מפגינים למען הרב.

באר גנים: ראש הישיבה פוטר – התלמידים השביתו את הלימודים

שנה בלבד מאז שנכנס לתפקיד ראש ישיבת בני יששכר בבאר גנים, פוטר הרב גבי טרבלסי במפתיע. ההורים קיבלו את הבשורה בתדהמה, והתלמידים השביתו את הלימודים בדרישה להחזירו. הרב טרבלסי: "תחושות קשות ומאוד כואבות"

פורסם בתאריך: 16.6.17 17:44

     

בתום שנה בלבד בתפקיד הודיעה המועצה האזורית חוף אשקלון לראש ישיבת בני יששכר בבאר גנים, הרב גבי טרבלסי, על פיטוריו. ההודעה על עזיבתו הצפויה של הרב התקבלה בתדהמה מוחלטת בקרב התלמידים וההורים, שמספרים על אדם ערכי ומסור. אף על פי שהשמועה על כך רחשה כבר במשך כמה ימים, ההודעה הרשמית הגיעה ביום שלישי האחרון, והתלמידים בתגובה החליטו להשבית את הלימודים, הכינו שלטים וערכו הפגנה ספונטנית.

“לא יהיו לימודים עד שיחזירו את הרב”

“אין לימודים ולא יהיו לימודים עד שיחזירו את הרב גבי”, אומר דרור מיכאלי, תלמיד כיתה י”א. “והוא בסך הכול שנה בתפקיד. עד שהתחלנו לראות אור בקצה המנהרה, אז גם את זה הורסים. אנחנו כבר מכירים את השיטה, כי גם הרב הקודם עזב בגלל התנהלות לא תקינה וחוסר שיתוף פעולה של המועצה”, הוא אומר. “יש כאן המון דברים שצריך לקדם, בא הרב גבי ומנסה להזיז דברים, אז במקום לעשות יד אחת דוחים אותו”.


לדברי התלמיד יש כמה בעיות בסיסיות בישיבה שמקשות על התנהלות תקינה של המקום, כמו תנאים לא נאותים וכיתות שלא מחוברות לחשמל. “שמענו שמדברים על כך שיש כאן ניהול קלוקל וחוסר קשר עם התלמידים, וזה פשוט לא נכון. יש לנו קשר מצוין עם הרב, ומאז שהוא נכנס לתפקיד הדברים התחילו להתקדם. לדעתי מדובר בשיקולים זרים, שמועות, דברי הסתה ומאבקי כוח. אנחנו לא מחפשים מלחמה, אנחנו אוהבים אותו ורוצים שהוא ימשיך להוביל אותנו, והצדק איתנו”, מסכם מיכאלי.

“העדיפו לפטר אותו”

ההודעה שהופצה בין ההורים

“הילדים החליטו להפסיק את הלימודים על דעת עצמם לאחר שקיבלו את הבשורה. גם אנחנו, ההורים, קיבלנו את זה בתדהמה מוחלטת. רק שנה שעברה היינו בסרט הזה ובאי-הוודאות כשראש הישיבה הקודם פוטר”, מסביר נציג של ועד ההורים. “לאחר שהרב גבי ניסה בכל דרך אפשרית לקדם כאן דברים, הוא הגיש מכתב למועצה ובו בסך הכול ארבעה סעיפים שאם הם לא יתקיימו, הוא לא יוכל פתוח את שנת הלימודים הבאה. בסיומו של המכתב הוא כתב שבמידה וזה לא יקרה, הוא ‘ישקול את צעדיו’. אני חושב שכאן טמונה כל הבעיה. הם העדיפו לעשות את הצעד ולפטר אותו, כי הרגישו ככל הנראה שזה סוג של אולטימטום שהוא הציב”, אומר האב.

 

עוד מספרים ההורים והתלמידים כי לאחרונה הוצמד יועץ מלווה לישיבה ולרב גבי, שלדבריהם התרשם לטובה מהעבודה שנעשית בישיבה. “גם היועץ וגם משרד החינוך, שאחראי על חטיבת הביניים בישיבה, התרשמו לטובה, ולדעתי הפיטורים נעשו בניגוד לדעתם. חשוב להבין שזו ישיבה צומחת. התחלנו מתיכון, ובשנה שעברה העבירו אלינו גם את החטיבה, אז יש הרבה קשיים. יחד עם זאת, הרב גבי בזמן הקצר הזה שהוא נמצא פה הצליח להזיז דברים ולתת תחושה של ביטחון. עכשיו, רגע לפני חופשת הקיץ, מנחיתים עלינו את ההודעה הזאת מבלי בכלל להתייעץ איתנו ההורים או לשתף אותנו בקבלת ההחלטות. זה יוצר המון אי-ודאות ותסכול, וחבל שזה צריך להתנהל כך”, הוא מסכם.

הרב טרבלסי: “כואב לי מאוד”

הרב גבי טרבלסי שמר השבוע על איפוק, אך לא הצליח להסתיר את אכזבתו. “אני מסתובב עם תחושות קשות מאוד וכואבות” הוא אמר. “בסופו של דבר הגענו להחלטה משותפת, כי אני רציתי לעבוד בתנאים מסוימים, מאוד בסיסיים, שלא התקבלו לצערי. הגעתי למסקנה שאם זה לא יקרה, אני לא אוכל להביא את הישיבה למקום שאליו אני רוצה להביא אותה. כואב לי מאוד כי הרגשתי שאנחנו מתקדמים יפה ונמצאים על סף פריצת דרך, אבל אני לא מתעסק בשאלות של ‘למה’ ו’כמה’ ו’איך’, באתי לחנך ולתת להם את כל מה שאני יכול, וברגע שהחליטו שאני לא מתאים, אני ממשיך ליעד הבא”.

ממשיך ליעד הבא. הרב טרבלסי.

ממועצת חוף אשקלון נמסר בתגובה: "ישיבת בני יששכר הוקמה לפני כחמש שנים בבאר גנים עוד לפני שנבנו בה בתי המגורים כדי לספק את לדרישה להקים כאן חינוך דתי תורני על יסודי. בראש הישיבה עמד הרב גבי טרבלסי, והוא קידם את הישיבה וביסס אותה בהצלחה, וכיום היא עומדת על רגליה. לאחרונה, בהחלטה משותפת של המועצה והרב טרבלסי, הוסכם לסיים את ההתקשרות עם הרב. הצעד הזה נעשה בכאב רב לכולנו, לעובדי המועצה ולעובדי הישיבה, שנקשרו לרב טרבלסי. אנו מאחלים לרב טרבלסי הצלחה בהמשך דרכו ובטוחים כי יצליח בכל מקום שיבחר להיות בו".
מהמינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך המפקח על הישיבה נמסר: "ראש הישיבה אינו מועסק על ידי משרד החינוך אלא על ידי המועצה האזורית. יחד עם זאת, הפיקוח מלווה את בית הספר במטרה לסייע בהידברות של כל הגורמים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר