ממלאים את הפרקים והגנים. עם ישראל חוגג עצמאות. צילום: אורי קריספין

חוגגים עצמאות: רשימת אתרי הקמפינג המומלצים באשקלון

הכל כבר ארוז ומוכן ליציאה אבל באוטו מתחילים הויכוחים לאן עדיף לנסוע? קבלו את רשימת המקומות המובילים באשקלון למנגל ביום העצמאות

פורסם בתאריך: 19.4.18 01:05

     

עם ישראל אוהב לצאת למרחבי הטבע ולגנים הלאומיים ואין כמו יום העצמאות כדי לחוש את זה בעין. משפחות רבות מתחילות לתכנן כבר בימי הפסח את היציאה לחיק הטבע ביום העצמאות. פעם היה זה רק הכנת מנגל חומוס וסלטים אך בשנים האחרונות ההפקה שודרגה: היום כבר מדובר במתחם אוהלים, שולחנות, כיסאות, מערכת הגברה ניידת, גנרטור, ואפילו מתקנים מתנפחים פרטיים למי שיכול להרשות לעצמו. במקומות רבים ניתן להבחין כבר בבוקרו של יום הזיכרון את המקומות השמורים שמתוחמים בסס"ל מבעוד מועד.

חוגגים עצמאות בפארקים. צילום: אורי קריספין

הפארקים הלאומיים ושמורות הטבע בצפון ובדרום שוקקות חיים, אבל גם כאן באשקלון פזורים ברחבי העיר מקומות שמאפשרים לכם להעביר את היום בכיף.

עם ישראלי בפארקים. צילום: אורי קריספין

אז אחרי שהעמסתם את כל הציוד לאוטו והכל כבר מוכן, לפני שמתחילים להתעצבן בפקקים ולהתווכח באוטו איפה הכי כדאי לקבוע יתד, הנה רשימת עשרת המקומות המומלצים, מלבד חופי הים, כאן בתוך העיר אשקלון:

1. הגן הלאומי אשקלון

הגן הלאומי אשקלון. צילום: עיריית אשקלון

הגן הלאומי, הנחשב לאחד מהגדולים ביותר של רשות הטבע והגנים, מתמלא כבכל שנה ביום העצמאות עד אפס מקום. כבר בשעות הבוקר צפוי תור ארוך של מכוניות שעשוי להגיע עד לכיכר המזרקה במורד כביש הירידה בשכונת הסיטי. הכניסה לגן הלאומי אמנם בתשלום, אך מלבד ההוצאה הכספית, הפקקים והעומס – מלבד המרחבים מציע הגן גם את חוף הים שמספק לילדים תעסוקה נוספת בשעות הארוכות של השהיה במקום. בגן ישנם שירותים מסודרים וברזיות. רק אם תקדימו להגיע תוכלו לתפוס שולחנות שעדיין נותרו פנויים.

בשל אופיו של יום הזיכרון הגן יפתח רק בערב יום העצמאות בשעה 19.00 רצוף עד למחרת בשעה 20.00 מוצאי יום העצמאות.

עמדת השומר בכניסה לגן הלאומי אשקלון. צילום: אלירם משה

מחיר: רכב שכל נוסעיו תושבי אשקלון (בהצגת תעודה) 10 שקלים. תושבי אשקלון יכולים להיכנס רגלית לא תשלום. מבקרים שאינם תושבי אשקלון: 28 לאדם בוגר ו-14 לילד.

איך מגיעים: ניתן לנווט ל'גן לאומי אשקלון'. את דרכי ההגעה מכיר כל תושבי העיר. ניתן להיכנס רגלית גם משערו המזרחי של הגן לאחר שצעדתם דקות בודדות מהכיכר הדרומית של רחוב חיל הים.

2. פארק אגמים

פארק ענק וחדיש. פארק אגמים. צילום: אלירם משה

בשכונה החדשה בדרומה של העיר הושלמה לפני מספר חודשים הקמתו של פארק ענק שנחשב כיום לפארק האולטימטיבי אחרי הגן הלאומי. בפארק החדיש שבילי אופניים מסודרים וגני משחקים שווים לילדים. חיסרון: העצים בפארק עדיין קטנים ואזורי הצל דלים. שירותים וברזיות אין גם חנויות להשלמת חוסרים אין בקרבת מקום. אם אתם אוהבי מרחבים ואסטתיקה היינו ממליצים לכם לנסות את הפארק החדש למרות החסרונות.

איך מגיעים: מנווטים ל'פארק אגמים, אשקלון'. ניתן להגיע למגרש החניה של הבריכה העירונית או לרחוב בקעת רימון.

3. הדשא הגדול באפרידר

הדשא הגדול באפרידר. צילום: אלירם משה

בלב השכונה הוותיקה ממוקם 'גן צ'צ'יק'. זהו דשא רחב ידיים המתפרס ממרכז אפרידר מערבה לשד' דרום אפריקה. בנוסף למדשאות קיימת גם חורשה צמודה שממשיכה צפונה עד לכיוון מרכז דוידי. ניתן למצוא אזורים מוצלים. במרחק הליכה נמצאו החנויות במרכז אפרידר.

איך מגיעים: ניתן לנווט ל'גן צ'ציק, אשקלון'. לדשא הגדול ניתן להגיע רגלית ממרכז אפרידר, או דרך סמטאות צרות ברחובות הסמוכים (שרובם חסומים לכלי רכב). מצאנו לכם פרצה למכוניות: סעו ברחוב יוהנסבורג ובצומת עם רחוב הפרג פנו מערבה לחורשה וממנה לדשא הגדול.

4. הגן העתידני וגן פאול ליאון

הגן העתידני. צילום: אלירם משה

המדשאות רחבות הידיים המשתרעות במורד רחוב בר כוכבא מזמינות אליהן לא רק ביום העצמאות משפחות רבות לקמפינג. שתי המדשאות מופרדות על ידי מגרש החניה של מרכז הקליטה 'בית קנדה'. יתרונות: אזורי צל רבים, עשרות מטרים משם ממוקמות חנויות שיחסכו מכם להתרוצץ בעיר כדי להשלים חוסרים. המרחק מחוף בר כוכבא קטן כך שילדים גדולים יכולים לצעוד לים.

הרבה עצים וצל. גן פאול ליאון. צילום: אלירם משה

איך מגיעים: מנווטים ל'גן העתידני, אשקלון' או ל'גן פאול ליאון, אשקלון'. גישה לרכב לגן העתידני במעלה רחוב יפתח הגלעדי ולפארק פאול ליאון דרך חניית בית קנדה.

5. פארק בולטימור

פארק בולטימור. צילום: אלירם משה

לא רחוק מהדשא הגדול של אפרידר ממוקמת עוד מדשאה רחבת ידיים שגם בה ניתן לבלות את היום. במקום, גן משחקים. המכולת הקרובה כמה עשרות מטרים לכוון דרום.

איך מגיעים: מנווטים ל'פארק בולטימור, אשקלון'. ניתן גם להגיע לרחוב עליזה תגר.

6. הדשא הגדול בברנע

גן שרה ודניאל נדיבי. צילום: אלירם משה

באזור שכונת הווילות הוותיקות בשכונת ברנע משתרעות שתי משדאות רחבות ידיים: גן רפאל בלומנפלד וגן שרה ודניאל נדיבי. במדשאות מספר עצים שיוצרים נקודות צל. החיסרון: אין חנויות באזור.

גן רפאל בלומנפלד. צילום: אלירם משה

איך מגיעים: מנווטים ל'גן רפאל בלומנפלד, אשקלון' או ל'גן שרה ודניאל נדיבי, אשקלון'. הכניסה לשתי המדשאות עדיפה דרך רחוב יפתח הגלעדי.

7. פארק נווה דקלים

פארק נווה דקלים. צילום: אלירם משה

במערבה של שכונת נווה דקלים קיים פארק שחוצה את השכונה מדרום לצפון: משד' מנחם בגין ועד לרחוב שאר ישוב. בפארק אשר רובו מדשאות וחלקו שבילים וגני משחקים יש אזורים מוצלים בשפע. החנויות הקרובות במרחק הליכה לא קצר.

הרבה מקומות מוצלים. פארק נווה דקלים. צילום: אלירם משה

איך מגיעים: מנווטים ל'פארק נווה דקלים, אשקלון'. ניתן להגיע דרך סמטאות השכונה ודרך הרחובות יהדות ספרד, שאר ישוב וכל ישראל חברים.

8. גן איברו אמריקה

גן איברו אמריקה. צילום: אלירם משה

בשכונת נווה הדרים, בצידו המזרחי של רחוב תמוז מצויה מדשאה רחבת ידיים. החנויות הכי קרובות במרחק הליכה לרחוב אייר או אלי כהן.

איך מגיעים: מנווטים ל'גן איברו אמריקה, אשקלון'. ניתן להגיע לרחוב תמוז ולא לפספס את המקום.

9. פארק רוגוזין/גן חטואל

גן חטואל. מקומות צל רבים. צילום: אלירם משה

בליבה של שכונת שמשון, ליד מקיף רוגוזין לשעבר, מקום בו שוכנת כיום אולפנת צביה, משתרעת מדשאה רחבה עם גני משחקים לילדים. בשל גילם הרב של העצים שטחי הצל עצומים. ניתן לצעוד לחנויות השונות ברחוב שפירא, ש.י עגנון או לקניון לב.

איך מגיעים: מנווטים ל'גן חטואל, אשקלון'. ניתן להגיע דרך מגרש החניה של אולפנת צביה או לכניסה למתנ"ס שפירא דרך רחוב אריה אחישר.

10. גן יהדות חבר העמים

גן יהדות חבר העמים. צילום: אלירם משה

בשכונת נווה אילן שוכן לו פארק מרובה צמחיה וצל בשילוב עשיר של מתקנים לילדים. במרחק הליכה קצר ניתן להגיע לחנויות ברחוב אלי כהן.

איך מגיעים: ניתן לנווט ל'גן יהדות חבר העמים, אשקלון'. אפשר להגיע למרכז רחוב פקיעין ומיד להבחין בגן בעברו המערבי של הכביש.

11. מדשאות לאורך שד' בן גוריון ורבין

המדשאות בנאות אשקלון. צילום: אלירם משה

רבים שלא מוצאים מקום בפארקים הגדולים מאתרים פיסות דשא במדשאות המצויות לאורכן של רחובות ראשיים דוגמת שד' דוד בן גוריון בשכונת נאות אשקלון או בשד' יצחק רבין בשכונת גן הורדים מאחורי בית ספר אמי"ת.

המדשאות בשד יצחק רבין. צילום: אלירם משה

מעבר לרשימת עשרת המקומות המומלצים ישנן גם מדשאות קטנות יותר ופחות מומלצות כמו:
המדשאה סמוך לבית הספר רמב"ם בגבעת ציון.
המדשאה סמוך לרחוב ביאליק בשכונת גן הורדים.
גן האם – המדשאה שליד אולמי המלך שלמה בשכונת מגדל.
המדשאה ברחוב משה קול מול הכניסה לבית הספר כוכב הצפון.
המדשאה הסמוכה לגן המשחקים מאחורי לבניינים הגבוהים ברחוב משה שרת בברנע.
המדשאה הגדולה סמוך למתנ"ס וולדנברג בעתיקות
המדשאות בשכונת הסיטי בין הבניינים מרחוב אברהם שטרן לרחוב תענך.
המדשאה סמוך למתנ"ס כצנלסון ברמת אשכול.
הפארק המרכזי בין רחוב דולב ללוטוס בשכונת גבעת הפרחים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר