צוותי מד"א עם ארון המפעם. צילום: אלירם משה

13 מפעמים הוצבו במתנ"סים באשקלון

בטקס שנערך אמש הסבירו אנשי בית החולים ברזילי ומד"א את החשיבות של המכירים מצילי החיים

פורסם בתאריך: 28.6.18 17:17

     

רפואת חירום מתקדמת ככל שתהיה אך נחיצותו של מפעם (דפיברילטור) במקרה של החייאה היא קריטית להצלת החולה שתלוי באותם רגעים בין חיים למוות.

בימים הקרובים יוצבו כ-13 ארונות במרכזים הקהילתיים ברחבי אשקלון ובהם מפעם מוכן לפעולה. עלותו של כל מכשיר הוא אלפי שקלים ובעירייה, יחד עם מגן דוד אדום מצאו את התקציב כדי לממן את הפרויקט שעשוי בבוא היום להציל חיים.

ההזמנה לטקס.

מפעם (דפיברילטור) הוא מכשיר מתקדם אשר במקרה של התקף לב שגורם לדום לב או יותר נכון ל'פרפור חדרים' יכול להציל את חייו של המותקף. המכשיר מנחה בצורה קולית וידידותית את מי שמפעיל אותו, הגם שאין לו ידע מתקדם ברפואה ומורה לו מה לעשות שלב אחר שלב.

המכשיר, מאבחן את קצב הלב ובמקרה הצורך נותן שוק חשמלי שמאפס את הפעילות החשמלית של שריר הלב ומוציא אותו מהמצב הקטלני בו הוא נמצא, דבר שעשוי להחזיר את פעילות הלב קצב תקין.

"זה יום היסטורי לאשקלון" אמר מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי ברזילי, פרופ' חיים יוספי שהנחה את הערב. יוספי הציג את צוות המערך הקרדיולוגי בברזילי שמטפל בחולים לאחר שהם מובאים לחדר המיום על ידי מד"א. יוספי הרצה על חשיבות השימוש במפעם ועל סיכויי ההחלמה הגבוהים במקרים שנעשה שימוש במפעמים.

מנכ"ל מד"א אלי בין נושא דברים. צילום: אלירם משה

ראש מערך ההדרכה במד"א לכיש, הפראמדיק אריאל פלאוט הציג לנוכחים את יכולותיו המתקדמות של המכשיר ונעשתה הדמיה של החייאה על הבמה.

במהלך הערב נשאו דברים גם מנהל המרכז הרפואי ברזילי, ד"ר חזי לוי, ראש העירייה בפועל, תומר גלאם ומנכ"ל מד"א אלי בין.

גלאם שיבח את צוותי מד"א באשקלון כולל את יחידת האופנוענים שהוקמה לאחרונה. בין, הרעיף שבחים על מנהל בית החולים לוי שבעבר שימש קצין רפואה ראשי ועמד עם בין בקשר קבוע ובשיתוף פעולה מוצלח. לוי מנגד הרעיף שבחים על מד"א ועל הפעילות שלהם עשרות שנים בכל זירה ובכל מצב תחת סיכון וחתירה להצלת חיי אדם במצבים קשים ומורכבים.

אנשי המרכזים הקהילתיים יעברו הדרכה מתי וכיצד להשתמש במפעם שיוצא במוסדות השונים. במהלך הערב בישר בין כי בחודשים הקרובים צפויה להתקיים הנחת אבן פינה לתחנת מד"א חדשה וגדולה יותר ואף ממוגנת שתוקם במיקום מרכזי בעיר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר