הנזק בתקרת הדירה. צילום: אלי כהן, דובר כב"ה מחוז דרום
הנזק בתקרת הדירה. צילום: אלי כהן, דובר כב"ה מחוז דרום

צפו בתיעוד מתוך הדירה שנפגעה מרקטה

סיכום הערב נכון לעכשיו: שתי אזעקות נשמעו הערב באשקלון, פגיעה ישירה אחת בבית ושלושה נפגעים קל מאשקלון. בניגוד להודעה שהופצה בוואטסאפ, נכון לעכשיו הלימודים יתקיימו כרגיל באשקלון

פורסם בתאריך: 12.11.18 20:07

     

היום, לאחר לא מעט זמן, שוב חזרו לאשקלון המראות של הרס בבתים, מראות שהספקנו לשכוח בעיקר לאור ביצועיה של מערכת כיפת ברזל.

הערב, נחתה רקטה בדרום העיר ופגעה פגיעה ישירה בבית. כך זה נראה מבפנים בסרטון שצילם תושב העיר, משה ניסימפור:

לבית נגרם נזק לא קטן. הבית הזה הוא ביתה רותי מוזגורשווילי, שחייה ניצלו לאחר שהיא נכנסה לממ"ד בעקבות האזעקה שנשמעה. "ראיתי את התקרה נופלת", היא סיפרה לאודי דוד בן דוד מרדיו דרום. צפו בשיחה איתה:

מי שהגיע לזירת נפילת הרקטה הוא ראש העירייה תומר גלאם, שאמר: "הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים ולכן אני שב ומבקש מהתושבים להיצמד אליהן ולא להתקהל בזירות. הצוותים המקצועיים עומדים בקשר עם התושבים ומעניקים לכל מי שצריך מענה וטיפול מקצועי ומלא במידת הצורך".

בתוך כך, אל בית החולים ברזילי פונו 17 נפגעים מכל הגזרה: שלושה מאשקלון, 11 משדרות וכל השאר מהסביבה.

ד"ר חזי לוי מנהל בית החולים ברזילי מספר על כך:

הערב הופצה הודעה בוואטסאפ כי פיקוד העורף הודיע על ביטול הלימודים במספר ערים ובין היתר באשקלון. אלא שנכון לעכשיו פיקוד העורף לא הטיל כל מגלבה על קיום לימודים באשקלון, אלא רק בעוטף עזה. לכן חשוב להתעדכן על כך באתרי החדשות ובאתר פיקוד העורף.

הנה רשימות המגבלות שהוציא פיקוד העורף נכון לעכשיו:

הנחיות פיקוד העורף למחר יום שלישי

הנחיות פיקוד העורף למחר יום שלישי

בתגובה לירי הרקטות הערב, נמסר מדובר צה"ל, תקפו מטוסי ומסוקי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל למעלה מ-70 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"היעדים שנתקפו בשעה האחרונה על ידי מטוסי קרב הם מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים ברפיח ודיר אל באלח וכן עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בג'בליה. בנוסף נתקפו מטרות ג'יהאד איסלאמי ובהן שתי מנהרות טרור התקפיות ברפיח, אתר לייצור אמצעי לחימה ברפיח, ארבעה מתחמים צבאיים בנציראת, רפיח ובית להיא, עמדת שיגור ירי תלול מסלול בג'בליה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר