כהן. מפנה את מקומו לסיידא

סגן שר האוצר, יצחק כהן התפטר מהכנסת

החוק הנורבגי מייצר עניין בכנסת. כהן ימשיך לשמש כסגן שר האוצר ואת מושבו בכנסת יתפוס דני סיידא שכבר כיהן בעבר יממה וחצי בלבד כחבר כנסת

פורסם בתאריך: 21.2.18 14:43

     

סגן שר האוצר, חבר הכנסת האשקלוני יצחק כהן ממפלגת ש"ס הגיש את התפטרותו מהכנסת. כהן משמש מזה 12 שנים רצופות כחבר כנסת ונחשב דמות יציבה ובולטת בצמרת מפלגת ש"ס.

סעיף 42ג לחוק יסוד הכנסת, זה המכונה גם 'החוק הנורווגי' מאפשר לחברי כנסת המשמשים בתפקיד ציבורי, כמו זה של כהן המשמש כסגן שר האוצר, להתפטר ולפנות את מקומו בכנסת לחבר אחר מסיעתו.

כהן אתמול בחנוכת חדר המיון הממוגן בברזילי

יצחק כהן שימש שנים רבות כחבר כנסת מטעם ש"ס, כיהן כשר הדתות ובשלב אחר כשר במשרד ראש הממשלה הממונה על שירותי הדת. לפני הקריירה הפוליטית הארצית שלו עשה קריירה מקומית כשכיהן 2 קדנציות וחצי במועצת עיריית אשקלון.

ההתפטרות תיכנס לתוקף מחר ובמקומו של כהן יאייש את ספסלי הקואליציה דני סיידא שיושבע בנוהל המקובל לכנסת. סיידא תושב הצפון הנהנה כעת מתחולתו של החוק הנורווגי כבר שימש בעבר חבר כנסת ואותו חוק נורווגי שממנו הוא נהנה היום, קטע את חברותו בכנסת לאחר יממה וחצי בלבד, כשהשר משולם נהרי התפטר מתפקידו וחזר לשמש כחבר כנסת ודחק את סיידא החוצה.

כמו שנהרי התפטר וחזר לשמש כחבר כנסת מאפשר החוק הנורווגי גם לכהן לחזור לספסלי הכנסת באם יתפטר בעתיד מתפקידו כסגן שר האוצר.

היינו שניים, נותר רק אחד. דיכטר המכהן עם שכנו כהן הפורש, אתמול בחנוכת חדר המיון הממוגן בברזילי. צילום: אורי קריספין

כעת נותרת אשקלון עם חבר כנסת מכהן אחד, אבי דיכטר. השניים מתגוררים במקרה או שלא במקרה בשכנות בשכונת אפרידר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר