לא תמיד נגמר בדו"ח תנועה. צילום: דוברות המשטרה

אור ירוק מתכוננים לסילבסטר: "הממשלה ממשיכה להפקיר את אזרחיה"

סקר שערכה אור ירוק מגלה כי מחצית מהציבור באזור אשקלון צפוי לצאת לבלות ורובו אף ישתה אלכוהול. אור ירוק: "חלק גדול מהציבור לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו והוא ישתה אלכוהול וינהג"

פורסם בתאריך: 26.12.17 10:31

     

בתחילת השבוע הבא יחגגו ברחבי העולם הנוצרי את מסיבות סוף השנה וגם בישראל, רבים יצטרפו לחגיגות ויפקדו את הברים והמועדונים. כמה מהם מתכוונים לשתות אלכוהול ולנהוג? מסתבר שהרבה.

אילוסטרציה. צילום: asap

אחד מכל עשרה מתושבי האזור (12%) מעריך כי חבריו ישתו אלכוהול וינהגו. כך עולה מסקר מדגמי חדש שערכה עמותת אור ירוק במיוחד לרגל מסיבות סוף השנה. הסקר בוצע ב 141 רשויות וסקר 1,413 משתתפים בין הגילאים 17-65. הסקר נועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכויים שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ויתפסו על ידי המשטרה.

בין המקומות שתושביהם השתתפו בסקר גם אשקלון, קריית גת, לכיש, שפיר וחוף אשקלון:

  • 50% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי יצאו לבלות בסילבסטר.
  • 57% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים.
  • 12% מבין הנשאלים טוענים כי חבריהם ינהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי.
  • 24% מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג.

פעילות מוגברת בליל הסילבסטר. צילום דוברות המשטרה

"למרות הידיעה שהמשטרה תתגבר את האכיפה בליל הסילבסטר, חלק גדול מהציבור לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו והוא ישתה אלכוהול וינהג" אומר השבוע מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה "ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את אזרחיה על הכבישים, ולצערנו המחדל גובה חיי אדם רבים. על המשרד לביטחון פנים להוסיף ניידות ושוטרים ולהגביר את האכיפה בכבישים בכל ימות השנה ולא רק באירועים כמו הסילבסטר".

דו"ח שהכינה עמותת אור ירוק המתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2006 ל-2014 במטרה לאמוד את היקף התופעה של נהיגה בשכרות חושף כי:

  • בכל יום בממוצע מתרחשת תאונה שאחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול – 360 תאונות אלכוהול מתרחשות בממוצע בכל שנה.
  • בכל יום נפגעים קרוב לשני בני אדם בממוצע בתאונה שאחד הנהגים היה תחת השפעת אלכוהול – 684 בני אדם בממוצע נפגעים בכל שנה בתאונות אלכוהול.
  • 18 בני אדם נהרגים בכל שנה בתאונות אלכוהול בממוצע. יותר מאחד בכל חודש.

פעילות המשטרה בכבישים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

עוד מוסרים באור ירוק כי במהלך השנים האחרונות חלה ירידה במספר תאונות הדרכים והנפגעים בתאונות אלכוהול. מה שמוכיח, לדבריהם,  כי ניתן להצליח במאבק והמשיך לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה

 מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה לדברים: "במסגרת סיכום תקציב 2017-2018 ועפ"י מדיניות השר, הופנו משאבים משמעותיים לטובת תגבור האכיפה בכבישים – 160 תקני שוטרים ו-200 תקני סטודנט. בנוסף ויסתה משטרת ישראל 60 תקני שוטרים לתחום".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר