טקס הנחת אבן הפינה למפעלים החדשים

אזור התעשייה הדרומי: הונחה אבן הפינה להקמת מפעלים חדשים של רב בריח

שלושת המפעלים שיוקמו יוסיפו עוד 1000 מקומות עבודה לתושבי אשקלון והאזור. החברה מתכוונת למכור את מוצריה ב-80 מדינות

פורסם בתאריך: 11.10.18 14:45

     

החשש שמרחף על ענף התעשייה באשקלון הוא שמפעלים גדולים ינטשו את אזור התעשייה באשקלון לטובת אזורי תעשייה אחרים.

נעשים גם מאמצים להביא לעיר מפעלים עתירי ידע נוספים והשבוע עושה חברת 'רב בריח' צעד משמעותי לטובת התעשייה באשקלון.

חברת רב בריח, הנחשבת מובילה בדלתות ובפתרונות נעילה בישראל ובעולם, ומשווקת את מוצריה בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, קיימה טקס הנחת אבן פינה למפעליה החדשים באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון.

הטקס נערך במעמד שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, ראש העירייה בפועל תומר גלאם ובכירים נוספים בעירייה ובתעשייה.

המפעלים יתפרסו על שטח של כ-93 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של מבנים וציוד בסך 300 מיליון שקלים, במהלך שבע השנים הקרובות.

כך יראה מתחם המפעלים החדש. הדמיה

בשלב הראשון יבנה מפעל ראשון בשטח של כ 36 אלף מ"ר שטחי יצור ובהשקעה של 135 מיליון ₪. בשלב השני ייבנו 2 מפעלים נוספים בשטח של כ – 16 אלף מטר של שטחי ייצור.

אבן הפינה אמנם הונחה השבוע אך פרויקט הבניה עצמו יחל בשנת 2019 ויימשך כ –7 שנים. בסוף התהליך יהיו שלושה מפעלים של רב בריח. על פי התחזיות צפויים להתווסף עוד כאלף מקומות עבודה חדשים באשקלון. מהלך זה ממשיך את פעילותה של החברה בפריפרייה ב-45 השנים האחרונות.

מתחם המפעלים החדש של רב בריח. הדמיה

המפעל החדש ייבנה בסמוך למפעל הקיים של החברה בחלקו הדרומי של אזור התעשייה באשקלון.

מי שיועסקו במפעל הם בעיקר מהנדסים והנדסאים בתחום הפעלת קווי יצור אוטומטיים (ובדגש על תחום הבינה מלאכותית והרובוטיקה), מהנדסי מערכות מידע ומהנדסי פיתוח בתחומי המכניקה והאלקטרוניקה.


בחברה מדווחים כי המפעל יתנהל על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם ויהיה מפעל דלתות הפלדה מהגדולים והמתקדמים בעולם.

החברה מאמינה כי שילוב מחלקות הפיתוח במוצרים (R&D) יחד עם הייצור, יביאו לגידול במכירות ללקוחותיהם בארץ ובעולם. כיום החברה מייצאת את מוצריה ל כ- 50 מדינות ב 5 יבשות וברצונה להרחיב את היצוא עד שנת 2025 בלמעלה מ – 80 מדינות .

המפעל החדש הראשון צפוי להתחיל לפעול בחצי השני של 2021. עיקר מוצריו יהיו בתחום דלתות הפלדה ומוצרי המיגון.

נכון להיום חברת רב בריח מייצרת מגוון רחב של דלתות פלדה שונות לכל תחומי הבנייה במגורים, מוסדות ובתשתיות.


החברה ייצרה את דלתות ההדף והאש המיוחדות למנהרות החדשות של הרכבת בין ירושלים לתל אביב (הידע והזיכיון נרכשו בחו"ל מהחברה שייצרה את הדלתות למנהרה בין פריז ללונדון). כמו כן, רב בריח מייצרת דלתות הדף ואש לאסדות הגז והנפט ביבשת אמריקה, את כל הדלתות הדרושות לשגרירויות ומוסדות באפיון בטחוני גבוה, שדות תעופה בישראל ובעולם, מוסדות ציבור ומחנות צבא ולתעשיית הבנייה למגורים ומשרדים בארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




החברה מעריכה כי תייצר את הדלתות על פי קווי ייצור ייחודיים (למעלה מ 2000 דלתות ליממה) ותהווה שחקן מהותי בתעשיות הבנייה בארץ ובעולם. במפעל הראשון תייצר החברה את מוצרי המיגון השונים הדרושים לשוק בישראל (מרחבי הגנה לדירות ומוסדות ציבור) כאשר הדגש הוא על בניית קווי ייצור שיעמדו בשוק העבודה העתידי בעוד מספר שנים בישראל.

הקמת המפעילים הינה הליך ארוך מאוד. רב בריח הגישה את הבקשה להקמתם כבר בשנת 2010, אך חסמים בירוקרטיים מנעו ממנה לקדם את התוכנית ולהוציאה לפועל. לפני כשלוש שנים נכנס לתפקידו שר האוצר משה כחלון, שהבטיח למנכ"ל דונרשטיין כי הוא בעצמו יביא לאישור הקמת המפעל ויעשה הכל על מנת להקל על החסמים הבירוקרטיים הכרוכים בהקמת מפעלים חדשים ובזירוז יצירת מקומות עבודה.

"בניית מפעלים חדשים בישראל נכון להיום איננה מובנת מאליה ולצערי איננה תופעה שאנו רואים באופן תדיר. קיומה של הפריפריה ויכולת הערים מחוץ לגוש דן להשאיר את התושבים במקומות מגוריהם, תלויה בנחישות הממשלה להקמת מפעלי תעשייה גדולים בעתיד, אשר מייצרים סחורות שעיקרן ליצוא ובעלי ערך גבוה" מסר השבוע יו"ר ובעלי רב בריח, שמואל דונרשטיין והוסיף "אני גאה בדרך שהחברה עושה ומובילה את תעשיית הבנייה, צמיחתה המשמעותית בעשור האחרון מורה על כך. אני קורא להקמת פורום מקצועי בשיתוף הגורמים הרלוונטיים לבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח לפיתוח התעשייה".

רב-בריח, חברת הדלתות המובילה בישראל, עוסקת מעל 45 שנה בתחום דלתות הביטחון, מוצרי נעילה ומוצרים נלווים לתעשיית הבניה בישראל. החברה נרכשה ב-2008 ומחזור המכירות עמד על 50 מליון ₪. כיום מחזור המכירות עומד על למעלה מ-400 מיליון ₪. רב בריח בהובלתו של דונרשטיין הרחיבה את השקעותיה במחקר ופיתוח שכוללים עשרות מוצרים ופטנטים חדשים. החברה נכון להיום מעסיקה באשקלון ובכרמיאל קרוב ל 1000 עובדים. רב בריח מייצרת למעלה מ 200 קבוצות מוצרים שונות, ומשווקת את מוצריה באלפי נקודות מכירה והפצה בארץ ובעולם. ההשקעה במחקר ופיתוח (R&D) במוצרים חדשים עומדת על 12 מליון ₪ בשנה.

לחברת רב בריח שישה מפעלים באשקלון בתחומים – דלתות פלדה, מפעל מוצרי נעילה, מפעל מוצרי מיגון ומפעל לחיתוך וגלוון פלדה, מפעל שערי גלילה ומשווי גובה למחסנים לוגיסטיים ומפעלי תעשייה, מפעל מערכות מיגון ואב"כ לתחום המגורים ולתחום המוסדי ומפעל נוסף בתחום דלתות הפנים שנמצא בכרמיאל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר