הסלמה ביטחונית: עשרות שיגורים מהרצועה לשטח ישראל

מלבד אזעקות באזור התעשייה הדרומי לא נרשמו בעיר אירועים מיודים. לעת עתה, יתקיימו מחר הלימודים כסדרם ועדיין אין שום התניה מיוחדת

פורסם בתאריך: 29.5.18 16:53

     

ההסלמה הביטחונית החמורה ביותר מאז מבצע צוק איתן. מאז שעות הבוקר שוגרו עשרות רקטות מרצועת עזה לעבר ישובים ישראליים. רוב השיגורים היו לישובים המרוחקים מאשקלון, אך בצהריים החלו הצפירות העולות ויורדות להישמע גם באזור התעשייה הדרומי ובקיבוצים מדרום לאשקלון: כרמיה, זיקים, יד מרדכי וגברעם.

תושבי אשקלון, במיוחד אלו המתגוררים בדרום העיר יכלו לשמוע בקלות את הדי הפיצוצים של כיפת ברזל המיירטת בהצלחה את רוב הרקטות.

צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס נוספים למעלה מ- 35 יעדי טרור בשבעה מתחמי טרור השייכים לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בשטח רצועת עזה. שישה מתחמים צבאיים נתקפו ובהם אתרי אחסון אמצעי לחימה, מטרות ימיות ומפקדות טרור.

היעדים שתקף צה"ל מהבוקר. הדמיה: דו"צ

באזור כרם שלום נוטרלה מנהרת טרור שיצאה משטח הרצועה אל מצריים, המשיכה בצד המצרי במקביל לקו הגבול וחזרה מתחת לפני הקרקע אל שטח ישראל סמוך לכרם שלום.

תוואי המנהרה שעוברת גם בשטח מצרים. הדמיה: דו"צ

המנהרה אותרה בשלבי חפירה בסמיכות למעבר כרם שלום, בו עוברות סחורות רבות לתושבי הרצועה. זוהי המנהרה השנייה המנוטרלת באזור מעבר כרם שלום, והעשירית מאז אוקטובר האחרון.

כך נראית המנהרה מבפנים. מעבר חופשי למחבלים ולאמצעי לחימה. צילום: דו"צ

במערכת הביטחונית רואים בחומרה רבה את שיגורי הרקטות הבוקר ורואים בארגון הטרור חמאס האחראי לכל המתרחש בעזה וממנה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר, על כל המשתמע מכך. אני מבקש בשם כל עם ישראל לשבח את חיילי ומפקדי צה"ל על המסירות והנחישות ואת תושבי עוטף עזה על עמידתם האיתנה. נפעל בכל דרך להבטיח ביטחון ושקט לאזרחי ישראל."

ישנו גם חשש כי המתיחות שנרשמה בחודשים האחרונים בגבול הצפון ומול סוריה יכולה להתחמם שוב על רקע המתיחות מול הפלסטינים ברצועה ובכך ליצור שתי חזיתות שאיתן צה"ל יצטרך להתמודד.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם, שוחח בצהריים עם מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יוסי כהן, שעדכן אותו בפרטים. בתוך כך, בעקבות האירועים האחרונים ולאחר התייעצות של גלאם, עם גורמי הביטחון וקב"ט מחוז דרום של משרד החינוך, הוחלט לדחות את האירוע 'המירוץ לשפה' שתוכנן למחר בגן הלאומי בשל העדר מיגון באזור. לאירוע היו אמורים להגיע כ-2,000 תלמידים והדבר נעשה בתיאום עם פורום ההורים. נדגיש כי מעבר לכך, לא קיימות הנחיות מיוחדות באשקלון.

מלבד ביטול האירוע בגן הלאומי, נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

הלימודים מחר, נכון לעכשיו יתקיימו כסדרם ועל פי הודעת המשטרה, על להודעה חדשה יש לשמור על מצב השגרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר