שכונת עיר ימים. הדמייה: עיריית אשקלון

הלמ"ס: ההכנסה הממוצעת למשק בית באשקלון היא 12,436 שקלים

היכן מדורגת אשקלון ביחס לערים הגדולות האחרות? במקום האחרון או הראשון? הנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלים את המקומה האמיתי של אשקלון

פורסם בתאריך: 29.11.17 16:28

     

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את נתוני סקר הוצאות משקי הבית ב-14 הערים הגדולות בישראל. מהנתונים ניתן ללמוד כי אשקלון ממוקמת כמעט בתחתית הדירוג. על פי הנתונים ההכנסה הממוצעת למשק בית באשקלון עומדת על 12,436 שקלים. רק בבני ברק, בירושלים ובבת ים ההכנסה הממוצעת נמוכה מאשר באשקלון.

מנגד, ההוצאה הממוצעת למשק בית באשקלון עומדת על 11,488. באופן תיאורטי ניתן להבין שבממוצע נותרים בידי האשקלוני הממוצע כ-948 שקלים מידי חודש. מדד זה ממקם את אשקלון במקום האחרון. הווי אומר הפער בין ההכנסה להוצאה החודשית בכל הערים האחרות, עומד על למעלה מ-1000 שקלים. אגב, השיאנית בנתון זה, שתושבי אשקלון יכולים להתקנא בתושביה היא ראשון לציון בה הפער בין ההוצאה הממוצעת להכנסה הממוצעת עומדים על יותר מ-6000 שקלים שנותרים בחשבון הבנק המשפחתי מידי בחודש.

באשר לנדל"ן, הסקר מגלה כי ערכן של הדירות באשקלון ממוקם במקום הלפני אחרון, כשאת הרשימה נועלת באר שבע. הסקר שיקלל את ערכן של כלל הדירות באשקלון ומצא כי הממוצע הוא 1,266,000 שקלים לדירה, כאשר בירת הנגב, אחרונה עם שווי ממוצע 1,131,000 שקלים לדירה. מי שמתייצב באופן לא מפתיע בראש הטבלה היא כמובן תל אביב בה המחיר הממוצע לדירה עומד על 3,096,000 לדירה.

נקודת האור שאשקלון יכולה למצוא בסקר היא במדד מספר החדרים. במדד זה מקבלת אשקלון את הדירוג הגבוה ביותר, יחד עם רחובות שבהן גודל דירה ממוצעת עומד על 4.3 חדרים. בעוד שהערים הגדולות והיקרות עומדות על 3.5 חדרים בתל אביב ו-3.7 חדרים בירושלים.

מדד ערך שווי דירה וגודל הדירה

הלשכה המרכזית אף הכלילה בסקר זה נתון מעניין נוסף היכול ללמד על הרגלי הצריכה התקשורתית של התושבים ב-14 הערים הגדולות. אשקלון בתחום זה דווקא עומדת בסטנדרטים: לכל 100 נפשות באשקלון יש 80 טלפונים ניידים, 66 טלויזיות ו-40 מחשבים. הנתונים בערים האחרות הם דיי דומים. בבני ברק ובירושלים שמאופיינות באוכלוסיות חרדיות שבהן נתונים אלה נמוכים מאוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר