אלוף פיקוגד העורף תמיד ידעי בכנס ראשי הרשויות

אלוף פיקוד העורף באשקלון: "לא יהיה מצב שבו נלחמים בעזה, ובת"א שותים קפה"

האלוף תמיד ידעי אמר את הדברים היום בכנס ראשי הרשויות החדשים במלון הרלינגטון

פורסם בתאריך: 28.11.18 15:04

     

כנס ראשי הרשיות שעורך משרד הפנים מתקיים זה יומו השני במלון 'הרלינגטון' על חוף ימה של אשקלון.

אתמול היה זה שר הפנים אריה דרעי שקיבל את מלוא תשומת הלב. היום לוקח את הזרקורים דווקא אלוף פיקוד העורף, הזרוע הצבאית שבעיתות חירום וגם בשגרה נמצא בקשר מתמיד ובשיתוף עולה מחייב עם הרשויות והעומדים בראשן.

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, שוחח עם ראשי המועצות החדשים הנכנסים בימים אלה לתפקידם על האיום ותפקיד פיקוד העורף בהכנת הרשות המקומית לחירום.

״ב-2019 קיים איום אחר מורכב ומאתגר יותר על ישראל, לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר ישנה מציאות גיאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים. אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד, בעיקר סביב היכולת להבטיח את השירותים החיוניים לאזרח ואת יכולת העמידה של החברה הישראלית. חוסן תפקוד הרשויות ייקבע במידה רבה את יכולת התמודדות האוכלוסיה בחירום. לכם, לראשי הרשויות חשיבות מכרעת לעניין זה" אמר האלוף ידעי לראשי הרשויות.
"בנוסף, פיקוד העורף יחד עם משרד הפנים מיפה אחד עשר מרכיבים לרשות מוכנה לחירום, ונעשית פעילות ענפה במשרד ובפיקוד על מנת להכין את הרשות לחירום. על אף שהאחריות מונחת לפתחם של ראשי הרשויות, פיקוד העורף יעשה כל מאמץ על מנת לקדם את המוכנות" הוסיף.

הדברים המעניינים מקבלים משמעות רבה כפחות מחודש לאחר שלעבר העיר המאחרת את הכנס שוגרו למעלה מ-100 טילים בפחות מ-24 שעות. הממשלה אף כמעט התפרקה בעקבות המשבר הבטחוני והמחלוקות סביב עוצמת התגובה הצבאית של ישראל. אך ברור לכל שזו שאלה של זמן עד שיגיע לפתחנו הסבב הבא כשבצד השני מאיימים פעם אחר פעם להכניס את כל ערי ישראל לטווח הטילים.

"ב-2019 קיים איום אחר ומאתגר יותר על ישראל. לא הנשק המוכר אלא האינטנסביות. ומה שקרה באזורנו. המזרח התיכון התארגן אחרת. יש אפשרות של פתיחת חזיתות גם בצפון וגם בדרום מאחר ואנחנו יודעים על נסיונות תאום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ידעי סקר את האתגרים: גיבוש תמונת מצב, התמודדות עם תרחישים של מטח הרקטות ענק של מאות טילים בזמן קצר ואף דיבר על אפשרות של פינוי תושבים והצורך להערך גם לזה.
אחד המשפטים שהדהדו באולם ממחיש את עליית המדרגה שצופים במערכת הבטחונית שעשויים להתרחש כבר בקרוב. "בארועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה. זה נחלת העבר" אמר ידעי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר