הכוננים החדשים בסוף הטקס. צילום: אלירם משה

מד"א אשקלון: 14 כוננים חדשים יוזנקו לאירועים ברחבי העיר

אפליקציית הצוותים של מד"א תאתר את מיקומם וכשהקריאה קרובה אליהם הם יגיעו למקום ויעניקו טיפול ראשוני, לעיתים מציל חיים עד להגעת האמבולנס

פורסם בתאריך: 4.12.17 18:32

     

בתחילת השבוע נכנסו לתפקידם 14 חובשי רפואת חירום חדשים שישמשו מעתה ככוננים ויוקפצו להעניק סיוע מציל חיים לקריאות שמתקבלות בקרבתם.

הכוננים החדשים הם למעשה חובשי רפואת חירום שהוסמכו להעניק טיפול ראשוני מציל חיים לחולים ולפצועים. כל הכוננים הם מתנדבים פעילים במגן דוד אדום, חלקם נהגי אמבולנס וחלקם אנשי צוות האמבולנס המשובצים למשמרות בתחנה המקומית.

רכז המתנדבים, הפארמדיק מוטי שוב והחובש הבכיר ישראל לוגסי מחלקים את התיקים. צילום: אלירם משה

בטקס שנערך בתחילת השבוע חולקו תיקי הכוננים הגדולים המצוידים בבלון חמצן רפואי, בערכת החייאה ובציוד נוסף לחבישה ולביצוע שלל פעולות נוספות שמטרתן להציל חיים עד להגעת האמבולנס שיפנה את הנפגע או החולה לחדר המיון.

הכוננים התקינו בטלפונים שלהם את אפליקציית הצוותים של מד"א, שמזהה את מיקומם בכל עת ומתריעה להם את כתובת האירוע ואת פרטי הקריאה במקרה שהם נמצאים בקרבת מקום.

מדובר בחיזוק משמעותי לצוותי מד"א באשקלון. כיום פועלים ברחבי העיר עשרות כוננים בהתנדבות, ללא כל תשלום ועל חשבון זמנם הפרטי ומבלי לעשות חשבון על צריכת הדלק שברכבם הפרטי. יש המקפידים לצאת כמעט לכל קריאה ויש כאלה שיוצאים למקרים הדחופים והקרובים אליהם.

מלבד הטיפול הראשוני בפצוע או בחולה, הכוננים שמגיעים לפני האמבולנס מעבירים דיווח ראשוני למוקד מד"א על חומרת האירוע, מרגיעים את בני המשפחה שבדרך כלל אינם יודעים כיצד להתמודד ברגעים הקשים של יקיריהם. כשכתובת האירוע לא ברורה הם מסייעים בהכוונת האמבולנס למקום הנכון ומשתתפים בטיפול בחולה ובשינועו עד לאמבולנס.

עוד נודע כי כבר בעוד שבועיים צפוי להתקיים טקס נוסף ובו יכנסו לתפקידם עוד 13 כוננים נוספים שיהוו גם הם חיזוק משמעותי לתפקוד צוותי מד"א ברחבי העיר.

הכוננים החדשים בסוף הטקס. צילום: אלירם משה

לפני מספר שבועות כבר דיווחנו על מאמצי מד"א לשפר את ההגעה לכל אירוע בזמן הקצר ובמסגרת המאמצים גם נפתחה בשכונת ברנע נקודת הזנקה שמקצרת באופן משמעותי את זמן הגעת האמבולנס למקרים בשכונה הצפונית.

בקרוב צפוי להיפתח קורס חובשים ונהגי אמבולנס נוסף המיועד לגברים ונשים תושבי העיר. זה הזמן להצטרף למעגל המתנדבים של מד"א וזכות במצווה חשובה של הצלת חיים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר