סופה ביילין. צילום: דוד לוי

"מיעוט קטן": הניסוח של סופה ביילין הרגיז את הרב יעקב אביטן

צפו: הרב אביטן יוצא נגד ממלאת מקום ראש העיר שטענה כי הדתיים הם מיעוט במדינה. הדיון הסוער החל לגלוש ורק לאחר מספר דקות חזרה המליאה לעסוק בנושאים שעל סדר היום

פורסם בתאריך: 5.12.17 11:37

     

מ"מ ראש העירייה, סופיה ביילין הצליחה להוציא אמש את נציג ש"ס במועצת עיריית אשקלון משלוותו. בפוסט שפרסמה אתמול מתחה ביילין ביקורת על חוק המרכולים שאושר בתחילת השבוע בממשלה.

"החרדים רשמו לעצמן הישג נוסף בניסיון לשנות ולהפר את הסטטוס קוו" כתבה ביילין "אבל אנחנו לא נשתוק אל מול ההפרה הבוטה. מדובר בפגיעה קשה בציבור החילוני המהווה רוב, אותו ציבור שמשלם מיסים, עובד, משרת בצבא ועושה מילואים. גם לנו מגיע להעביר את יום השבת כיצד שאנחנו רוצים ולא כיצד שראשי המפלגות החרדיות רוצים" כתבה וחתמה בשורה שהתסיסה את הרב "אסור לנו לתת שמיעוט קטן ישלוט לנו על החיים".

הפוסט של סופיה ביילין. מיעוט קטן

הרב אביטן כאמור נשמע נסער במהלך הישיבה אמש. הרב סיפר על יחסיו הקרובים עם שכניו המחללים שבת סמוך לביתו. "מכאן לבוא ולהגיד שאני – מיעוט במדינת היהודים, שאני הולך עם כיפה – מיעוט" ביילין הצטדקה וביקשה להסביר שהיא בעד ססטוס קוו ושמגזר אחד לא צריך להכתיב למגזר אחר מה לעשו ושאין צורך כעת לחוקק חוק כמו חוק המרכולים".

הרב יעקב אביטן. צילום: דוד לוי

בוריס מנור הוסיף שמן למדור כשטען כי לפי הסטטיסטיקה של מדינה ישראל רק 25% מאוכלוסיית המדינה נקראים דתיים והקים עליו חברי מועצה נוספים. משה אטיאס מנסה להרגיע את הרוחות ללא הרבה הצלחה ורק לאחר מספר דקות חזרה המליאה לעסוק בהצעות שעל סדר היום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר