המפכ"ל רנ"צ רוני אלשייך בטקס. צילומים: דוברות המשטרה.

המשטרה עם הפנים לנוער: 27 נערים ונערות סיימו את פרויקט מיל״ה

נערים ונערות מבית ספר אורט אפרידר הם בוגרי הפרוייקט שמטרתו לתת לצעירים ש"הסתבכו" הזדמנות נוספת לתקן, מבלי שיפתח נגדם תיק פלילי

פורסם בתאריך: 25.6.17 13:05

     

היום (יום א, 25.06.17), התקיים בגבעת התחמושת (י-ם) טקס סיום פרויקט מיל"ה, בהשתתפות 27 נערים ונערות מבית הספר אורט אפרידר באשקלון ומישיבת ״שערי רחמים״ בירושלים. בוגרי הפרויקטים הללו, מצטרפים ל- 14,439 בני נוער מכל רחבי הארץ, שהשתתפו בפרויקט עד כה. במהלך הפרוייקט אשר נפרס ע״פ עשרות מפגשים, בני הנוער לוו ע״י שוטרי וקציני יחידת ״הסדר תיק מותנה״ של חטיבת התביעות במשטרה ונחשפו לעבודת המשטרה ולנושאים מגוונים וערכיים רבים.
יחידת הסדר תיק מותנה, החלה לפעול במשטרה אשתקד בפריסה ארצית, והיא אמונה על יישום חוק המעניק כלי נוסף להתמודדות עם ביצוע עבירות מחוץ לכותלי בית המשפט. ההסדר הייחודי, מספק הזדמנות לאזרחים נורמטיביים לסיים את ההליך ללא הרשעה פלילית. מדובר בהליך מנהלי, במסגרתו מסכים התובע לסגור תיק פלילי נגד חשוד שנמצאו נגדו ראיות המאפשרות את העמדתו לדין, וזאת בתמורה, בין היתר, להתחייבותו לשלם פיצוי, התחייבות להימנע מביצוע העבירה וביצוע עבודות שירות לתועלת הציבור.

מורידים את אחוזי הפשיעה צילומים: דוברות המשטרה.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר במהלך הטקס: ״פרויקט מיל"ה מהווה סמל לקירוב הלבבות, אחריות וערבות הדדית, הקיימת בין משטרת ישראל לבין אזרחיה. כולנו רוצים חברה שומרת חוק ולמשטרה יש עניין לצמצם פשיעה גם באמצעות חיזוק הנורמות של הציות לחוק. זו הסיבה בשלה משטרת ישראל משקיעה בתכניות כמו מיל"ה- לשמור עוד ועוד אזרחים בצד הנכון של החוק. ככל שעושים זאת מוקדם יותר, סיכויי ההצלחה עולים בצורה משמעותית. בטקס זה אני מתרגש באופן מיוחד מפני שמוביליו שייכים ליחידת הסדר תיק מותנה. זוהי יחידה חדשה, אשר משימתה היא לפתור בעיות בין אדם לחברו, בכלים "רכים" יותר, ללא הרשעה פלילית, גם כאשר ישנן ראיות וניתן להגיש כתבי אישום. זהו עוד כלי בסל הכלים של המשטרה, לייצר מניעה ולמקד את האכיפה במי שרואה עצמו עבריין. בזכות פרויקטים כאלה- יש לנו משטרה טובה יותר״.
לבוגרי התכנית אמר המפכ״ל: ״ההשתלבות שלכם בתכנית, משמעותה קבלת החלטה אמיצה ובוגרת באשר לעתידכם. עתיד של אזרחים הגונים, שרוצים לחיות בחברה הגונה ומתחשבת. אזרחים שמבינים שהמשטרה נועדה להגן עליהם ואיננה האויב שלהם. אזרחים שרוצים את נוכחותו של השוטר ברחוב, שרואים בו את חומת המגן האישית שלהם. משטרת ישראל גאה בכם על הצעד המשמעותי שעשיתם. מכאן האחריות מוטלת עליכם, לכוון את חייכם ולנהל אותם נכון. אנו סומכים עליכם״.
הטקס התקיים במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סמפכ״ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, ר׳ אגף המבצעים, ניצב אלון לבבי, ר׳ חטיבת התביעות במשטרה, נצ״מ דדו זמיר, מפקד יחידת הסדר תיק מותנה, סנ״צ עירן נהון, שוטרי היחידה, סגל החינוך של בני הנוער ובוגרי הפרוייקט.
פרוייקט מיל"ה – מובילים יחד למען הנוער, הוא פרוייקט הדגל החברתי- מניעתי של משטרת ישראל. הפרוייקט מתקיים מזה מספר שנים בכל רחבי הארץ, כחלק ממדיניות של שיטור מבוסס קהילה. מטרתו היא לשקם בני נוער עוברי חוק או בני נוער בסיכון ולהעניק להם הזדמנות נוספת, ידע, כלים ומוטיבציה, לקיים אורח חיים נורמטיבי כאזרחים שומרי חוק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר