אילוסטרציה: פילאטיס סטודיו דרום

הספורט שהציל את מנהלת לשכת ראש העיר לשעבר

חצי שנה לאחר שעברה ניתוח חצי קשה לשיקום כף הרגל החלה רוני צבר- לשעבר מנהלת לשכת ראש העיר - להתאמן בפילאטיס, לדבריה התוצאות לא אחרו להגיע ."פילאטיס מכשירים הציל אותי"

פורסם בתאריך: 1.12.17 10:12

     

רוני צבר. צילום: יח"צ

רוני צבר עובדת בעיריית אשקלון כבר 14 שנה, ונחשבת לדמות מוכרת מאוד באשקלון. בעברה ניהלה ביד רמה את לשכתו של ראש העירייה לשעבר רוני מהצרי. לפני 12 שנה החלו להופיע אצלה כאבים בכף הרגל, אבל צבר- אולי עקב עומס העבודה – לא מיהרה לטפל באותם כאבים. אלא שכאשר השנים עברו המצב החמיר. "הייתה לי קריסה של כף הרגל, עד כדי כך שאחד הגידים שהיה אמור להחזיק את הרגל, פשוט קרס פנימה. הזנחתי את המצב הכרוני, המשכתי עם כאבים ולא טיפלתי. לאחר שכבר לא יכולתי לדחות את הקץ נקבע לי ניתוח מורכב בו השתילו לי גיד חדש והחזירו את העקב למקום, חתכו בכף הרגל ושמו לי גיד מהאצבע שבצד השני. למעשה קיבעו את העקב חזרה למקום והשתילו פלטינה, אלו היו שני ניתוחים בפרוצדורה מורכבת אחת". הניתוחים אותם מתארת צבר נקראים בשפה הרפואית, "אוסואוטמיה של העקב והעברת גיד fdl דרך התעלה בנויקלור עם תפירתו ולגדם הטיבילאר האחורית " כך על םפי המסמכים הרפואיים שברשותה.

נשמע לא נעים
"ממש לא, הגעתי למצב שלא יכולתי ללכת".

ומה קורה לאחר הניתוח?
"שלושה חודשים עם גבס, עוד חודש עם נעל מיוחדת. לאחר שמורידים את הנעל אתה פשוט לומד ללכת מחדש, ממש כמו ילד. בהתחלה בלתי אפשרי ללכת רגיל, מדובר בשיקום ארוך ומפרך, כל הזמן יש לתרגל ולתרגל. לאחר הניתוח התמדתי בפיזיותרפיה ארבע פעמים בשבוע, וכך בהדרגה יכולתי להוריד את ההליכון והמקל. למעשה אחרי חמישה חודשים יכולתי ללכת באופן עצמאי עם צליעה קלה ".

איפה נכנס הפילאטיס?
"עשיתי שני שיעורים אצל מור דיין ב'פילאטיס סטודיו דרום' לפני הניתוח, והבנתי שזו הדרך הנכונה לשיקום עבורי. חצי שנה לאחר הניתוח נרשמתי לסטודיו, והתחלתי להגיע לשלושה אימונים בשבוע, אני משתדלת מאד עד היום להתמיד בתדירות. ומרגישה את ההבדל בשבוע שהתמדתי לעומת שבוע שלא נכחתי או נכחתי פחות. אין כאן קסמים זה הכל עניין של עבודה נכונה עם הדרכה מקצועית והתמדה בדרך".

והיום, חצי שנה אחרי, איך הפילאטיס סייע לך?
"הפילאטיס למעשה הציל אותי, היום אני יכולה לעשות דברים שלא הצלחתי בעבר, אני יכולה ללכת עם כפכפים מה שלא יכולתי לעשות עשר שנים. זה עזר לי בפעילות יום יום פשוטות שאנשים לא תמיד חושבים עליהם כמו לרדת ולעלות במדרגות ללא מאמץ וכאב מה שלא יכולתי בעבר. שיטת האימון של הגוף ככלל וכף הרגל בפרט בפילאטיס מכשירים חיזק את האזורים הפגועים והחלשים מבלי לגרום עומס מיותר כאבים ונזק."

"באימונים אצלנו "מארגנים מחדש" את הגוף ומערכת השלד והשריר בצורה שמלמדת את הגוף תנועה ויציבה נכונה" מסבירה המנהלת המקצועית של 'פילאטיס סטודיו דרום' מור דיין. "הפילאטיס הווה לרוני כלי של ממש בדרך לחזרה לתפקוד והחלמה מלאה צרופה בתחושת סיפוק וכיף מהאימונים ומטווח התנועה שכף הרגל מאפשרת".

"אם לא הייתי עוזרת לעצמי, עם פיזיותרפיה ועם פילאטיס שהגדילו את טווח התנועה של כף הרגל , המצב לא היה משתפר ואף להפך", מאשרת צבר. "המכשירים המיוחדים של שיטת הפילאטיס הידועה, מסייעים לרגל לחזור לעצמה על ידי התרגילים הטבעיים והמדויקים כל-כך לגופנו. ממליצה בחום לכל אחד/ת שסובל מהגבלת תנועה כלשהי ובכלל כדרך חיים לשימור טווח תנועה בריא וגוף שמסוגל לעמוד במטלות היום יום ללא כאב שרבים מאתנו כבר התרגלנו אליו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר