מתקרבים לנמל הדלקים.

מפגעי הריח באשקלון: דרישה להחמיר את תנאי רשיון העסק של קצא"א

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון דורש להחמיר את התנאים ברישיון עסק של חברת קצא"א כדי שיופסקו באופן מידי מטרדי זיהום האוויר והריח

פורסם בתאריך: 3.7.17 23:42

     

זוכרים את התלונות החוזרות ונשנות של תושבים באשקלון על ריח חריף בשכונות המערביות של העיר? מבירורים שנערכו באותם מקרים נמסר בכל פעם כי ספינה שפרקה חומרים רעילים אל מול חופי אשקלון היא המקור לריח הרע והמסוכן.

בהתאם לכך דורש היום איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון להחמיר את התנאים ברישיון עסק של חברת קצא"א. יו"ר האיגוד אשר אברג'ל: "בנושא בריאות הציבור אנו לא מתפשרים! אלפים מתושבי אשקלון והסביבה נחשפים מידי יום לחומרים מסרטנים בעת טעינה ופריקה של אניות בשטחי קצא"א. על קצא"א לפעול ליישום דרישותינו המקצועיות באופן מידי".

פורקים גזים ופוגעים בתושבי אשקלון. צילום: קצא"א.

בשימוע שהתקיים בשבוע שעבר לחברת קצא"א במשרד להגנת הסביבה דרש האיגוד כי קצא"א תקדם באופן מידי התקנת מערכות למשוב אדים ביבשה אשר ייתנו מענה מקצועי במקשרים הימיים בעת פריקה וטעינה של אניות, שהן המקור העיקרי למפגעי הריח והאוויר.

יצוין כי בשל כך שמספר אירועי הטעינה ופריקה של אניות בשטח חברת קצא"א מוערך בעשרות פעולות, דרשה מנכ"לית האיגוד מיטל אמיתי בשימוע כי קצא"א תעביר באופן שוטף, שקוף ומידי (און ליין) דו"ח הכולל פירוט של כל הפריקות והטעינות המתבצעות על ידה, על מנת שניתן יהיה לערוך הצלבה בין נתוני הדו"ח לנתוני המטאורולוגיה וממצאי תחנות הניטור ביחס לתלונות התושבים על מנת לוודא באופן מוחלט את המקור למפגעי האוויר והריח.

יצוין כי יו"ר האיגוד אשר אברג'ל עדכן בפגישתו עם ראש העיר אשקלון, מר תומר גלאם על הממצאים, אופן פעולת האיגוד ומשמעות השימוע להמשך פעילות קצא"א באזור.
מנכ"לית האיגוד מסרה כי עד להתקנת מערכות מישוב האדים על חברת קצא"א להפסיק לטעון ולפרוק אניות כל עת שהתנאים המטאורולוגיים הם כאלה המראים שהרוחות נושבות לכיוון יישובי המועצה האזורית חוף אשקלון והעיר אשקלון.

מחברת קצא"א נמסר בתגובה לדברים: "קצא"א קובעת כי מתחומה לא נפלטים שום חומרים מסוכנים ואיגוד ערים מטעה את הציבור משיקולים זרים.  בקצא"א הוקמה ופעלה תחנת ניטור כבר לפני כשנה ובשבועות האחרונים התחילו לפעול עוד שתי תחנות חדשות באזור אשקלון, המנטרות את איכות האוויר בעיר 24/7 . תוצאות ניטור איכות האוויר מצביעות כי בסביבת קצא"א רמת פליטות נמוכה באופן משמעותי מהמינימום המוגדר בתקני איכות האוויר המחמירים ביותר" עוד מסרה כפרי כי "המקור של רובם המכריע של הריחות המדווחים אינו בקצא"א, והדבר הובהר למשרד להגנת הסביבה באופן מפורט בשימוע. אנו ממליצים לאיגוד ערים לקיים עבודה יסודית על מנת למצוא את מקור הריח האמיתי, במקום להפיץ הודעות מופרכות לעיתונות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר