התיעוד מתוך מצלמת האבטחה

תיעוד: פועלי ניקיון באשקלון מעמיסים ציוד יקר

עובדים של חברת "פרח השקד", שעסקו בניקיון העיר מטעם העירייה, תועדו כשהם מעמיסים ציוד גלישה יקר שעמד מחוץ לבית מגורים. בחברה הגיבו: "העובדים הסבירו כי התייחסו לציוד כאל אשפה, וכשהוברר שלא כך הדבר, הם החזירו אותו". איתן אייזן, בעל הציוד, טוען כי לא הוחזר דבר. המשטרה פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 25.12.17 15:07

     

יום שישי לפני כעשרה ימים, בשעה חמש וחצי לפנות בוקר יצא איתן אייזן לעוד יום עבודה שגרתי במועדון הגלישה החדש שלו Back Wash, שנמצא על חוף ימה של אשקלון. כהרגלו, הוא יצא מפתח ביתו שבשכונת ברנע בעיר, ארגן את כל הציוד הנדרש על המדרכה — לדבריו, קרוב מאוד לפתח הדלת — והמתין למדריך נוסף כדי שיעשו יחד את דרכם למועדון. כשהוא הגיע התברר שיש תקלה בשלט האזעקה של הרכב, והשניים נכנסו אל תוך הבית לפתור את התקלה, וציוד נותר בחוץ.

דקות אחדות לאחר מכן, כשהוא יצא שוב החוצה, גילה אייזן כי הציוד, בשווי מוערך של כ-10,000 נעלם כלא היה.

ציוד גלישה. אילוסטרציה: דניאל צ'צ'יק

“יום שישי הוא יום מאוד לחוץ וצפוף במועדון, גם לי וגם למדריכים שלי, הוא מתחיל בשיעורים פרטיים ונגמר בחוגים, ואין לנו רגע אחד לנשום”, הוא מספר. “זה מועדון גלישה שהוא בסך הכול בן חצי שנה, וכל העבודה הזאת היא מבורכת, אבל היא גם מאוד אינטנסיבית, והכול נעשה בלחץ של זמן. זה בדיוק מה שהיה ביום שישי האחרון. ארגנתי את הציוד בזריזות וחיכיתי למדריך, אבל אז התברר שיש בעיה עם השלט, ונכנסו פנימה לכמה דקות. כשיצאתי שוב לא האמנתי למראה עיניי, כל מה שהיה שם נעלם. הציוד האישי שלי, שכלל את החליפה שלי ועוד שתי חליפות, תיק עם ציוד אישי ושקית עם דברים. המדריך השאיר את הגלשן הפרטי שלו, גלשן מיוחד שהוא ייבוא מאוסטרליה ועולה בסביבות ה-4,000 שקל. גם החליפה שלי, שהיא מאוד מיוחדת והרשיתי לעצמי לקנות אותה בדרך לא דרך, עולה בסביבות הסכום הזה. היו שם התיק האישי שלו ומגבות. בקיצור כל מה שהיינו צריכים ליום הזה”.

"העברנו את היום, קופאים מקור"

אייזן ההמום חזר פנימה וביקש לברר עם חברו לאן נעלמו הדברים. “חשבתי שהוא הכניס אותם פנימה, ולא שמתי לב, אבל הוא הסתכל עליי המום, ואז הבנתי שאני בבעיה”, הוא מספר. בשלב הבא, דקות באחדות לאחר שגילה שהציוד נעלם, הוא לקח את הרכב של אביו ויצא לסייר ברחבי השכונה. “התחלתי לחפש רכב חשוד, אדם חשוד, משהו שמעורר את החשד שלי, ולא מצאתי שום דבר. הרחובות היו ריקים ושוממים בשעה הזאת. כשהבנתי שכבר אין טעם ושהלכו לי הדברים, חזרתי הביתה ונסענו למועדון. נאלצנו כמובן לבטל את ארבעת השיעורים הראשונים, שזה גם נזק שנגרם לנו, כי בימי החורף גם ככה קצת קשה לייצר עבודה. בסוף הצלחנו איכשהו להתארגן על ציוד חלופי, שכלל חליפות קצרות וציוד מיושן, וככה העברנו את היום, קופאים מקור”.

במקביל עדכן אייזן את שותפו לעסק על מה שאירע, וזה התחיל לעשות בירורים מול כל הגורמים שיכולים להיות רלוונטיים. “היום היה מאוד עמוס, אז לא התעסקתי בזה בשעות שלאחר מכן. במקביל גם אבא שלי וגם השותף שלי ניסו לברר פרטים”.

"המנהל היה בהלם"

כשסיים את היום הארוך, חייג אייזן למשטרה וביקש להגיש תלונה על גניבה, אך נאמר לו שלצורך כך הוא יצטרך להגיע לתחנת המשטרה. “השבת כבר הייתה בפתח, אז החלטתי לדחות את זה למוצ”ש. במקביל אבא שלי סיפר לשכן שגר לידינו, והוא הציע שננסה לבדוק במצלמה שלו. תוך כדי שאני מדבר עם תחנת המשטרה אני מקבל לוואטסאפ שלי סרטונים, שבהם רואים רכב של חברת ‘פרח השקד’, חברת ניקיון שמועסקת על ידי עיריית אשקלון, עוצר ליד הציוד, והעובד, שיושב ליד הנהג, מעמיס את הדברים על הטנדר. עם הגלשן הם הסתבכו קצת, אז הוא נסע רוורס וכיוון את עצמו, כדי שיהיה להם קל יותר. הם העלו את הכול ונסעו. כמה דקות לאחר מכן רואים את הרכב שוב במצלמות, כשהוא עובר את הבית בפול גז ונעלם”.

במוצאי שבת הוא אכן ניגש לתחנת המשטרה וביקש להגיש תלונה, אך נאמר לו שבשל עומס חריג עדיף שיחזור ביום ראשון, וכך עשה. במקביל יצר שותפו קשר עם חברת "פרח שקד" ועם עיריית אשקלון בניסיון להשיב את הציוד שנעלם. “פניתי למנהל של החבר’ה וגם שלחתי לו את הסרטונים, הוא היה די בהלם ואמר שיעשה בירור”, מספר השותף.

בתום בירור שנעשה לעובדים, חזר אליו איש הקשר של החברה ועדכן אותו שהעובדים חשבו שמדובר בזבל, ולכן פינו אותו מהמדרכה. כשהגיעו לנקודת פינוי הפסולת, הבינו שמדובר בציוד שמישהו ככל הנראה שכח ושבו להחזיר אותו למקום שממנו נלקח. “אכן רואים במצלמות שהרכב חוזר, אבל הם לא עצרו ולא החזירו שום דבר. בדיוק ההפך, הרכב עבר את הבית במהירות מופרזת ולא נראה שמישהו שם התכוון בכלל להאט, הכוונה שלהם הייתה יותר להימלט”, אומר אייזן.

מתוך התיעוד של מצלמת האבטחה

לאחר שהסבירו לאחראי מטעם החברה שהציוד לא הושב, נאמר להם, לטענתם, שהחברה מבחינתה סגרה את העניין, והם מוזמנים לפנות לגורמים אחרים שתפקידם לטפל במקרים מסוג זה. “פניתי גם לעירייה, כי היא המעסיק של החברה, אבל גם שם לא נתנו לי תשובות”, אומר השותף.

"זה אבסורד להגיד 'החזרנו'"

“כל ההסבר הזה הוא התחמקות אחת גדולה, אני מרגיש שעושים ממני צחוק”, אומר אייזן. “באים העובדים ורואים ציוד גלישה, גלשן וחליפות, אי אפשר לטעות ולחשוב שזה זבל. זה גם היה מונח מטרים ספורים מפתח הדלת של הבית, לא של שער הכניסה, של הבית שלי ממש. ודבר שני, גם אם נגיד שהם התבלבלו ולקחו בטעות, ואז גם החזירו, אז איפה הציוד. זה אבסורד לבוא ולהגיד לי ‘החזרנו’ כשהציוד לא אצלי. אני חושב שאחרי שהם עשו את מה שעשו הם נכנסו ללחץ והורידו את הדברים איפשהו או אצל מישהו, ועכשיו מספרים לי סיפורים. זאת פגיעה שאני לא יכול לתאר אותה. זה עסק חדש שבניתי ב—10 אצבעות, ונגרם לי נזק עצום. אני ממש לא מתכוון לוותר על העניין הזה, יש לנו תיעוד של הכול, והשלב הבא הוא ללכת לתביעות קטנות”.

תגובת "פרח השקד": "ההתייחסות לציוד הייתה כאשפה"

תגובתו של ליאור שוורץ, נציג חברת "פרח השקד" באשקלון: “ביום שישי ה-15.12 בשעה 5:00 בבוקר, ביצע טנדר של חברתנו את משימות הבוקר שלו, שהן איסוף חפצים ואשפה ממדרכות שכונת ברנע. בין יתר פריטי האשפה, נאספו על ידי עובד הניקיון פריטים שתושב השכונה הניח על המדרכה. ביציאה מהרחוב, כאשר מרוקנים את האשפה מהטנדר, הבין הטנדריסט כי חלק מהפריטים כנראה אינם אשפה וייתכן שנשכחו על ידי תושב הרחוב, משכך החליט הטנדריסט להחזיר את הפריטים למקום ממנו נאספו. יש לזכור כי איסוף פרטי אשפה ממדרכות הרחוב הינו עניין שבשגרה, ולעיתים לא ניתן לבצע הבחנה ברורה בין אשפה לבין פריט שאינו אשפה, בייחוד כשהוא זרוק על המדרכה. כמו כן לא רבים מבינים בערכו של הציוד המדובר, לא כל שכן בשעה 5:00 בבוקר. במוצאי השבת, בשבוע שעבר, יום לאחר המקרה, פנה אליי תושב השכונה והסביר לי את שקרה. כמו כן, שלח לי סרטון שקיבל משכנו, בו נראה הטנדר של חברתנו עוצר, והעוזר יוצא ומרים כמה פריטים, משליך אותם לארגז הטנדר וממשיך בעבודתו. פרק זמן קצר לאחר מכן רואים שהטנדר חזר וחלף על פני המצלמה, כשהוא לא נראה עוצר. בשיחה שקיימנו עם העובדים ברגע שפנה התושב הוסבר לנו על ידם כי הם השיבו את הפריטים למקום ממנו נאספו. אנו בטוחים שהתושב מנקודת מבטו איבד פריטים יקרי ערך, אך לדברי העובדים שלנו, לא היה להם ולו מושג קלוש על ערכם של הפריטים, וההתייחסות אליהם הייתה כאשפה. הסברתי לתושב שאני מצר על כך שלא נמצאו הפריטים ומקווה שגם יימצאו, ושבמידה ואינו מסתפק בבדיקה שערכנו, הוא מוזמן לפעול בדרכים המקובלות, כולל בדיקת מול רשויות החוק. אנו מקווים שלא תצא דיבתנו רעה בעיתונכם בטרם יוברר הנושא עד תום”.

ממשטרת ישראל מרחב לכיש נמסר בתגובה: “תלונה הוגשה בתחנת המשטרה באשקלון אודות המקרה, וזאת עדיין בשלבי חקירה. מאחר וטרם מוצו כלל פעולות החקירה לא ניתן לפרט מעבר”.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “אנו מנועים מלהגיב מאחר והמקרה המדובר נמצא תחת חקירת משטרה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר