מתחם ברנע סנטר. זה מספיק לתושבים
מתחם ברנע סנטר. זה מספיק לתושבים

ברנע: התושבים מוחים נגד הקמת מרכזים מסחריים

התושבים בשכונת ברנע ב’ וג’ פועלים למנוע הקמה של שני מרכזים מסחריים נוספים על המרכז הקיים ברחוב רחבעם זאבי. “הקמת המרכזים תהפוך את חיינו לגיהינום”, טוען יו”ר ועד השכונה אריה אלבז

פורסם בתאריך: 13.7.18 13:47

     

התכנית להקמת שלושה מרכזים מסחריים ברחוב הרב דוד בוזגלו בשכונת ברנע ב’ וג’ בידי יזמים פרטיים הצליחה להוציא את אנשי השכונה משלוותם. השבוע העלו התושבים הילוך במאבקם בנושא ושכרו את שירותיה של עו”ד תמר קידר כדי שתסייע להם בנושא ותייצגם בהתנגדויות לבקשת ההיתר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית אשקלון.

רבים מתושבי השכונה זועמים כבר תקופה ארוכה על בקשות שונות להקמת מרכזים מסחריים ברחוב. עו”ד קידר עדכנה את חברי הוועד כי בקשה להיתר אחד כבר נדחתה על ידי רשות הרישוי, וכעת נאבקים התושבים בשתי בקשות נוספות שהוגשו. כמו כן, נודע כי ישנה כוונה של יזמים נוספים להגיש בקשות לעוד שלושה מרכזים נוספים. עו”ד קידר גם הודיעה לוועדה המקומית כי כבאת כוחם של התושבים, היא דורשת לקבל עדכון על כל שינוי במצב הקיים.

עו"ד תמר קידר

דורשת לקבל עדכון על כל שינוי. עו"ד תמר קידר

התושבים טוענים כי אין צורך ממשי בעוד מרכזים מסחריים ברחוב, בעיקר לאחר הקמת המתחם של חברת 'אפרידר' ברחוב רחבעם זאבי, שלדבריהם עונה על כל צורכי התושבים בשכונה. בנוסף, הם טוענים שהקמת המרכזים החדשים תפגע במרקם חייהם של התושבים.

“הקמת המרכזים תהפוך את חיינו לגיהינום”, טוען יו”ר ועד השכונה אריה אלבז. “לא ניתן לעיריית אשקלון לאשר בניית שני המרכזים המסחריים, במרחק של כ-60 מטרים אחד מהשני באותו רחוב”. לדברי אלבז כבר כיום סובלים התושבים ממשאיות שפורקות סחורה במרכז המסחרי בשעות הבוקר המוקדמות ומתנועה ערה במקום גם בשעות הלילה. לטענתם הקמת המרכזים תחמיר את המצב בהרבה. “על פי חוות דעת משפטית שבידינו, מתחם ה-sixpack אמור היה לקום על קומה אחת בלבד. היות והוא הוקם לבסוף על שתי קומות מבחינתנו כל זכויות הבנייה לאזור הסתיימו, לא ניתן יד לאישור הקמת מרכזים נוספים ברחוב”, אמר אלבז.

בנוסף מוחים חלק מהתושבים על כך שלטענתם הם שילמו לחברה הכלכלית כבר לפני כשמונה שנים על עבודת פיתוח שטרם נעשו עד היום, בניגוד להסכם שנחתם בין הצדדים. עו”ד קידר החלה לפעול מטעם הוועד מול הגורמים הרלוונטיים בחברה הכלכלית, על מנת להסדיר את הנושא, לדבריה בשלב זה בשיתוף פעולה וברוח טובה, בטרם ינקטו הליכים משפטיים.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “ברחבי העיר ניתן לראות את עבודות הפיתוח שמתבצעות בשכונות החדשות, כמו גם במתחם המדובר. עיריית אשקלון באמצעות החברה הכלכלית החלה בביצוע עבודות פיתוח בשכונות ברנע ב’ וג’, זאת למרות שהאכלוס בהן טרם הגיע ל-80 אחוזים הנדרשים לביצוע עבודות מהסוג הזה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר