מדליקים את המשואה בטקס יום הזיכרון. צילום: אלדד עובדיה

נושאי משואה: למי באשקלון מגיע להדליק משואה?

בכל שנה מגיע טקס המשואות, ואנחנו רואים את האנשים שעולים ומדליקים את המשואות ואומרים לעצמנו שאם זה היה בידינו, יש עוד כמה אנשים שהיינו בוחרים בהם להדלקת המשואה. אז פנינו לכמה דמויות ציבוריות וביקשנו מהם לבחור את מי שלדעתם ראוי להדליק משואה

פורסם בתאריך: 19.4.18 09:24

     

עו"ד תמר קידר בוחרת בשלמה כהן

עו"ד תמר קידר

האדם אשר לדעתי מגיע לו להדליק משואה ביום העצמאות הינו חבר המועצה מר שלמה כהן. שלמה כהן, עמד במשך למעלה מארבע שנים כחומה בצורה וכשומר סף המתריע בשער מפני שחיתויות וכנגד מינהל לא תקין. בזכותו, דברים נחשפו לאוויר העולם, והוא הצליח להאיר את עיני הציבור ולהציג בפניו את כשלי השלטון. הציבור באשקלון חייב רבות לשלמה.

שלמה כהן

מייק אטדגי בוחר בשלמה כהן

מייק אטדגי

האיש שמגיע לו להדליק משואה ביום העצמאות הוא חבר המועצה המשובח שלמה כהן. התורה קוראת לאדם לרדוף בעקביות אחר הצדק, משום שאם לא יושקע מאמץ כדי לקנותו, הוא לא יושג. זהו פשר הציווי “צדק צדק תרדוף”. צדק אפשר לעשות רק בצדק, ולכן הכפילות צדק צדק. שומר הסף הפנומנלי שלמה כהן הוציא הצדק לאור ועשה זאת בצדק. מר כהן הוציא באומץ רב ובכישרון יוצא דופן עשרות אלפים מהתושבים ממשל המערה של אפלטון, מן החושך אל האור. מהלכים שונים ומשונים, אשר היה בהם טעם לפגם ורע, גרמו למר כהן להקיא בשאט נפש בעלי עניין ואינטרס אשר ניסו לעקם ללא שום הצלחה היושר הפנימי הטבוע בו. תרומתו למען ביטחון המדינה תישאר ככל הנראה עלומה לעוד שנים רבות, אך חובה לציין שתושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי הדרום והעיר אשקלון חבים לו חוב ענק. זכיתי להכיר אדם נפלא ומופלא שמהווה מודל לחיקוי עבורי ועבור רבים. בשם ה’ יעשה וימשיך להצליח אמן. חג עצמאות שמח לכולם, תחי מדינת ישראל.

חי דהרי בוחר בסבא שמעון מכלוף

חי דהרי

סבא שלי שמעון מכלוף הי”ו בחסדי השם, ממייסדי העיר אשקלון שבנה אותה במו ידיו תרתי משמע, עבד למחייתו כמזכיר מועצת הפועלים באשקלון, ובכך סייע רבות באופן אישי למאות משפחות שהגיעו ללשכתו להתייעצות ועזרה.

שמעון מכלוף

סבי כיהן במועצת העיר אשקלון מספר קדנציות כנציג מפלגת העבודה ובקדנציה האחרונה כנציג מפלגת הגמלאים. שמו מוזכר לטובה אצל אלפי אנשים בזכות פעילויות רבות ויוזמות ברוכות שלהן היה שותף. הוא הנחיל לכל המשפחה והסובבים את הערך של העזרה לזולת ללא קבלת תמורה ואת החשיבות של להיות חלק מהכלל ולהשפיע לטובה תמיד. על כן אבחר בו להדליק משואה ולשמש דוגמה לסבא, אבא, איש ציבור ויהודי למופת.

עו”ד אדם סדון בוחר בח"כ אבי דיכטר

אדם סדון

האיש הראוי בעיניי להדליק משואה הוא ח”כ אברהם דיכטר. מבחינתי, הוא הדמות מאשקלון אשר מהווה דוגמה ומופת להתנהלות ציונית אמיתית. בנוסף, הוא עושה דרך פוליטית ראויה ומכובדת ומשמש בתפקידים בכירים בצורה מצוינת, תמיד ממלכתי וענייני ועושה המון כבוד לעיר אשקלון.

אבי דיכטר. צילום: אורי קריספין

סולינו סבן בוחר באבי דיכטר

לפני דעתי, מגיע לאבי דיכטר להדליק את המשואה גם כי הוא היה שר מוערך מאוד בממשלה וגם מעולם לא היה איתו שום דבר, אלא רק דברים חיובים. אני אישית מאוד מעריך אותו וחושב שהוא מודל לחיקוי.

סולינו סבן

 

ישראל זיו בוחר באלי דיין

אלי דיין

אלי דיין הרים את נס התקווה וההזדמנות עבור שכונות המצוקה באשקלון עת נבחר בגיל 28 לכהן כראש עיריית אשקלון בשנת 1978. כראש עיר הוא שם את התושב במרכז סדרי העדיפויות, יצר משאבים רבים מהארץ ומחו״ל שהוקצו ליצירת הזדמנויות שוות לכלל תושבי העיר החל מהגיל הרך,סטודנטים ועוד

ישראל זיו

והכול תוך שיתוף אמיתי של התושבים בהחלטות לגבי גורלם, אופן הקצאת המשאבים ומתוך כבוד הדדי. אלי העביר את אשקלון מ״עיר ללא רחמים״ וועדה קרואה אל עיר אינטגרטיבית, מפותחת ומשגשגת בכל תחומי החיים,אשר טוב לגור בה ונעים לחיות בה, ועל כך אנו חבים לו תודה והוקרה ענקית!

ד”ר חזי לוי בוחר בריקי ואבי לרר

ד"ר חזי לוי מדליק נר חנוכה עם משפחת לרר. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

לדעתי, ריקי ואבי לרר (עמותת ושמחת) ראויים להדליק משואה בשל תרומתם ונדיבותם לקהילה באשקלון, תמיכתם בחולים ומאושפזים, פתיחת ביתם לחולים ומתן לינה ומזון לחולים מאושפזים ובני משפחותיהם, גיוס וחלוקת מזון לרגל חגי ישראל למאות נזקקים באשקלון, לתפארת החסד, אהבת האדם ותמיכה בחולים ונזקקים ללא תמורה ולתפארת אשקלון ומדינת ישראל.

שלומי לוי בוחר באלי אלעזרא ונחום ביתן

אלי אלעזרא. צילום: דוד לוי

השניים שגדלו בשכונות הוותיקות באשקלון, במשפחות מרובות ילדים ולא מרובות אמצעים, הצליחו בצעד אמיץ ועם המון אינטליגנציה לסלול דרכם אל פסגת הכלכלה של המשק הישראלי והפכו, כל אחד בדרכו, לאנשי המשק המשפיעים במדינה.

נחום ביתן

לצד הנסיקה המטאורית, נשארו צנועים, מדברים בגובה העיניים עם כל מי שנקרה בדרכם, עוסקים בנתינה בסתר והכי חשוב: ממשיכים להתגורר באשקלון, להתגאות בכל הזדמנות בעיר הולדתם ולרכז את מרבית עיסוקם כאן. הם גאווה אמיתית, מודלים לחיקוי! בשם ה’ ימשיכו לעשות ולהצליח אמן. חג עצמאות שמח לכולם, תחי מדינת ישראל.

יוחאי יפרח בוחר בפרופ' חיים יוספי

פרופ' חיים יוספי. צילום: אורי קריספין

בעיניי מי שראוי להדליק משואה ביום העצמאות הוא ללא ספק פרופ' חיים יוספי, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים ברזילי. מעבר לעבודתו היום-יומית החשובה בהצלת חיים, הוא הגיע להמון הצלחות בעולם הרפואי.

יוחאי יפרח

במקביל, הוא מעולם לא התחבא ולא הסתיר את זה שהוא בא מאשקלון וגר באשקלון, וייצג אותנו בכבוד רב בארץ וגם בעולם. הוא שם את אשקלון גם מבחינה רפואית על המפה, ועל זה בהחלט מגיע לו כבוד.

משה ג’אן בוחר בדוד רוזנר

דוד רוזנר

דוד רוזנר הוא ביטוי מושלם ותמציתי למילים "אהבת חינם". הוא לקח תחת חסותו בית ילדים, שהחיים הם מציאות לא פשוטה עבורם, ומנסה (ומצליח) להנגיש להם יכולות של אדם סטנדרטי במדינה מערבית.

משה גאן. צילום: תומר שונם הלוי

הוא לא נותן להם דגים, הוא נותן להם חכות כדי שיגדלו להיות מבוגרים מועילים ועצמאיים לחברה, וכל זאת במסירות וצניעות שאינן אופייניות לתורמים בימינו. נוסף לכסף, הוא מביא את עצמו. מדובר באדם שפועלו מזכה אותו בכל תואר כבוד אפשרי.

עו"ד מיכה לנקרי בוחר בד"ר חזי לוי

ד"ר חזי לוי. צילום: אורי קריספין

האיש הראוי ביותר להדליק משואה הוא מנהל המרכז הרפואי ברזילי ד”ר חזי לוי על ניהול למופת. אדם מקצועי, ישר ובעל חזון, מעולם לא הרים ידיים למרות המכשולים והקשיים. בנחישות אין קץ ניצח על בניית חדר המיון הממוגן והאגפים החדשים.

מי שמבקר בבית החולים חש את טביעות אצבעותיו, יותר נקי, יותר אסטטי. אף שכולם חששו מבית החולים החדש באשדוד, הוא ידע לתת פייט ולגייס כוח אדם מקצועי. הוא לא רק רופא ומנהל מקצוען, הוא גם בעל לב רחב ומסביר פנים. באישיותו הכובשת ובזכות הקמת מפעל חייו – המבנה החדש של ברזילי – הוא יותר מראוי להשיא משואה.

רועי צאיג בוחר במלי ומיכה שטרית

מיכה ומלי שטרית

אני בוחר במלי ומיכה שטרית להדליק משואה. לפני כארבע שנים איבד הזוג הנפלא הזה את היקר לו מכול: הבן אלחי ז”ל נהרג במסגרת שירותו הצבאי, כאשר גי’פ ששהה בו התהפך. מתוך הכאב הבלתי נתפס של הזוג, הם בחרו הן להמשיך הלאה ולתרום לחיילים והן לקיים מפעל הנצחה לזכרו. מאחורי ביתם הם הקימו צימר הנקרא “בית אלחי”, המארח בהתנדבות מלאה בכל סוף שבוע חיילים בודדים ומהווה הנצחה חיה לזכרו.

רועי צאיג

בנוסף, הם מעבירים הרצאות בבסיס צה”ל למען מניעת תאונות צבאיות. הזוג הקים בבית הספר רונסון, שבו למד אלחי, חדר אמנות בשם “סדנת אלחי” לזכרו בשיתוף עם חברי המשפחה. בנוסף, מתקיים פרויקט למען חיילים בבית השומר, סדנאות לתרפיה באמנות בבתי ספר לזכרו, תחרות הגלישה השנתית של אשקלון מתקיימת לזכרו של אלחי, והמשפחה תורמת את הפרסים. כמי שמייצגים את השכול ואת הבחירה בחיים למרות הכול, אין ראויים מהם לטעמי  בטח כשאנחנו נמצאים ביום הזיכרון ובזכות אותם חיילים שהקריבו עצמם למעננו חוגגים בכל שנה את עצמאותנו.

יניב וובט בוחר בשולה מהצרי

שולה עם בעלה ראש העיר לשעבר רוני מהצרי. צילום: אילן אסייג

עבורי, הדלקת משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל מסמלת את ישראל היפה. אני מאוד הייתי ממליץ שגברת שולה מהצרי תדליק משואה לרגל 70 שנה למדינת ישראל. גברת מהצרי היא באמת אישה של נתינה, אישה של חסד, אישה שאוהבת לעזור ולסייע בלי תמורה או כל דבר אחר. היא מאוד אוהבת לתרום מעצמה. בכל שנה ושנה במשך עשרות שנים היא עושה את הפעילויות של גמילות חסדים, עזרה לנזקקים בכל עת. היא תורמת מעצמה, מזמנה וממשאביה, מגייסת את כל סביבתה למען העשייה של הנתינה לאחר.

יניב וובט

באמת אפשר ללמוד ממנה המון על כל הנושא של נתינה ועזרה לזולת, והיא עושה זאת במשך כל ימות השנה וכמובן בערבי חגי ישראל אני עד לעשייתה בקבוצות אוכלוסייה שונות ומגוונות בעירנו בעזרה לאנשים בכל תחום. כתוב במקורות “ונתנו בני ישראל איש כמתנת ידו”. אם אנחנו לוקחים את המילה "ונתנו" וקוראים אותה מההתחלה לסוף או מהסוף להתחלה זה אותו דבר. שאלוהים יוסיף לה וייתן לה המון מכל הלב. מבחינתי, זו אישה שהיא מודל לחיקוי לאנשים שילמדו מהי נתינה ומה היא אהבת חינם. זה המעט שאנו כעיר יכולים לעשות עבור אנשים שכמותה. הדלקת משואה היא סמל של הערכה והוקרה. חג עצמאות שמח למדינת ישראל ולאזרחיה.

יוסי פרטוק בוחר במשפחות של זיוה וולך ומשה ינאי

יוסי פרטוק

הייתי מעניין את הנוגעים בדבר לתת לבני משפחתה של זיוה וולך להדליק את המשואה. וולך, מחנכת ומנהלת דגולה, ועדיין לא מצאתי באשקלון אישה שעשתה לטובת ילדי אשקלון כמוה.

זיווה וולך

וולך נפטרה לפני כשנתיים, אולם מורשתה מושרשת כמעט בכל פינה בעיר הזו. היא הייתה מנהלת מושלמת, ומעולם לא השאירה אדם ללא תשובות. אלה שהלכו בדרכה נמצאים היום בכל רובדי האוכלוסייה בארץ, ולא רק באשקלון. האדם השני שבני משפחתו צריכים להדליק משואה הוא ראש אגף החינוך הוותיק משה ינאי ז״ל.

משה ינאי

הוא היה אדם ישר ללא שום פשרות, ידע תמיד לנווט את מערכת החינוך על פי צרכיה, הטביע חותם עמוק, ושמו קשור בחינוך בכל דרך בתולדות אשקלון. יהי זכרם ברוך.

עו"ד לימור רוט חזן בוחרת בזהבה סימני

זהבה סימני

המלצתי כדמות מעוררת השראה והערצה להדלקת משואה ביום העצמאות, הנה גב' זהבה אביב סימני, תושבת העיר אשקלון. זהבה הנה אם שכולה, אשר איבדה את בנה הבכור, שחר סימני, אשר נחטף ונרצח על ידי חוליית חמאס, לפני 24 שנים בדיוק, בי' באייר, 21/4/1994. שחר סימני היה לוחם קרבי, אשר החל את שירותו הצבאי בקומנדו הימי ושימש כלוחם במספר יחידות ובהיותו צוער בקורס קצינים נחטף ונרצח על ידי בני עוולה.

שחר סימני הי"ד

טרם מותו, נלחם שחר בגבורה בחוטפיו ואף פצע אחד מהם. למרבה הצער רוצחו של שחר שוחרר בעסקת גלעד שליט.

לימור רוט חזן

מאז ועד היום מתמודדת גב' זהבה עם השכול הכבד ועושה זאת בדרך ראוייה להערכה. מדובר באשה ערכית מאוד, טובת לב ורגישה, אשר מקדישה עצמה לסיוע לזולת. בין היתר, מעניקה טיפולים אלטרנטיביים לאנשים הסובלים ממצוקות. והכל בסתר ובצנעה. גב' זהבה היקרה הוסיפה וטיפחה עוד שלושה ילדים, מלח הארץ, והנה כיום סבתא מסורה לשמונה נכדים. על עמידתה האיתנה כל השנים, על פועלה והישגיה ובייחוד על אופייה הייחודי, לדעתי ראויה היא להדלקת משואה.

שרה זכריה בוחרת בגד סובול

גד סובול. צילום: ארז מנשה

לדעתי מי שראוי להדליק משואה הוא חבר ארגון הגמלאים העירוני גד סובול. גד, כידוע, הוא ההיסטוריון המוביל באשקלון. הוא תורם רבות לתיעוד ההיסטוריה בעיר וכן לשימור האתרים ההיסטוריים, שהם מפעל חייו. גד מהווה סמל ומופת לגאווה ישראלית. מצד אחד הוא משמר את הגאווה על העבר, ומצד שני משקיע את כל מרצו בלימוד הדור הצעיר שידע ויזכור את מה שחווינו עד שהגענו לימינו אנו, כמאמר הביטוי “עם שאינו יודע עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל”.

שרה זכריה

מעבר לכך, הוא אדם מופלא וחביב על הבריות ותמיד מעלה את אשקלון על נס. על שימור ההיסטוריה, על ההשקעה בדור הצעיר ועל העברת התורה הלאה – על כל אלו מגיע לו להדליק משואה!

איתי סהר בוחר במגי מדינה

מגי מדינה עם עו"ד סוויסה

הייתי מזמין להדלקת משואה את מגי מדינה, יו"ר אקים באשקלון, שמנהלת בנחישות את מאבקם של בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית מול מערכת קשה ומקשה, בכבוד ובהתנדבות מלאה, ומקדישה למלאכת הקודש הזאת את מיטב זמנה ומרצה לצד עבודתה כמורה בחינוך מיוחד".

איתי סהר. צילום: ראובן קפוצינסקי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר