית. הגשת המועמדות נעשית באינטרנט ומירל נדרש מלבד ההרשמה להסריט את עצמו מבצע יצירה מוזיקלית. מירל עבר שלב אחר שלב. בשלב האחרון הוא הוזמן להופיע בתחרות הגמר שנערכה בקרנגי הול (carnegie hall) בניו יורק הנחשב לאחד מאולמות הקונצרטים הידועים והחשובים בעולם.

יוסמן ומירל לאחר הזכיה

במשך שבועות הוא התכונן לערב הגדול. הנהלת התחרות ציפתה שהוא ינגן את אותן יצירות שביצע בשלבים הראשונים אבל מירל התעקש לשנות.

בשבוע שעבר התקיימה התחרות. מירל הנרגש נחת עם אמו ומורתו בניו יורק והשתתפו בערב המותח כאשר נציגים צעירים ומוכשרים מעשרות מדינות מבצעים את יצירות שונות. "אמרתי לו יאיר התחרות היא עם עצמך והוא כל הזמן דאג שהוא יספיק ויצליח להיות ברמה הגבוהה שצריך" משחזרת אמו "אבל אחרי שהוא ירד מהבמה הוא אמר זה באמת התחרות היא עם עצמך".

האם ובנה המאושר לאחר הזכיה

"ההרגשה במהלך הביצוע הייתה של נטו הנאה. בתור מוזיקאי להגיע לאחת הבמות הגדולות בעולם ולהופיע בתור נגן וליצור מוזיקה, זו חוויה של פעם בחיים" סיפר השבוע מירל "כל ההתרגשות שבאה לפני נעלמת ברגע שאתה עולה על הבמה, כל העבודה וההשקעה שהובילו לשם וכל ההנאה מהנגינה ומהעשייה באים לידי ביטוי בביצוע. חוויה שבאמת אזכור לכל החיים".

בסוף הערב המותח הוכתר הנער האשקלוני וזכה במקום הראשון שהעניק מלבד לו ולמשפחתו כבוד גדול לישראל ולאשקלון.

מירל עם תעודת המנצח

אמו תמרה מירל הרעיפה השבוע שבחים רבים על המורה יוסמן שמלווה את בנה בשנים האחרונות. "המורה שלו היה דבר נדיר" אמרה האם והוסיפה "נדיר ביותר משום שהיא יודעת לזהות ויודעת בדיוק על איזה נקודות ללחוץ כדי להוציא את המיטב מהילד. היא אישה מקצועית ומדהימה בצורה בלתי רגילה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר