לנוחות הציבור. צילום: אדי ישראל

אור ירוק לעיריית אשקלון: התקינו פסי האטה במקומות מסוכנים

מתחילת שנת 2018 נהרגו 38 הולכי רגל, המהווים 28% מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים. לדברי העמותה פסי האטה יורידו את כמות הנפגעים ואת חומרת פציעתם

פורסם בתאריך: 29.7.18 18:11

     

בתקופת הבחירות ניתן לבקש וללחוץ על ראשי ראשויות מכהנים כמעט בכל תחום ולצאת נשכרים. עמותת אור ירוק פנתה בימים האחרונים לראשי ערים בישראל, ביניהם גם ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם בבקשה להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת.

גלאם בדרכים באחד הפרויקטים להסדרת התנועה בכבישי העיר. צילום: דוברות העירייה

מנכ"ל העמותה, ארז קטיה ציין בפנייתו כי הנתונים מצביעים על כך שמרבית הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני, לכן נדרשת מראשי הערים התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה.

"באשקלון נפגעו בחמש השנים האחרונות (2013-2017) 333 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 14 הולכי רגל נהרגו ו-63 נפצעו באורח קשה" כותב קיטה לגלאם.

תאונת דרכים בה נפצעה הולכת רגל מבוגרת בשד' מנחם בגין באשקלון. צילום: אלירם משה

במכתב מציין קיטה כי ישראל נמצאת בין המדינות בהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לממוצע באירופה. עוד הוא מוסיף כי בין האוכלוסיות הפגיעות בקרב הולכי הרגל בולטות שתי קבוצות: הילדים והאזרחים הוותיקים, ומסביר כי מדובר בשני קהלים בעלי מאפיינים ייחודיים אשר מובילים בין היתר לחומרת פגיעה גבוהה יחסית לשאר האוכלוסיות.

ראש עירייה אבל גם הוא הולך לפעמים ברגל. תומר גלאם. צילום: אורי קריספין

על פי נתוני 'אור ירוק' בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו ברחבי הארץ מעל 32,600 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 1,138 נהרגו ולמעלה מ-5,700 נפצעו באורח קשה. הנתונים מבוססים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

צוותי מד"א מטפלים בנערה שנפצה בתאונת דרכים בשד' ירושלים בברנע. צילום: אלירם משה

העמותה קוראת לראש העירייה לפעול בנושא ולהציב פסי האטה במקומות בהם יש ריכוז של ילדים ואזרחים ותיקים כגון: בתי ספר, גני משחקים, בתי אבות, מועדוני יום וכו'. ומציין כי מהלך זה יביא למיתון וריסון הנסיעה באזורים אלו ולהקטנת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים.

מעיריית אשקלון נמסר: 
"מדובר במכתב שנשלח על ידי עמותת 'אור ירוק' למספר ראשי ערים עם המלצה כללית לבצע שינויים. עיריית אשקלון רואה חשיבות רבה בשמירה על בטיחות התושבים ובהתאם לכך, ביצעה ומבצעת מספר שינויים תחבורתיים ברחבי העיר ובקרבת בתי ספר. בנוסף, לאחרונה ראש העיר בפועל, הנחה לבצע פיילוט של מעברי חצייה מוגבהים במספר מוקדים. נדגיש כי באופן שוטף נערכות בדיקות בטיחות ופעילויות הסברה בקרב כל שכבות האוכלוסייה. הרשות תמשיך לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים למען שיפור הבטיחות בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר