ריקי שי ותומר גלאם בפסטיבל הודו. צילום: יוסי את עוזי

העירייה: כ-2,000 משתתפים בפסטיבל הודו באשקלון

הפסטיבל התקיים בסימן החתימה על ערים תאומות בין אשקלון לבארודה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ההסכם החדש בין אשקלון לברודה ללא ספק משחק תפקיד חשוב בחיזוק היחסים העתידיים בין המדינות והאנשים"

פורסם בתאריך: 20.12.17 12:07

     

הצלחה מרשימה לפסטיבל הודו באשקלון. כך מדווחת היום עיריית אשקלון. כ-2,000 משתתפים הגיעו לעיר ביום חמישי האחרון לקחת חלק בפסטיבל הודו, המהווה את האירוע המרכזי של קהילת הודו בישראל.

עם הכניסה למתחם קיבלה את באי הפסטיבל תפאורה מיוחדת של מיטב המעצבים בארץ בהשראת סרטים הודים ושדרת דוכנים בסגנון שווקי הודו שהציעו ביגוד, תכשיטים, דוכני חינה, צ'אי, מטעמים שבישלו שפים נציגי המלונות המובילים בהודו.

כמו כן, הופיעו בשירה ובריקודים להקות וזמרים מרחבי הארץ. בין האומנים הרבים שהגיעו היה גם תיאטרון מומבאי שהופיעו בהצגה הודית מהווי הנסיעה באוטובוסים שריתקה את הצופים, שחקנים מקצועיים טובי ישראל שהסכימו להופיע בהתנדבות למען קשרי השותפות בין הודו לישראל.

גלאם ובכירי העירייה עם קאפור בפסטיבל הודו. צילום: יוסי את עוזי

בין המברכים הרבים היה השגריר פאוון קאפור שהפתיע ובירך את הקהל בשפה העברית. בין היתר אמר השגריר: "אני שמח שעיריית אשקלון מארחת את הכנס החמישי של יהודי הודו בישראל, האירוע יחזק את יוצאי הודו ויחזיר את הצעירים בקהילה לשורשים שלהם" אמר קאפור "אני מברך על ההתמדה של הנהלת העירייה ועל המנהיגות שהם הפגינו בחתימה על ברית ערים תאומות. אומנם, ד"ר ריקי שי הינה חברת המועצה ההודית היחידה אך אני מקווה שהיא תהווה השראה לעוד נשים ואנשים להיכנס ולהשפיע בקהילה ההודית בהמשך".

גם ראש העירייה בפועל, תומר גלאם עלה לברך "אנו נמצאים בעיצומו של מהלך היסטורי – מהלך שיוביל לשיתוף פעולה ראשון מסוגו וייחודי באופיו בין העיר אשקלון בישראל לעיר בארודה בהודו ולקשרי גומלין מבורכים ואינסוף שיתופי פעולה פוריים ומרתקים" אמר גלאם.

ברכה נוספת ומיוחדת שהצליחה להפתיע את הקהל הייתה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמסר בקטע וידאו את ברכתו ושבחיו על גיבוש ההסכם בין הערים. "לישראל והודו יש כל כך הרבה מן המשותף למרות ההבדלים, גודל האוכלוסייה והגיאוגרפיה. לאנשים יש היסטוריה עשירה וארוכה ומסורת גאה ועדיין מחפשים הבטחה לעתיד. ההסכם החדש בין אשקלון לברודה ללא ספק משחק תפקיד חשוב בחיזוק היחסים העתידיים בין המדינות והאנשים".

קאפור, שי וגלאם עם תעודות ההוקרה. צילום: יוסי את עוזי

חברת המועצה, ד"ר ריקי שי: "אני שמחה על כך שאשקלון נבחרה לארח את הכנס השנתי במיוחד לאור העובדה שהשנה אשקלון והודו חוגגות 70 שנה לעצמאותם וכן אנו חוגגים 25 שנה שיתוף פעולה בין הודו לישראל מה שהופך את המפגש השנה למשמעותי ביותר" אמרה שי בהתרגשות "כבת הקהילה ההודית ולאחר פעילות ציבורית ענפה ראיתי את חשיבות הקשר עם מעצמה כל כך גדולה שבאמתחתה תרבות עשירה, תעשייה ואומנות ואני בטוחה שלאחר שלוש שנים הקשרים יניבו שיתופי פעולה פוריים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר