עלה לארץ אם לא בחייו אז במותו. תהלוכת ההלוויה של רבי מיכאל הקטן. צילום: אלדד עובדיה

לאחר 89 שנה: הועלו עצמות רבי מיכאל הקטן זצ"ל לקבורה באשקלון

בכך למעשה הושלמה משאלתו של הרב לעלות ארצה. למבצע המורכב היו שותפים העירייה, שגריר ישראל בגיאורגיה שבתאי צור, המועצה הדתית ומשלחת של מתנדבים

פורסם בתאריך: 16.5.18 12:00

     

בית העלמין הצפוני בשכונת 'רמת אשכול' ללוויות ובוודאי שלא בלוויה גדולה מעין זו. אתמול הובא לקבורה מגיאורגיה לאשקלון רבי מיכאל (הקטן) מיכאלשווילי זצ"ל. הרב המנוח נפטר לפני 89 שנה ונטמן בעיר קולאשי שבגיאורגיה. משאלתו היתה לעלות ארצה, דבר שלא עלה בידו לקיים במהלך חייו.

בדרכו אחרונה בשבילי בית העלמין הישן. צילום: אלדד עובדיה

המבצע המיוחד החל לפני מספר חודשים. נציגי העדה הגיאורגית באשקלון ביקשו מהנהלת העירייה, לסייע בהעלאת עצמותיו של הצדיק ובארגון טקס הקבורה שלו בעיר. השבוע, לאחר מאמצים רבים ובסיוע שגריר ישראל בגיאורגיה שבתאי צור שהוא כידוע גם תושב אשקלון ובסיוע  של המועצה הדתית, טסה משלחת של מתנדבים לגיאורגיה, שם חילצה את ארונו של הרב מבית העלמין בעיר והעלו אותו ארצה.

אוהל ההספדים מלא מפה לפה. צילום: אלדד עובדיה


בהלוויה המחודשת נכחו ראש העיר בפועל, תומר גלאם, סגן ראש העיר, רמי סופר, חברי המועצה, שי עמירה ומישל בוסקילה. גם רבה הראשי של העדה הגיאורגית, הרב יעקב זגורשווילי הגיע יחד עם נכבדים מרבני העדה, רבנים מקומיים ומאות תושבים שהגיעו לחלוק כבוד לצדיק.

ראש העירייה בפועל מספיד את הרב המנוח. צילום: אלדד עובדיה

"זכינו להיות במעמד המרגש והחשוב הזה. אני נרגש וגאה שמקום קבורתו של אחד מחכמיה הגדולים של העדה הגיאורגית יהיה כאן באשקלון" אמר ראש העירייה בפועל, ומר גלאם בתום טקס הקבורה "שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הביא להעלאת העצמות לקבורה במהירות המקסימלית ואני רוצה להודות לכל מי שהיה שותף לכך".

הרב המנוח בתכריכים לפני ההטמנה באדמת הקודש. צילום: אלדד עובדיה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר