מנוף עגורן באתר בניה
מנוף עגורן באתר בניה

שכונת אגמים: מנופאי התעלף בתא המנוף וחולץ על ידי יחידה מיוחדת

המנופאי סבל מהתקף אסטמה ונזקק לפינוי לבית החולים. לוחמי היחידה קשרו אותו היטב למנשא וגלשו עמו מטה אל צוות מד"א שהמתין לו. צפו בוידאו

פורסם בתאריך: 21.3.18 22:35

     

היחידה לחלוצים מיוחדים של שירותי כבאות והצלה אשקלון הוזעקה בצהריים לחלץ מנופאי שנקלע למצוקה בתוך תא העגורן שבו עבד באתר בניה בשכונת אגמים. הדיווח הראשוני היה על אדם שהתעלף בתוך תא העגורן. כשהגיעו הכוחות למקם הוברר שמדובר בעובד בן 33 הסובל מאסטמה ועבר התקף במהלך העבודה. השימוש במשאף שנשא עימו לא היטיב את מצבו והוא המשיך להתנשף ונזקק טיפול רפואי.

צוות היל"מ שחילץ את המנופאי. צילום: דוברות כב"ה

אלא שכוחות הרפואה של מד"א לא יכלו להגיע אל תא המנוף שנישא לגובה של כ-40 מטרים. חברי היחידה המיוחדת שכאמור הוזעקו למקום, טיפסו עד לתא המנופאי כשהם מצויידים בציוד קשירה ולאחר שזה נקשר כיאות ובצורה בטוחה לבל יפול מטה במהלך הירידה, החלה הורדתו עם חבל עד למיטה של אנשי מד"א שחיכתה לו על הארץ.

 

"מדובר בחילוץ מורכב מאוד מכיוון שתא השליטה של המנופאי קטן מלהכיל יותר מאדם אחד והכל צריך להיעשות במשנה זהירות והמון בטיחות גם בגלל הגובה הרב וגם בגלל הסכנה בחילוץ ממבנה צר של עמודים כשכולו מגורז ובעל הגבלה בהכנת הציוד הנדרש לחילוץ מסוג זה" מסרו חברי היחידה.

העובד הועבר לצוות מד"א שהמתין לו כל העת למטה ופונה כאשר הוא בהכרה להמשך בדיקות במרכז הרפואי ברזילי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר